Bukefalos 28 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
18815066_10213283668754478_3729809474771353237_o.jpg

18766582_10213283668794479_8569089002441327213_o.jpg



Nu har hon flyttat in lilla Lyra :love:
Lättsammare valp har jag inte varit med om. Kopplar av fint, inga bekymmer med att bli lämnad någon minut när man går ner i källaren tex, sover fint på nätterna. Säger till när hon vill ut, bra tryck när hon är ute, tar sig fram nästan obehindrat i skogen. Hittills är vi mer än nöjda! Pästen är väl inte helt nöjd men löser det väldigt bra ändå!
 
18815066_10213283668754478_3729809474771353237_o.jpg

18766582_10213283668794479_8569089002441327213_o.jpg



Nu har hon flyttat in lilla Lyra :love:
Lättsammare valp har jag inte varit med om. Kopplar av fint, inga bekymmer med att bli lämnad någon minut när man går ner i källaren tex, sover fint på nätterna. Säger till när hon vill ut, bra tryck när hon är ute, tar sig fram nästan obehindrat i skogen. Hittills är vi mer än nöjda! Pästen är väl inte helt nöjd men löser det väldigt bra ändå!

Men jisses vad söt hon är! Vad är det för ras nu igen?
 
Åh vad min "lilla" boxer tjej skrämde mig i morse! Hon har varit lite låg denna veckan och förra veckan fick jag gå upp varje natt för hon behövde gå ut o kissa.
Imorse var det några droppar av brunt (torkat) blod på golvet. Kollade henne där bak o torkade lite o fick samma på pappret!
Kopplade ihop allt och tankarna for iväg, hon måste ju vara sjuk!
Jag var nära på att kasta mig över telefonen för att ringa veterinären, min tik blöder!
När jag sansat mig lite förstod jag att min lilla flicka har börjat löpa :angel: Hade varit snyggt att komma inrusandes hos veterinären i tro om att hon är dödssjuk :rofl:
 
Åh vad min "lilla" boxer tjej skrämde mig i morse! Hon har varit lite låg denna veckan och förra veckan fick jag gå upp varje natt för hon behövde gå ut o kissa.
Imorse var det några droppar av brunt (torkat) blod på golvet. Kollade henne där bak o torkade lite o fick samma på pappret!
Kopplade ihop allt och tankarna for iväg, hon måste ju vara sjuk!
Jag var nära på att kasta mig över telefonen för att ringa veterinären, min tik blöder!
När jag sansat mig lite förstod jag att min lilla flicka har börjat löpa :angel: Hade varit snyggt att komma inrusandes hos veterinären i tro om att hon är dödssjuk :rofl:

"Hjälp, hjälp! Blod ur baken!" Ja det hade varit något. :D

Men då är hon rätt tidig då? Eller hur gammal är hon nu. Kan tänka mig att det blir lätt att glömma att första löpet kommer så snart om man tagit hem en valp från EU. :angel:
 
"Hjälp, hjälp! Blod ur baken!" Ja det hade varit något. :D

Men då är hon rätt tidig då? Eller hur gammal är hon nu. Kan tänka mig att det blir lätt att glömma att första löpet kommer så snart om man tagit hem en valp från EU. :angel:
Haha ja va sjutton, hon är ju min lilla valp! Har inte hängt med riktigt känner jag...
Hon blir 9 månader den 13 Juni :)
 
Synpunkter på hull? 5 månader på tisdag.

FrOcKCU.jpg

RUIhl48.jpg


I övrigt har jag svårt att hitta en valpkurs jag vill gå... Alla privata aktörer där jag bor är inte så bra, tycker jag. De känns väldigt basic. Och så är de dyra. Känner inte för att betala 2500kr för miljöträning liksom. Tycker ni valpkurs är ett måste?
 
I övrigt har jag svårt att hitta en valpkurs jag vill gå... Alla privata aktörer där jag bor är inte så bra, tycker jag. De känns väldigt basic. Och så är de dyra. Känner inte för att betala 2500kr för miljöträning liksom. Tycker ni valpkurs är ett måste?

Har du ingen SBK i din närhet? Jag tycker valpkurserna är väldigt nyttiga när det kommer till det sociala, och störningar. Att man förbereder valpen på hur träningssituationerna kommer att se ut i framtiden och hur man beter sig. Det är väldigt viktigt hos mig eftersom jag vill ha en hund jag kan träna med tillsammans med andra och när det är andra på plan, bäst att börja så tidigt som möjligt. :)
 
Synpunkter på hull? 5 månader på tisdag.

FrOcKCU.jpg

RUIhl48.jpg


I övrigt har jag svårt att hitta en valpkurs jag vill gå... Alla privata aktörer där jag bor är inte så bra, tycker jag. De känns väldigt basic. Och så är de dyra. Känner inte för att betala 2500kr för miljöträning liksom. Tycker ni valpkurs är ett måste?

Omöjligt att säga så mycket om hullet på de bilderna.
Ang valpkurs så skulle jag säga att det beror på din hunderfarenhet, hur dina möjligheter till bra valpträning ser ut förövrigt och vad du hade tänkt dig få ut av en valpkurs. Jag gick ett tvådagars valpläger med en lånevalp, det var inriktat på tävlingsförberedande färdigheter och handlade mycket mer om belöningsutveckling än om miljöträning.

Jag går inte valpkurser med mina valpar, dels för att jag inte använder hundarna till vanliga hundsporter, dels för att jag bedömer att jag har så pass bra miljö för dem att växa upp i att det blir överflödigt.
 
Har du ingen SBK i din närhet? Jag tycker valpkurserna är väldigt nyttiga när det kommer till det sociala, och störningar. Att man förbereder valpen på hur träningssituationerna kommer att se ut i framtiden och hur man beter sig. Det är väldigt viktigt hos mig eftersom jag vill ha en hund jag kan träna med tillsammans med andra och när det är andra på plan, bäst att börja så tidigt som möjligt. :)

Omöjligt att säga så mycket om hullet på de bilderna.
Ang valpkurs så skulle jag säga att det beror på din hunderfarenhet, hur dina möjligheter till bra valpträning ser ut förövrigt och vad du hade tänkt dig få ut av en valpkurs. Jag gick ett tvådagars valpläger med en lånevalp, det var inriktat på tävlingsförberedande färdigheter och handlade mycket mer om belöningsutveckling än om miljöträning.

Jag går inte valpkurser med mina valpar, dels för att jag inte använder hundarna till vanliga hundsporter, dels för att jag bedömer att jag har så pass bra miljö för dem att växa upp i att det blir överflödigt.


Jag har tjatat på på bruksklubben om valpkurs sen i januari :p Först var det för mycket snö (finns inga inomhuslokaler) och nu har ingen tid.

Jag hade helst velat gå en tävlingsförberedande valpkurs, få lite sånna nyttiga tips. De två privata aktörerna som finns på orten tycker jag inte riktigt erbjuder det, och så är de som sagt väldigt dyra. Det känns inte värt det, helt enkelt...
 
Synpunkter på hull? 5 månader på tisdag.

FrOcKCU.jpg

RUIhl48.jpg


I övrigt har jag svårt att hitta en valpkurs jag vill gå... Alla privata aktörer där jag bor är inte så bra, tycker jag. De känns väldigt basic. Och så är de dyra. Känner inte för att betala 2500kr för miljöträning liksom. Tycker ni valpkurs är ett måste?
Vi gick inte valpkurs med vår hund, och det var vår första hund. Vår tik var väldigt känslig när hon var liten, så vi avvaktade och lät henne bli lite tuffare först. För vår del känner vi inte att hon missat något, men hon har varit väldigt lätt överlag. Gick unghundskursen istället, den gav mycket :) Vi betalade 1300:- för åtta gånger på unghundskursen, valpkursen kostar 1100:-. "privat" tränare, ej brukshundklubben.
 
Synpunkter på hull? 5 månader på tisdag.

FrOcKCU.jpg

RUIhl48.jpg


I övrigt har jag svårt att hitta en valpkurs jag vill gå... Alla privata aktörer där jag bor är inte så bra, tycker jag. De känns väldigt basic. Och så är de dyra. Känner inte för att betala 2500kr för miljöträning liksom. Tycker ni valpkurs är ett måste?

Det var dyrt! På min brukshundsklubb har jag betalat runt 800 kr för en valpkurs. Valpkursen blir dock typ bara miljöträning för min del, med andra valpar som far runt när man gör lite enkla saker.
 
Det var dyrt! På min brukshundsklubb har jag betalat runt 800 kr för en valpkurs. Valpkursen blir dock typ bara miljöträning för min del, med andra valpar som far runt när man gör lite enkla saker.

På brukshundklubben är det billigare, tror en valpkurs brukar kosta 800-1000kr. De privata är mycket dyrare, och sämre i min mening.

Kanske satsar på någon unghundskurs istället då...
 
På brukshundklubben är det billigare, tror en valpkurs brukar kosta 800-1000kr. De privata är mycket dyrare, och sämre i min mening.

Kanske satsar på någon unghundskurs istället då...
Det var en privat jag gick, definitivt värt pengarna (nu var det ju iofs inte min hund och således inte jag som betalade). Hade jag haft tävlingsambitioner inom lydnad/bruks/ag hade jag definitivt tyckt att det var värt några tusen!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag är på jakt efter en ny hund. Hunden kommer utbildas till patrullsökhund och leta efter försvunna personer. Då jag inte vågar...
Svar
6
· Visningar
672
Senast: Nordthor
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har tidigare skrivit och funderat om att skaffa hund. Nu har jag läst på om några raser som intresserat mig och tror jag hittat en...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
7 675
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 954
Senast: Mabuse
·
Hundavel & Ras Vilken hundras hade ni rekommenderat för räddningsarbete/personsök om ni fick välja? Några kriterier är: hunden måste gilla sökarbete...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
6 139
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp