Bukefalos 28 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
En av de kennlar som jag kan tänka mig en valp ifrån tänker ta en kull nästa år :banana:
Så nu finns jag med på deras lista... :D

Men det hinner ju rinna mycket vatten under broarna fram tills dess, så nu är det bara att leva på hoppet - hur ska jag stå ut :nailbiting:
 
En av de kennlar som jag kan tänka mig en valp ifrån tänker ta en kull nästa år :banana:
Så nu finns jag med på deras lista... :D

Men det hinner ju rinna mycket vatten under broarna fram tills dess, så nu är det bara att leva på hoppet - hur ska jag stå ut :nailbiting:

Vi får stå ut tillsammans :nailbiting::nailbiting::arghh:
 
Sambon har i princip gett tummen upp för en ny valp 2017.
Det blir återigen Welsh Corgi Cardigan, hane. :)
Så om allt går som det ska får Lasse en lillebror.

"Min" uppfödare har en intressant tik som ska paras och jag har hintat om att jag eventuellt är intresserad, ska efterforska mer och sen beror det ju på vilken hane som väljs. Utesluter inte andra alternativ om jag skulle hitta en riktigt bra kombo någon annanstans, tiden får se. Trivs väldigt bra med min nuvarande uppfödare så det väger också tungt.
 
@FrauleinLeo Alltså det är något med corgi och samlarvurm, tydligen. Nu har väl visserligen Her Majesty Pembroke - men ändå!

6be575c9657569cbd6cad947a50127bf.jpg
 
Och jag lyckas inte hitta en uppfödare med något jag är intresserad av så det kanske måste bli rasbyte ändå. O_o
 
Jag kommer nog skaffa valp nångång under 2017. Älskade odågan blir 6 år gammal och kommer nog få gå i pension från tävling efter nästa säsong.
Jag velar lite om jag ska ha en till rottis eller om jag ska se mig om efter annan ras. Jag kommer att ha svårt att hitta en till rottis som jobbar med samma intensitet som odågan... Sen har vi ju det där med hälsan hos rottisen. Svårt att hitta friska hundar med rätt mentalitet :(

Tankarna går ibland till malle, men där tvekar jag på mig själv och om jag kommer att klara av en malle. Schäfern finns också med i tankarna, men det är också det där med hälsan..

Nåja, jag har kunnigt folk runt mig som kan hjälpa mig att tänka och kika på linjer..
 
Jag kommer nog skaffa valp nångång under 2017. Älskade odågan blir 6 år gammal och kommer nog få gå i pension från tävling efter nästa säsong.
Jag velar lite om jag ska ha en till rottis eller om jag ska se mig om efter annan ras. Jag kommer att ha svårt att hitta en till rottis som jobbar med samma intensitet som odågan... Sen har vi ju det där med hälsan hos rottisen. Svårt att hitta friska hundar med rätt mentalitet :(

Tankarna går ibland till malle, men där tvekar jag på mig själv och om jag kommer att klara av en malle. Schäfern finns också med i tankarna, men det är också det där med hälsan..

Nåja, jag har kunnigt folk runt mig som kan hjälpa mig att tänka och kika på linjer..
På brukssidan finns det idag en hel del bra schäfrar. Var noga med uppfödare och har du hjälp med att kolla på linjer bör du lyckas hitta rätt :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag är på jakt efter en ny hund. Hunden kommer utbildas till patrullsökhund och leta efter försvunna personer. Då jag inte vågar...
Svar
6
· Visningar
684
Senast: Nordthor
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har tidigare skrivit och funderat om att skaffa hund. Nu har jag läst på om några raser som intresserat mig och tror jag hittat en...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
7 822
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
6 175
Senast: Mabuse
·
Hundavel & Ras Vilken hundras hade ni rekommenderat för räddningsarbete/personsök om ni fick välja? Några kriterier är: hunden måste gilla sökarbete...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
6 252
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp