Bukefalos 28 år!

En av dessa flyttar hit i Maj. Vet ej kön än, jag sa att jag tar den som blir över när alla som har en preferens har valt 😅 "Mina barnbarn" ❤️
 

Bifogade filer

  • received_1444636773088140.jpeg
    received_1444636773088140.jpeg
    279,8 KB · Visningar: 216
Och hittar inga andra intressanta kullar, de flesta uppfödare verkar mest ange utställningsmeriter 😒
Visst att hundarna kan vara trevliga ändå men känns som om man ändå vill ha en uppfödare som primärt gör ’reklam’ för sina planerade kombinationer med arbete/vallprov/temperament och inte utställningsresultat 🤨
 
Och hittar inga andra intressanta kullar, de flesta uppfödare verkar mest ange utställningsmeriter 😒
Visst att hundarna kan vara trevliga ändå men känns som om man ändå vill ha en uppfödare som primärt gör ’reklam’ för sina planerade kombinationer med arbete/vallprov/temperament och inte utställningsresultat 🤨
Håller helt med - men tycker detta är ett stort problem i många arbetande raser tyvärr.
 
Den här lilla hönan fortsätter att glida genom livet :D

Hon har börjat säga till när det är dags att gå ut för 💩 så jag hoppas att hon snart börjar säga till för kiss också. Upplever att hon är medveten och kan hålla sig bra redan, så jag tror det kommer snart. Hon kan t ex sova en stund, busa lite och sedan somna igen utan att behöva gå ut emellan. Kan inte minnas att någon av mina andra valpar kunnat det vid den här åldern? De har typ kissat så fort de rest sig när de sovit :laugh: kanske är det skillnad på tikar och hanar, jag vill minnas att även jämten var lite liknande.

Hon har också förstått att man sover i bilen, så när jag stoppar in henne i bilburen rullar hon ihop sig till en liten kringla och somnar direkt. Mina hundar åker mycket bil, så det är värdefullt!

Hon är redan ganska självständig, så jag har nog fått att göra när det blir dags att börja träna henne…

IMG_1905.jpeg
 
Så fortsatt nervös väntan ifall det blir någon valp till mig eller inte 🙈 så jobbigt när man behöver ansöka om semester så tidigt som vi behöver göra i mitt jobb. Då de är för sent nu och ev flytta fram semester osv.
 
Min kompis har äntligen fått veta att det fötts en valp till henne. Hon har också fått veta hanen till en annan kull hon står i kö på och kommer ta en valp där också om det föds en till henne. Det innebär att hon troligen backar från den kullen där vi båda står i kö = jag borde ha större chans på valp där! :banana:
 
Det är en gammal kompis till mig från hästvärlden (och veterinärvärlden) i DK som ska ha sin första kull. Hon har sagt att det hittills är 4 veterinärer på väntelistan, så det blir iaf en väl omhändertagen kull 😅.

Här är tiken:

Vad spännande 👏🏽
Hanen ser bekant ut, men jag kan inte riktigt placera honom. Hoppas det blir en fin kull och en valp till dig 😃
 

Liknande trådar

Övr. Hund Årets sista dag är här och nog borde vi ha formulerat våra mål och planer inför nästa år -2024! Här är tråden -in med allt, stort som...
2
Svar
37
· Visningar
2 328
Senast: Tonto
·
L
  • Låst
Hundavel & Ras Jag har sett i valp 2024 tråden att några har vizslor men jag tänkte att det kanske är bättre att göra en egen tråd motför att fråga...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
8 143
Senast: Fetaost
·
F
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
93 94 95
Svar
1 889
· Visningar
60 809
Senast: sthu
·
Hundträning Kommer här med ny fråga! Länge sen jag hade valp...😅 Vår valp är 6,5 månader Har slutat bita i våra händer å fötter oftast men ännu...
Svar
6
· Visningar
462
Senast: Hellhound
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp