Bukefalos 28 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
På tal om ingenting; när ni hämtar er valp, vad förväntar ni er att få med från uppfödaren? (utöver hund och alla papper då så klart). .

Jag är rätt så ointresserad av att få med prylar (jag är ju shoppinggalen så mina valpar har redan två miljoner prylar, givetvis i matchande färg :p, som väntar på dem när jag hämtar hem dem). Kanske nån liten portion av fodret den är van vid så man kan blanda upp det vid första måltiden hemma, sen så kommer jag inte på något mer materiellt som jag känner att jag skulle behöva ha med faktiskt.....
 
På tal om ingenting; när ni hämtar er valp, vad förväntar ni er att få med från uppfödaren? (utöver hund och alla papper då så klart). Vad har ni fått i er valplåda som ni blev extra glada över att ha fått med, och vad hade ni kunnat vara utan?

Sitter och tittar på alla erbjudanden som finns med "valpkit", funderar på om det är värt att köpa in koppel och skålar osv att dela ut...

Lite mat är det enda jag förväntar mig att få, alternativt info i god tid om vad valpen är van att äta och hur mycket. Senast jag köpte valp fick vi även med oss en bit av en slabbig trasa :D som skulle lukta som mamma och syskonen. Vet inte om det hjälper, men i så fall är väl det bra också. Jag skulle inte vilja ha en massa prylar, inte ens ett halsband. Köper själv! :)
 
Med Fenna fick jag en hel bok om hela hennes resa tills hon hamnade hos mig, alltså om hennes personlighet, hur hon löser problem och reagerar på saker osv, hur hon har utvecklas sedan födsel tills hon hamnade hos mig, sedan en hel del info om Fennas släkt bakåt och jag har till och med olika hälsopapper på hennes närmaste släkt. :rofl: Denna bok finner jag väldigt intressant att titta i 2 år senare att se att mycket av hennes "ur" personlighet är kvar m.m.
Förutom detta fick jag en filt, ett halsband, någon leksak och rabattcheckar på det foder uppfödaren ville vi skulle fortsätta med.
Jag behövde allt som kom med i kittet men boken är den jag uppskattar mest. :)
Vilken himla fin grej att göra! Och vilket jobb uppfödaren måste ha lagt ner! :love:
 
En och en halv vecka kvar. Det känns som om de viktigaste förberedelserna är att totalsäkra staketet runt tomten, skydda/gömma allting inomhus som är farligt eller har något värde samt sova ut...

Det här är vad vi har att förvänta oss(gissa vilken som är vår...):

Gud vad kul, jag såg klippet i en Fb-grupp, helt underbart! :D Ja, men då hamnar hon nog rätt, eller hur. ;)
 
img-20170804-153349-877.jpg

Detta är Puck! Vår nya familjemedlem :D
img-20170804-155846-807.jpg
 
Om någon nu är intresserad av min nioveckors valps mag- och tarmfunktioner kan jag berätta att bajset är fast och fint och har en fin brun färg efter en och en halv dag med enbart färskfoder. :p Och var hon matglad innan, är det inget mot vad hon är nu. Jag är glad att bytet gick så bra. Tack för råd!
 
På torsdag, den 10:e, är det dags för valphämtning. Och jag kom just på att vovven jag redan har här hemma, Disa, fyller två år just på torsdag! Kan man tänka sig en bättre födelsedagspresent än en ny liten kompis? Tror Disa kommer att bli överlycklig :D
 
Min mamma hade uppfödning för flera år sedan. Valparna fick med varsin rejäl fäll som luktade mamma och syskon, påse med maten de ätit, leksak, halsband, broschyr med info om valptiden osv, läder koppel och säkert något mer jag glömt. Mycket uppskattat var det iaf!
 
Känner någon till en hund instruktör som erbjuder kurser, bl.a. valpkurser vid universitetet i Stockholm - jag tror inte att jag får skriva ut hela namnet men initialerna är M.W. Hört något särskilt om henne?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag är på jakt efter en ny hund. Hunden kommer utbildas till patrullsökhund och leta efter försvunna personer. Då jag inte vågar...
Svar
6
· Visningar
689
Senast: Nordthor
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har tidigare skrivit och funderat om att skaffa hund. Nu har jag läst på om några raser som intresserat mig och tror jag hittat en...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
7 879
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
6 235
Senast: Mabuse
·
Hundavel & Ras Vilken hundras hade ni rekommenderat för räddningsarbete/personsök om ni fick välja? Några kriterier är: hunden måste gilla sökarbete...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
6 290
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp