Bukefalos 28 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vid vilken ålder är det lämpligt att börja fasa in en valp på färskfoder när den är uppfödd på torrfoder? Och när kan man börja ge ben?
 
Vid vilken ålder är det lämpligt att börja fasa in en valp på färskfoder när den är uppfödd på torrfoder? Och när kan man börja ge ben?
Jag fasar över direkt på inköpt valp. Egenuppfödda valpar får färsk mat från start :)
Ben får mina från 5 veckors ålder (köttben även om dom inte kan tugga i sig dom då). revben från lamm etc.

Jag är dock väldigt noga med att ha valpen under uppsikt vid benätning (även vuxna), då den senast uppfödda valpen som stannade här var en galet glupsk rackare. Honom fick jag helt enkelt ge riktigt rejäla ben som inte gick att äta upp ända tills han var närmare 10 månader, för han knäckte revben mm och svalde bitar nästan lika långa som han själv :nailbiting: Så jag väljer ben efter hur valpen äter.
 
Vilken får flytta hem till dig?
Det blir "krage till höger", Cassiopeia. :love:
MEN, jag har så svårt med namn. Först tänkte jag Yeni (ny på turkiska, Eski betyder gammal), men det liknar för mycket ett kommando jag har. Nora tycker jag om, men insåg plötsligt vad det rimmar på. Eira är vackert, och går bra med Eski, men det verkar vara svårt för mig att minnas. Det slutar väl med Cassi eller Pia...
 
Det blir "krage till höger", Cassiopeia. :love:
MEN, jag har så svårt med namn. Först tänkte jag Yeni (ny på turkiska, Eski betyder gammal), men det liknar för mycket ett kommando jag har. Nora tycker jag om, men insåg plötsligt vad det rimmar på. Eira är vackert, och går bra med Eski, men det verkar vara svårt för mig att minnas. Det slutar väl med Cassi eller Pia...

Stamtavlenamnet till vår lillskit är Capella, tilltalsnamnet är redan bestämt - Healey.

Vi följer temat med brittiska bilmärken. :D
 
20294421_1717798394960068_2577921724084888465_n.jpg


Vår nya familjemedlem.
Men gud, jag dör ... :love::love::love:
 
Både bra och dåliga nyheter.
Sheltien som jag stod i kö på blev dräktig, vilket är kul, men det blev bara en valp i kullen och inte vad jag hade hoppats på. Så det blev ingenting för min del den här gången. Mittelspitzen som min familj står i kö på är också konstaterad dräktig och kommer valpa i augusti, vi hoppas verkligen att det kommer bli en tik för oss där. Jag håller tummarna jättehårt nu och väntar och väntar.
 
Vid vilken ålder är det lämpligt att börja fasa in en valp på färskfoder när den är uppfödd på torrfoder? Och när kan man börja ge ben?
Min Ebrah fick torrfoder hos uppfödaren, vilket ju inte hinner bli så lång tid men ja :p Hon serverades färskfoder direkt här, det torrfoder jag fick med användes som belöningsgodis till äldre tiken. Det fungerade utmärkt.
 
På tal om ingenting; när ni hämtar er valp, vad förväntar ni er att få med från uppfödaren? (utöver hund och alla papper då så klart). Vad har ni fått i er valplåda som ni blev extra glada över att ha fått med, och vad hade ni kunnat vara utan?

Sitter och tittar på alla erbjudanden som finns med "valpkit", funderar på om det är värt att köpa in koppel och skålar osv att dela ut...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag är på jakt efter en ny hund. Hunden kommer utbildas till patrullsökhund och leta efter försvunna personer. Då jag inte vågar...
Svar
6
· Visningar
665
Senast: Nordthor
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har tidigare skrivit och funderat om att skaffa hund. Nu har jag läst på om några raser som intresserat mig och tror jag hittat en...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
7 665
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 925
Senast: Mabuse
·
Hundavel & Ras Vilken hundras hade ni rekommenderat för räddningsarbete/personsök om ni fick välja? Några kriterier är: hunden måste gilla sökarbete...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
6 113
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp