Status
Stängd för vidare inlägg.
I dag fick vi ett litet filmklipp på vår lilla valp nere i Tyskland. Hon är nästan helsvart, heter Jarla och syskonen kommer spridas över Sverige, Tyskland, Italien och Norge. Ska bli jäkligt intressant att följa den här lilla sötnosen som anländer i slutet av maj :)
 
Tack @Preussen för namnet.
Här är Aska. Syster till Frippe här ovan @lillavovven
34431720585_7c6a54545a_c.jpg


34390132186_ac0ab21723_c.jpg
Ååh vad roligt!! Gud så söt hon är :love::love::love: Aska är så himla fint, blir perfekt till henne! :heart
 
Igår hämtade vi vår nya kompis. Bruksmarkens Ängla - helt bedårande och nu är det slut på friden :D

Första natten utan mamma och kullsyskon har gått jättebra. Ängla fick sova hos mig i min säng och hon har sovit hela natten.

Varning för bildbomb :)

[URL=http://s115.photobucket.com/user/Lizzie_63/media/242.jpg.html][/URL]

[URL=http://s115.photobucket.com/user/Lizzie_63/media/250.jpg.html][/URL]

[URL=http://s115.photobucket.com/user/Lizzie_63/media/254.jpg.html][/URL]

[URL=http://s115.photobucket.com/user/Lizzie_63/media/256.jpg.html][/URL]

/Lizzie
 
Igår hämtade vi vår nya kompis. Bruksmarkens Ängla - helt bedårande och nu är det slut på friden :D

Första natten utan mamma och kullsyskon har gått jättebra. Ängla fick sova hos mig i min säng och hon har sovit hela natten.

Varning för bildbomb :)









/Lizzie
Nämen vilken sötnos :love:
 
Äntligen är vi inne i maj. Ny hanhund har bestämts och tiken är förhoppningsvis på G snart att börja löpa. Andra gången gillt kan väl gälla för en gångs skull? Kommer bli så ledsen annars.
 
kan nån bara vara vänlig och tala om för mig att jag INTE ska spontanköpa en hund till!?:nailbiting:
Men den perfekta kullen är precis född:angel:
Min hjärtehunds (:love:) syster har precis fått en fantastiskt fin kull med en av mina favorithanar (som också råkar vara morfar till min lillskit:angel:) och jag är sååååå sugen! :o
Känner uppfödaren och mest för att sluta tänka på det så frågade jag om alla valpar var tingade.....och det var dom ju såklart inte och hon sa direkt att jag kan ju komma och hälsa på i helgen...:meh:

HJÄLP!!! Jag ska inte ha en hund till.....eller?!:confused::p:nailbiting::arghh::love::d:angel::wtf:
Äh, det låter lite som hur det var för mig när Ebrah skulle flytta hit. Jag skulle inte ha någon valp, egentligen, jag var på jakt efter vuxen omplacering. Sedan fick jag veta att min första tiks dotter skulle paras med min tredje tiks halvbror. En riktig drömkombination för mig. Uppfödaren frågade om jag ville ha en, hjälpte till så att jag kunde ta en av valparna - och nu sitter jag här med en helt fantastisk snart 2årig tok :love:
 
Jag kan inte låta bli att posta mer om valpen. Det är en tuff tjej med rediga armbågar. Idag har vi gått upp i skogsbacken bakom huset, kampat med trasa (jätteroligt), sovit middag tillsammans och ätit hönsskit (det gjorde bara hon, det var inget jag var med på). Annars har vi mest suttit och tittat på allt nytt. Katter, getter, höns, traktorer...hittills har hon inte sett något att hetsa upp sig över.

34294129122_3fbbab9a5a_z.jpg


34294125312_51592a8c1e_c.jpg
 
Jag kan inte låta bli att posta mer om valpen. Det är en tuff tjej med rediga armbågar. Idag har vi gått upp i skogsbacken bakom huset, kampat med trasa (jätteroligt), sovit middag tillsammans och ätit hönsskit (det gjorde bara hon, det var inget jag var med på). Annars har vi mest suttit och tittat på allt nytt. Katter, getter, höns, traktorer...hittills har hon inte sett något att hetsa upp sig över.

34294129122_3fbbab9a5a_z.jpg


34294125312_51592a8c1e_c.jpg
En kavat liten sötnos :love:
 
Äntligen är vi inne i maj. Ny hanhund har bestämts och tiken är förhoppningsvis på G snart att börja löpa. Andra gången gillt kan väl gälla för en gångs skull? Kommer bli så ledsen annars.
Hoppas det går vägen denna gång!
Blir nyfiken, vad är det för hane dom ska pröva med denna gång?
 
Jag kan inte låta bli att posta mer om valpen. Det är en tuff tjej med rediga armbågar. Idag har vi gått upp i skogsbacken bakom huset, kampat med trasa (jätteroligt), sovit middag tillsammans och ätit hönsskit (det gjorde bara hon, det var inget jag var med på). Annars har vi mest suttit och tittat på allt nytt. Katter, getter, höns, traktorer...hittills har hon inte sett något att hetsa upp sig över.

34294129122_3fbbab9a5a_z.jpg


34294125312_51592a8c1e_c.jpg
Det kan aldrig postas för mycket om valpar! I alla fall inte om den ... :love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag är på jakt efter en ny hund. Hunden kommer utbildas till patrullsökhund och leta efter försvunna personer. Då jag inte vågar...
Svar
6
· Visningar
641
Senast: Nordthor
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har tidigare skrivit och funderat om att skaffa hund. Nu har jag läst på om några raser som intresserat mig och tror jag hittat en...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
7 478
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 536
Senast: Mabuse
·
Hundavel & Ras Vilken hundras hade ni rekommenderat för räddningsarbete/personsök om ni fick välja? Några kriterier är: hunden måste gilla sökarbete...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
5 870
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp