Status
Stängd för vidare inlägg.
Uppfödaren visade vilken som du gillade, henne gillade jag också mest från fotona. Alla var rätt sömniga när vi var där, men tiken där kragen går ner över höger skuldra kom fram till mig hela tiden, hon var himla rolig. Den otingade hanen var också framme en del, men han var så lik Eski som valp, gick lite sina egna vägar och filosoferade, en tjuren Ferdinand. Jättegullig, men jag skall nog inte ha en till sådan tror jag. Tiken däremot var väldigt kontaktsökande, gillade att kampa, och gav inte upp. Kändes väldigt bra. De andra struntade faktiskt mest i mig, men alla flockades kring min son, han är en riktig valpmagnet. Söta var de naturligtvis allihop, och det är ju tidigt ännu, men vi kan inte åka en gång till innan vi hämtar. Det verkade som att uppfödaren höll med om att "höger skuldra" passade bra.

Det är ju min favvis som kampar med mitt finger på bilden jag lagt upp. :D

Vi kan inte heller åka dit någon mer gång innan hämtning men jag litar på uppfödarens bedömning. Precis som du tyckte jag att hanarna också var trevliga men inte lika aktiva och roliga som tikarna.

Jag ser fram emot nästa film!
 
Den här lilla söta saken börjar på valpkurs den 10/8 och nästa lördag är det dags för första utställningen! :love:

JXprRIa.jpg


Hon är såå taggad.. :D
01OzOKS.jpg
 
Jag ser mina drömvalpar bli utdelade en efter en medan det ser väldigt mörkt ut på valpfronten. Saker vill inte riktigt gå min väg verkar det som.
 
4 veckor kvar tills jag ska hämta valp!

(Har en mardrömstanke, om att uppföddaren ska ringa och berätta att hon ändrar sig. Att det inte ska bli en valp till mig..)

Var och köpte lite saker till valpis häromdagen. Oroar mig för vilket foder hon ska få. Börjar nog med MUSH och så vill jag ha ett torrfoder som godis/ komplement. Tänker mig Magnusson.
Hade helst velat ha ett svenskt färskfoder, men det verkar vara döfött där jag bor. :down:

En till tumme ner på alla kassa innehållsdeklerationer som många fodersäckar har. :down:
 
När den här lilla rultan fick höra att hon ska flytta till Skåne om 10 dagar, så fick hon ett sånt här bekymrat uttryck i sitt lilla fejs ... (uppfödarens bild)
FB_IMG_1501423846211.jpg

Men du kan vara lugn, vännen, du kommer att få det jättebra hos mig i Skåne :D.
Torsdag nästa vecka är det äntligen dags att hämta hem nya lilla tjejen!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag är på jakt efter en ny hund. Hunden kommer utbildas till patrullsökhund och leta efter försvunna personer. Då jag inte vågar...
Svar
6
· Visningar
653
Senast: Nordthor
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har tidigare skrivit och funderat om att skaffa hund. Nu har jag läst på om några raser som intresserat mig och tror jag hittat en...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
7 538
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 660
Senast: Mabuse
·
Hundavel & Ras Vilken hundras hade ni rekommenderat för räddningsarbete/personsök om ni fick välja? Några kriterier är: hunden måste gilla sökarbete...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
5 923
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • HusdjursGPS
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp