Status
Stängd för vidare inlägg.
Min valp är tre och en halv månad och så följsam att jag, som är van vid terrier, blir nervös.
När vi är ute och går är hon som klistrad bredvid, bakom eller mellan mina ben. Det är med mycket möda vi överhuvudtaget tar oss framåt.
Allting är ointressant utom jag och vad jag kan tänkas hitta på härnäst. Det är ganska pressande faktiskt att ha de där förväntansfulla ögonen klistrade på mig hela tiden. ;)
Belöningar är inga problem. All kontakt är belöning, tycker hon. En klapp, kamp, en liten godis (oavsett sort), att jag sätter mig på marken eller gör ett litet roligt hopp. Hon utan tvivel den mest lättroade person jag någonsin har träffat.

I morgon ska vi på valpkurs. Andra hundar är hittills det enda som, utanför hemmet, får henne att vika från min sida. Vem vet - hon kanske blir klassens svarta får...
 
I morgon ska vi på valpkurs. Andra hundar är hittills det enda som, utanför hemmet, får henne att vika från min sida. Vem vet - hon kanske blir klassens svarta får...

Pfft. Det där tror varenda en som kommer på valpkurs. :D
Det är faktiskt helt normalt att valpar skäller, gnyr och är intresserade av allt annat runt omkring än matte när man är på kurs! Även om matte blir väldigt frustrerad... :angel:
 
Har precis fatt hem / skrivit ut kontraktet sa nu ska det bara skrivas pa och skickas tillbaka.
Maste kopa greer idag (soptunna tex, helt plotsligt nodvandigt...) och om allt klaffar kommer han pa fredag!
Min vuxna hund kommer avlida tror jag. Inte nog med att vi far hem valp men bada grannarna har sex manaders valpar som han tycker ar ratt ackliga fortfarande. Tror mkt av valpsakringen kommer ga till att hitta fristad at vuxna hunden.

Sa jakla spannande! Jatte taggad och livradd om vartannat!
 
Har precis fatt hem / skrivit ut kontraktet sa nu ska det bara skrivas pa och skickas tillbaka.
Maste kopa greer idag (soptunna tex, helt plotsligt nodvandigt...) och om allt klaffar kommer han pa fredag!
Min vuxna hund kommer avlida tror jag. Inte nog med att vi far hem valp men bada grannarna har sex manaders valpar som han tycker ar ratt ackliga fortfarande. Tror mkt av valpsakringen kommer ga till att hitta fristad at vuxna hunden.

Sa jakla spannande! Jatte taggad och livradd om vartannat!
Åh vad kul det ska bli!!
 
Pfft. Det där tror varenda en som kommer på valpkurs. :D
Det är faktiskt helt normalt att valpar skäller, gnyr och är intresserade av allt annat runt omkring än matte när man är på kurs! Även om matte blir väldigt frustrerad... :angel:

Förutom min som kan "allt" och bara vill meeer och inte kan slita ögonen från matte :love: så mycket fokus och vilja och arbetsglädje. Ibland är det nästan lite jobbigt när alla andra sliter med sina som far runt som popcorn och min bara sköter sig, det känns att en del andra deltagare blir lite frustrerade av att inte alla har det lika lätt :o:angel:

Ja förutom den andra aussien då som också är en arbetsmyra, dock inte i samma kaliber som min

Har jag nämnt att jag älskar min lilla hund? :p
 
Förutom min som kan "allt" och bara vill meeer och inte kan slita ögonen från matte :love: så mycket fokus och vilja och arbetsglädje. Ibland är det nästan lite jobbigt när alla andra sliter med sina som far runt som popcorn och min bara sköter sig, det känns att en del andra deltagare blir lite frustrerade av att inte alla har det lika lätt :o:angel:

Ja förutom den andra aussien då som också är en arbetsmyra, dock inte i samma kaliber som min

Har jag nämnt att jag älskar min lilla hund? :p

Jag påpekar vid varje kurs (och igen, vid behov) att det är absolut förbjudet att deltagarna står och jämför valparna. Det är orättvist och ger bara ett taskigt utgångsläge. Varje ras har sina förutsättningar och förarna likaså.

Det är ju inte heller meningen att valparna ska "sköta sig". Det är bara ytterligare en taskig utgångspunkt. Att valparna far runt som popcorn och har svårt med fokus och koncentration är ju helt normalt. De är ju på kursen för att de ska lära sig att sköta sig. Inte menat som någon kritik mot dig alltså, vill mest bara poängtera poängen med valpkurs. ;)
 
Jaha, nu har valpen lärt sig att snurra in mot mitt vänstra ben på en liten plattform på typ 1 minut shaping... :rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag är på jakt efter en ny hund. Hunden kommer utbildas till patrullsökhund och leta efter försvunna personer. Då jag inte vågar...
Svar
6
· Visningar
648
Senast: Nordthor
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har tidigare skrivit och funderat om att skaffa hund. Nu har jag läst på om några raser som intresserat mig och tror jag hittat en...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
7 515
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 607
Senast: Mabuse
·
Hundavel & Ras Vilken hundras hade ni rekommenderat för räddningsarbete/personsök om ni fick välja? Några kriterier är: hunden måste gilla sökarbete...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
5 893
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Hundhantering
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp