Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi skaffar valp betydligt mycket tidigare än vi tänkt men vi kunde inte motstå. Och om det blir höst eller om 1 månad är väl nästan samma sak ? :angel: En blandras på drygt 60 cm vid vuxen ålder :p
 
Tror jag vågar smida valpplaner till nästa år eftersom det inte blev någon valp i år, dels för att första kenneln bestämde sig för att inte föda upp fler hundar och kennel nr 2 blev det inget av p.g.a. att det hände lite allt för mycket i början av året vilket gjorde att det inte kändes rätt att ta hem en valp då.
Nu smids det nya planer och jag funderar till och med på om man inte skulle vilja ha en hane istället för en tik. :nailbiting:
 
Tror jag vågar smida valpplaner till nästa år eftersom det inte blev någon valp i år, dels för att första kenneln bestämde sig för att inte föda upp fler hundar och kennel nr 2 blev det inget av p.g.a. att det hände lite allt för mycket i början av året vilket gjorde att det inte kändes rätt att ta hem en valp då.
Nu smids det nya planer och jag funderar till och med på om man inte skulle vilja ha en hane istället för en tik. :nailbiting:
Blir det Jaktgolden eller Kooiker? Eller något helt annat?:D
 
Blir det Jaktgolden eller Kooiker? Eller något helt annat?:D
Eftersom kenneln jag ville ha Golden ifrån inte ska föda upp fler hundar vill jag inte ha någon golden, för jag ville bara ha från den tiken och den kenneln. :rofl:
En kooiker ska jag föröska klämma in senare oavsett, men detta är en annan ras jag har funderat på länge på (förutom golden då). :cool:
 
"Mina" valpar föds i veckan och jag är så nervös, hoppas verkligen att det blir en liten till mig den här gången. Om det inte blir från den här kullen blir det inte valp i år utan tidigast i mars 2018 och då hamnar jag i valptråden för tredje året i rad. Försöker intala mig själv att det inte alls gör någonting om det inte blir valp i år men jag vill ju så gärna!
 
"Mina" valpar föds i veckan och jag är så nervös, hoppas verkligen att det blir en liten till mig den här gången. Om det inte blir från den här kullen blir det inte valp i år utan tidigast i mars 2018 och då hamnar jag i valptråden för tredje året i rad. Försöker intala mig själv att det inte alls gör någonting om det inte blir valp i år men jag vill ju så gärna!
Håller tummarna! :D
 
Mammas uppfödare hörde av sig och frågade om hon fortfarande var intresserad av en valp - kullen ska födas i början på juni :eek::nailbiting: visserligen blir det inte min valp men eftersom jag kommer att vara i samma hushåll så hakar jag på här ändå :angel:
Till en början så verkade kön för lång men nu när de har frågat så känns det som att vi har en chans. Så vi får se :nailbiting::bump:
 
Jag är typ gråtfärdig över hur enkel och rolig och underbar den här valpen är... Hon är 4 månader och några dagar nu, så enkel att ha att göra med och sååå kul att träna med! Jag har en hund med kamplust!!! (Gråter av lycka :cry::cry:)

Häromdagen tränade vi lite valpsök för första gången, vi gjorde en bågövning där man går ut från stigen i en båge och lämnar en figurant och går i samma båge tillbaka. Och så skickar man rakt ut på figgen. Hon mindes inte riktigt på första skicket att vi hade lämnat någon där ute men när det släppte så gick det som en dans! Och kampar skiten av alla figuranter gör hon också :D

Älskade valp.

qNAA8mi.jpg

Här letar vi hundarna i Bagges hemlösa hundar. De var ju inte bakom tv:n, var är de..?
 
Har en liten fundering kring valpen .Han nafsar och bits hela tiden och jag har försökt att ge honom en leksak då han håller på så men det lyckas inte alls .Munnen går som en kulspruta på honom .Han tycker det är roligare att bita i fingrar än i en leksak .Fick ett tipps från en kompis som har många hundar och han säger att man så trycka ner valpen mot golvet och lägga den på rygg tills den lugnat ner sig och sedan släppa den och man ska vara lugn hela tiden .Någon som har några tipps ?
 
Har en liten fundering kring valpen .Han nafsar och bits hela tiden och jag har försökt att ge honom en leksak då han håller på så men det lyckas inte alls .Munnen går som en kulspruta på honom .Han tycker det är roligare att bita i fingrar än i en leksak .Fick ett tipps från en kompis som har många hundar och han säger att man så trycka ner valpen mot golvet och lägga den på rygg tills den lugnat ner sig och sedan släppa den och man ska vara lugn hela tiden .Någon som har några tipps ?
NEJ NEJ och återigen NEEEEEEEEEEEJ!!!!!
 
Har en liten fundering kring valpen .Han nafsar och bits hela tiden och jag har försökt att ge honom en leksak då han håller på så men det lyckas inte alls .Munnen går som en kulspruta på honom .Han tycker det är roligare att bita i fingrar än i en leksak .Fick ett tipps från en kompis som har många hundar och han säger att man så trycka ner valpen mot golvet och lägga den på rygg tills den lugnat ner sig och sedan släppa den och man ska vara lugn hela tiden .Någon som har några tipps ?
Läs på istället för att lyssna på dinosaurier. t ex Kontaktkontraktet av Eva Bodfäldt finns på bibblan samt artiklar som på http://dogma.nu/artiklar/ samt http://www.klickerklok.se/category/artiklar/
mvh
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag är på jakt efter en ny hund. Hunden kommer utbildas till patrullsökhund och leta efter försvunna personer. Då jag inte vågar...
Svar
6
· Visningar
641
Senast: Nordthor
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har tidigare skrivit och funderat om att skaffa hund. Nu har jag läst på om några raser som intresserat mig och tror jag hittat en...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
7 478
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 534
Senast: Mabuse
·
Hundavel & Ras Vilken hundras hade ni rekommenderat för räddningsarbete/personsök om ni fick välja? Några kriterier är: hunden måste gilla sökarbete...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
5 869
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur länge är din hund ensam?
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp