Status
Stängd för vidare inlägg.
Min "lilla" valpis blir 7 månader idag, hur sjutton gick det till?? :confused: Tycker fortfarande han är min lilla bebis ju :D :love:
20156167_1539132542803645_1394724977351725078_n.jpg

20228626_1544126622304237_2061263791695616428_n.jpg
 
Planen är hemma,men jag har ingen aning om jag klarar av pälsen eller om jag får användning för min eppi-pen:nailbiting:
Ullkamma är lätt. Ska du inte ha utställningsfriss så kommer du klara av att sköta det nödvändigaste underhållet. Sen kan du lämna in den ett par ggr per år för att få det rätt gjort.
 
För ett virrigt ögonblick så tänkte jag "vänta lite, nästa vecka? Det var väl om två veckor valpen skulle hämtas??"
Jag fick vackert påminnas om att det var om två veckor i fredags och att det är nästa vecka fredag.. :angel: Nervös? Jag? :confused::angel::D

PS. Det verkar som att det (tyvärr) inte blir den blåögda, så vi får bita på fingrarna (naglarna är borta vid det här laget) i väntan på att få veta vilken det blir...! :nailbiting:
 
Ullkamma är lätt. Ska du inte ha utställningsfriss så kommer du klara av att sköta det nödvändigaste underhållet. Sen kan du lämna in den ett par ggr per år för att få det rätt gjort.
Klart hon ska ställas ..........åtminstone 1 gång,precis som Gissa,tänkte faktiskt åka på någon valputställning dom är roligast.
Och sen så tycker jag dom är sötast/fräckast nyfrissade så jag bad uppfödaren ta iväg henne innan lev,beställde samtidigt usa klippning på ansiktet :o:D
Och ju mindre päls ju större risk att jag inte blir allergisk.
 
Klart hon ska ställas ..........åtminstone 1 gång,precis som Gissa,tänkte faktiskt åka på någon valputställning dom är roligast.
Och sen så tycker jag dom är sötast/fräckast nyfrissade så jag bad uppfödaren ta iväg henne innan lev,beställde samtidigt usa klippning på ansiktet :o:D
Och ju mindre päls ju större risk att jag inte blir allergisk.

Vad är USA-klippning? :)
 
Blir det dumt om jag vaccinerar valpen dagen innan han blir 12 veckor? Är det bättre och vänta till någon dag efter han blivit 12 veckor?
 
Typ så här men ännu mer extremt
1AG9HIf.jpg
Vad är då skillnaden mot vanlig? Ja förutom att hunden på bilden är rakad på huvudet vilket en dvärg inte ska vara. Trimmas på huvudet och tinningen men rakas på kinder.
Öron kan trimmas eller rakas.
Mina hundar ser ut sådär förutom att de är trimmade på huvud och öron men looken är likadan.
 
Vad är då skillnaden mot vanlig? Ja förutom att hunden på bilden är rakad på huvudet vilket en dvärg inte ska vara. Trimmas på huvudet och tinningen men rakas på kinder.
Öron kan trimmas eller rakas.
Mina hundar ser ut sådär förutom att de är trimmade på huvud och öron men looken är likadan.
Att man typ etapp klipper början ute vid ögat,svårt att förklara då jag bara sett det på utställning av riesen.
 
H7G_nG082NDUtc1TmlmBJtZZMY0eHwSLNRXKD9OJxnAcffLS0L2OB02cSsxcAOHoKFabvrl1vUY2qWYfnN6NKU81N5d9FYdVWotc1ui7A1dtRIt2CEbP_biqLBeaFpFCu2yvK_jWr5GkvzmUwg87LXiFCNRjmaqBzCu9Up93shJzUy8PPRWegsQKVWQ53IqezJ7jYmcPb1_wwdAIkVJw9JG8a7ush198-2gvcermHXUEw5ntbwks5lfRrrAWF6iAkf5g7QNIECFeaeq6mgj0ztuvyJ0Ivl3HyYwffjj1KNc6jIXshsrnp4RrI0BjvksImaxNzQ5xEX-urUOjuV5oFBRU0n3J5qqpgh-ApaBog3bJ-EqRivrpbbiFbxKFSK7iUx-pC87YDAzYjVwgXDOQG8Q2CdS4ULYZI8V3dhQEni2G1BMEpwkgg-XZsj24_Jvi0VKjT6fBwr5ujtR19hEmxJGkLN8hzlqBbB9m8zPiFUfuvUhT4Bs3Ty-C0OPpLbDfELaOPnjq6cHdMV67BwqCgxoWtim7V60FObKiZ9tWFAZ8xzRKwhiQ489W2Ju-7vWXXJGxAaaB7KYtmKfNdl0tKsoEY5ekUkdYTm5cYuYLDva_DVwyMPSr5i3w=s916-no

Man tager vad man haver... Liten colliedam med stor kamplust, som sökte upp mig hela tiden. Hoppas på just henne. :love::love::love:

TQXcvffhfmQ_xxu8RgH8Y7c9QiIq5178D0_HPC66k3uH1toIqnnYjXww1sJcCIBIu_mivpbSZIdvzTYobWCbD9K3zn5wBZXGAgR_CK1Dvr_Okp0rgdZVsX09CAEBdpnirFJeOACRwQbTB3G9iM47o_rx43hsuYZ0uGbilqZDS-u6_mTIbRgmT9W_VdZOq2jdGK-iN3o1JAfUt_ZZ97Erj4fGapqLaYOVpGAI2r_UkvJtY3Ut_ZffwAjExN7ESSxPmR7o-YmHUd_053zKwR6NAjfeZf4JNDkMtuvygZrigBNn4ErorllYjY5-0mQSkGjFYZLQ9dH-bywQmXYoVT24CNW0xxYVM84V7BttJqxdO7f9nhSFUFI-C6cc8KTfCjUy5kGq7eLeawJwADM18EUfeMtddlQnoe8-jRQPgZbaWzS3XeKTmUdfxSowIsiwEgQgGOGZ5cn83q7VriL0T5jZp1ekXrlgKviNBkVFRY7Yv_K1MJnI1S3CytSN-NIggICoZ9cML9FnmNvETOnrmEDDBv4KVoA84jzbMIGhsIPG2CsdWuvLTFpYlujDjXCkMZWDAwh7z-z1iSNDoitVD-or5dlQLaxKdethokYwg9SGh2Yad7luuF15UE4wKUh3FIBxLWPdn29MBh8IyrX7333anlR9uJRFhW9Nb73mF9a9OQn5qg=s916-no

Allmänt livsfarliga.

r8RJcjVzJWDLdQXionIVmXV_j-HSaHekeRNeXbeKLqfDB_83ZF5hDUQkO551VR5AQ-rkTCHd6tuvf2TAGFcfDtKbMa7VnetyyBdYib32LyFJvWDcj1R7D_cFn8hEr4D9mvl4ZxYTo8Hqgm3VIZEYH6omr1wAVPhW_84YTb_VAm7O2k3nTaxmUGKkLEQ_2gBvjN-eHd_HavJjKpucjxMv-AhaOFLVJ5-19AVOIE2vfSCUZBOG0UkW_qD6l5qMIxyziM-bVyX5zO_TA2loq5QZss9r1HLkW1fd3GashxkUXajKaRpZtLgDKaFbxPFr4iMzC5zInJ8iqR8vWctVmn3uhnsraS_UgSe_V8rDZHxF3NMqN0dmLzak-AaFVogcAFZ0HE37ZzeplMMuVRxiwUZ-HQ5zNwMO3MPKzFTqkEtQSCvVv077Y7I_OEu2bmBczxS-funa_IWogk-C9uivx6TtoGjl5Xk6oLI0m0XAzhD2P7uZmiuAtgbS4ZqwZXdArELWwWfpSn21xmdj-0747UKMD5xt_CKC-TtPicgzHYubKw70-KiKpY3sOgRRdjAGYnDShF0IRhl0w-VFmtLt0u-8lPV5I7ZUM3q6LXcBOId03caAwJVTu_1YY1b7=s916-no

Eski var högst skeptisk.

Åh! :love:

Nu blev jag nyfiken på vilken av tikarna det var du fastnade mest för, det enda jag kan se av teckningen är att det inte var samma som jag blev mest förtjust i. :D
Men de var väldigt trevliga allihop och man ser dem ju en så kort stund. Plus att det ju är ett par veckor kvar innan de är redo att flytta. :)

(Bentley sympatiserar f ö till fullo med Eski.)
 
Åh! :love:

Nu blev jag nyfiken på vilken av tikarna det var du fastnade mest för, det enda jag kan se av teckningen är att det inte var samma som jag blev mest förtjust i. :D
Men de var väldigt trevliga allihop och man ser dem ju en så kort stund. Plus att det ju är ett par veckor kvar innan de är redo att flytta. :)

(Bentley sympatiserar f ö till fullo med Eski.)
Uppfödaren visade vilken som du gillade, henne gillade jag också mest från fotona. Alla var rätt sömniga när vi var där, men tiken där kragen går ner över höger skuldra kom fram till mig hela tiden, hon var himla rolig. Den otingade hanen var också framme en del, men han var så lik Eski som valp, gick lite sina egna vägar och filosoferade, en tjuren Ferdinand. Jättegullig, men jag skall nog inte ha en till sådan tror jag. Tiken däremot var väldigt kontaktsökande, gillade att kampa, och gav inte upp. Kändes väldigt bra. De andra struntade faktiskt mest i mig, men alla flockades kring min son, han är en riktig valpmagnet. Söta var de naturligtvis allihop, och det är ju tidigt ännu, men vi kan inte åka en gång till innan vi hämtar. Det verkade som att uppfödaren höll med om att "höger skuldra" passade bra.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag är på jakt efter en ny hund. Hunden kommer utbildas till patrullsökhund och leta efter försvunna personer. Då jag inte vågar...
Svar
6
· Visningar
643
Senast: Nordthor
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har tidigare skrivit och funderat om att skaffa hund. Nu har jag läst på om några raser som intresserat mig och tror jag hittat en...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
7 481
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 536
Senast: Mabuse
·
Hundavel & Ras Vilken hundras hade ni rekommenderat för räddningsarbete/personsök om ni fick välja? Några kriterier är: hunden måste gilla sökarbete...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
5 870
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp