Bukefalos 28 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Du råkar inte ha bild på det också? :angel: Och sen blev jag nyfiken vad det är för märke på tröjan och täcket!

Hm, hade nog bara denna uppladdad :D Man ser inte tröjan så väl dock, men det är den bruna som sticker upp vid nacken :p
14540561_1322479974437155_4491965450023862272_n.jpg


Jag minns inte märkena på något av dem :o Men det var bara något billigt från djuraffären, han växte ju så det knakade så han kunde bara ha dem i typ 3 veckor :p

På julafton hade han en Rudolf-tröja på sig dock :D
14727408_1237331639646786_8789145410095546368_n.jpg
 
Det blev en nervös söndag för oss! Uppfödaren hade hört av sig och den valp som skulle bli vår hade plötsligt visat sig vara mest tillbakadragen och minst tuff av de kvarvarande valparna. Eftersom hon visste vad jag var ute efter lovade hon att lösa så att vi kunde få den valp vi gillade bäst om vi inte ångrade oss men nog hade jag en klump i magen på resan dit. Tänk om jag inte skulle känna att någon av valparna uppfyllde mina rätt högt ställda krav?
Utomhus lekte och stojade alla valparna som små tokar, men när uppfödaren gjorde några tester med obekanta ljud i nya situationer var det en av dem som redan från start stack ut som en solklar stjärna. Det var till råga på allt den valp jag fäste mig lite extra vid när vi hälsade på första gången! Och nu är hon min! Jag hoppas att hon alltid kommer att vara lika glad, obrydd, nyfiken, social och uppkäftig som hon är nu! Även om jag får några grå hår på kuppen. :love:

WLz5lRM.jpg
 
Det blev en nervös söndag för oss! Uppfödaren hade hört av sig och den valp som skulle bli vår hade plötsligt visat sig vara mest tillbakadragen och minst tuff av de kvarvarande valparna. Eftersom hon visste vad jag var ute efter lovade hon att lösa så att vi kunde få den valp vi gillade bäst om vi inte ångrade oss men nog hade jag en klump i magen på resan dit. Tänk om jag inte skulle känna att någon av valparna uppfyllde mina rätt högt ställda krav?
Utomhus lekte och stojade alla valparna som små tokar, men när uppfödaren gjorde några tester med obekanta ljud i nya situationer var det en av dem som redan från start stack ut som en solklar stjärna. Det var till råga på allt den valp jag fäste mig lite extra vid när vi hälsade på första gången! Och nu är hon min! Jag hoppas att hon alltid kommer att vara lika glad, obrydd, nyfiken, social och uppkäftig som hon är nu! Även om jag får några grå hår på kuppen. :love:

WLz5lRM.jpg
Ah, jag undrade vilken det blev till slut. Kul att det kändes rätt. Eija är kanske inte riktigt lika tuff, men väldigt cool och obrydd av det mesta. Och så oerhört följsam! Stor skillnad mot en självständig västgöte. Och nämnde jag gosig? Mattegris som sover på min arm när hon inte får tokryck och skall busa mitt i natten. Eski är en väldigt tålmodig lekfarbror, han verkar ha rätt kul själv med. Skall bli kul att se hur det går för våra små stjärnor!
 
Ah, jag undrade vilken det blev till slut. Kul att det kändes rätt. Eija är kanske inte riktigt lika tuff, men väldigt cool och obrydd av det mesta. Och så oerhört följsam! Stor skillnad mot en självständig västgöte. Och nämnde jag gosig? Mattegris som sover på min arm när hon inte får tokryck och skall busa mitt i natten. Eski är en väldigt tålmodig lekfarbror, han verkar ha rätt kul själv med. Skall bli kul att se hur det går för våra små stjärnor!

Ja, det ska bli jättespännande! Här har vi också fått en kelgris, hon sover i princip på mig på natten och går och kliver upp i knät när det är dags att vila på dagen. Däremellan kan hon dock utforska på egen hand, vi var i skogen en stund idag och där höll hon koll på oss men i trädgården är hon redan så hemtam att man får hålla ett öga på henne. Utomhus tycker Bentley att hon är rätt kul, inomhus driver hon honom smått till vansinne genom att göra allt man inte får och vara respektfullt undergiven max en minut när han blir sur. :mad:
 
Ringde igår en uppfödare och pratade ett litet tag. I slutet av samtalet frågade hon hur det kom sig att jag trots att jag mer eller mindre aldrig har haft hund ändå är så pass "påläst". Hon var imponerad över mina frågor, tydligen. Jag blev glad av det men ändå lite fundersam. Det lät som att hon tyckte det var ovanligt att få de typer av frågor jag ställde.

Då undrar man vad de andra förstagångsköparna frågar :confused:
Jag visste inte riktigt vad jag skulle svara på hennes fråga, för mig var det så naturligt att även en som aldrig köpt valp innan kan läsa på. Som tur var hann jag inte säga något innan hon frågade "Du är hästmänniska va?"

Och japp, det stämmer väl. Så vi säger så :D

Edit denna hamnade lite i fel tråd...
 
"min" valp föddes för en vecka sedan idag :) Det blev 6 valpar, 3 hanar och 3 tikar. Jag har inte valt en än men det lutar åt den största hanen i kullen. Jag fastnade för den redan första bilden jag fick när jag inte visste vilka som va hanar och vilka som va tikar
Åh!! Vad slags hund har du köpt?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag är på jakt efter en ny hund. Hunden kommer utbildas till patrullsökhund och leta efter försvunna personer. Då jag inte vågar...
Svar
6
· Visningar
663
Senast: Nordthor
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har tidigare skrivit och funderat om att skaffa hund. Nu har jag läst på om några raser som intresserat mig och tror jag hittat en...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
7 663
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 917
Senast: Mabuse
·
Hundavel & Ras Vilken hundras hade ni rekommenderat för räddningsarbete/personsök om ni fick välja? Några kriterier är: hunden måste gilla sökarbete...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
6 106
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp