Status
Stängd för vidare inlägg.
Det ska nog bli en sökhund av den här lilla skitungen! I torsdags var det tredje sökträningen vi var på och herregud så rolig hon är att träna med!

De två första träningarna hade vi bara gjort bågövningar, så nu tänkte jag att vi skulle göra en bågövning först, sen en "titta-titta". Alltså att hon får se att det är en figurant ute till höger och att det är en figurant på vänster sida (och därimellan lägger sig figgen ner på höger sida). I alla fall så missuppfattade mina träningskompisar mig så de hade gjort en "hitta". Dvs gömt figgen utan att hon fick synlig retning. Nåja tänkte jag, vi testar! Det värsta som kan hända är att jag får gå ut till figgen med henne. Men jodå, jag skickade henne och hon förstod. Lyfte på nosen och så "där!" :love:

Nu måste matte hejda sig lite med söket, hon är ju knappt 5 månader. Men vi har så roligt tillsammans! :heart

OkpC4tq.jpg
:love::love::love:
 
Rapport från tikägaren, tiken och hanhunden har umgåtts i tre dagar och verkar tycka mycket om varandra. Hon har villigt ställt upp sig sedan i fredags och han har parat henne men det har inte blivit någon hängning, det är som att han inte får till det sista. :( Det har åtminstone vid ett tillfälle droppat från honom och han har tvättat sig, så visst borde det inte vara helt utan hopp?
 
Är man jobbig om man hör av sig tidigt?

Det tycker jag absolut inte! Jag har haft folk här som hälsat på hanhund inför parning, när de stod i kö på valp. Alltså ett halvår innan vi ens försökte para. Jag tycker sånt är jättekul! Likaså välkomnar jag folk redan nu inför Karlas kull, tycker det är jättefint om de vill träffa mamman och se henne i god tid innan de söta valparna är ute...
 
@fejt Nu börjar man undra hur det går med den lilla svarta! :)
För det första måste jag beklaga alla andra i tråden för att vi fick den bästa valpen. Men sånt är livet, antar jag. Ibland har man tur, ibland otur ;)
Aska är helt okomplicerad. Sover hela natten i våra sängar. Kissar inne kanske två gånger om dagen. Äter maten med god aptit. Ligger helt stilla när klorna ska klippas, lätt att belöna med lek och godis och väldigt lättlärd och samarbetsvillig. Naturligtvis är hon valp. Kan vara ensam 20 sekunder jämfört med noll när hon kom, biter på ALLT, jagar våra katter och hänger i ben och biter i händer, fötter och hår.
Hon låter som en människovalp när hon sover och jag måste akta, akta, akta mig för att behandla henne som en. Tack snälla :heart för att du frågar. Jag är löjligt stolt över henne.
34671403241_14efbc3714_c.jpg

34763830386_d478759682_c.jpg
 
Det tycker jag absolut inte! Jag har haft folk här som hälsat på hanhund inför parning, när de stod i kö på valp. Alltså ett halvår innan vi ens försökte para. Jag tycker sånt är jättekul! Likaså välkomnar jag folk redan nu inför Karlas kull, tycker det är jättefint om de vill träffa mamman och se henne i god tid innan de söta valparna är ute...

:up:

Det är mycket mer intressant att träffa släktingar och föräldrar än valparna! Valparna är ju mest som potatisar på ben. :laugh:
 
För det första måste jag beklaga alla andra i tråden för att vi fick den bästa valpen. Men sånt är livet, antar jag. Ibland har man tur, ibland otur ;)
Aska är helt okomplicerad. Sover hela natten i våra sängar. Kissar inne kanske två gånger om dagen. Äter maten med god aptit. Ligger helt stilla när klorna ska klippas, lätt att belöna med lek och godis och väldigt lättlärd och samarbetsvillig. Naturligtvis är hon valp. Kan vara ensam 20 sekunder jämfört med noll när hon kom, biter på ALLT, jagar våra katter och hänger i ben och biter i händer, fötter och hår.
Hon låter som en människovalp när hon sover och jag måste akta, akta, akta mig för att behandla henne som en. Tack snälla :heart för att du frågar. Jag är löjligt stolt över henne.
34671403241_14efbc3714_c.jpg

34763830386_d478759682_c.jpg
Så galet söt! :love:

Och så himla roligt att det blev så bra.
 
Rapport från tikägaren, tiken och hanhunden har umgåtts i tre dagar och verkar tycka mycket om varandra. Hon har villigt ställt upp sig sedan i fredags och han har parat henne men det har inte blivit någon hängning, det är som att han inte får till det sista. :( Det har åtminstone vid ett tillfälle droppat från honom och han har tvättat sig, så visst borde det inte vara helt utan hopp?
Det behövs inte hängning för att det ska bli valpar :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag är på jakt efter en ny hund. Hunden kommer utbildas till patrullsökhund och leta efter försvunna personer. Då jag inte vågar...
Svar
6
· Visningar
636
Senast: Nordthor
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har tidigare skrivit och funderat om att skaffa hund. Nu har jag läst på om några raser som intresserat mig och tror jag hittat en...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
7 451
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 489
Senast: Mabuse
·
Hundavel & Ras Vilken hundras hade ni rekommenderat för räddningsarbete/personsök om ni fick välja? Några kriterier är: hunden måste gilla sökarbete...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
5 841
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp