Vi Àr med valp! VÄgar nÀstan inte skriva nÄgot, för jag tror knappt det Àr sant. Vi fick göra av med vÄr rr för 2 mÄnader sen, bara 5,5 Är gammal men sjuk i 3 Är. Nu har vi en alldeles underbar liten goldentik. Hon Àr en liten racertös med ös, Àven om hon idag tog en liten paus och studerade snön som fallit :love:

1712166128386.png
 
Vi Àr med valp! VÄgar nÀstan inte skriva nÄgot, för jag tror knappt det Àr sant. Vi fick göra av med vÄr rr för 2 mÄnader sen, bara 5,5 Är gammal men sjuk i 3 Är. Nu har vi en alldeles underbar liten goldentik. Hon Àr en liten racertös med ös, Àven om hon idag tog en liten paus och studerade snön som fallit :love:

Visa bifogad fil 142549
Det Àr vÀldigt fÄ varelser pÄ jorden, om ens nÄgra, som Àr sötare Àn en goldenvalp! :love::love::love:
 
Dalia har blivit 3,5 mÄnad nu (slutat rÀkna veckor)
Hon Ă€r superduktig och underbar! Absolut min bĂ€sta vĂ€n redan! ♄
Jag har inte skrattat sÄ mycket som jag gör just nu pÄ Är!
NÀsta vecka ska hon och min dotter pÄ valpkurs, frÀmst för dotterns skull, det hÀr Àr första valpen hon minns i vÄr familj.
Dalia 3,5 mÄn.png
 
Jag har pratat med uppfödare igen, den jag redan haft ett lĂ„ngt samtal med. Är rĂ€dd att jag gjorde bort mig och att det Ă€r kört 🙁. Det sista vi bestĂ€mde var nĂ€r jag ska komma och hĂ€lsa pĂ„ sĂ„ det bör vĂ€l vara ett bra tecken hoppas jag men Ă€r rĂ€dd att hon bara inte ville sĂ€ga "nej jag vill inte sĂ€lja till dig" eller att hon funderar pĂ„ samtalet i efterhand och kĂ€nner nej.
Jag tycks inte vara struken i alla fall för uppfödaren hörde av sig om tid att hÀlsa pÄ. SÄ himla skönt att hon hörde av sig. Jag har dragit mig för det ifall hon inte vill sÀlja till mig och det bara blir obekvÀmt för henne att sÀga.

Har ocksĂ„ fĂ„tt erbjudande om en knappt 1 Ă„rig husky. Blev sugen, den Ă€r jĂ€ttefin och det Ă€r ju en rolig hund att Ă„ka skidor med. Är bekant med Ă€garen sĂ„ vet ju att det inte Ă€r en problemhund och hade sĂ€kert fĂ„tt testa ha den först. Men egentligen passar ju inte husky mig sĂ„ bra (Ă€ven om alla andra tycker det 😅) och jag bor i lĂ€genhet och planerar inte heller att ha flera hundar = ledsen husky? HjĂ€rtat sa ja men hjĂ€rnan fick bestĂ€mma. Ser fram emot att hĂ€lsa pĂ„ borderterrierna!
 
Visa bifogad fil 142917
NÀr man Àr valpsjuk, och de Àr lÄng vÀntan.
SÄ vart sugen pÄ Ä testa vart bÀdden fÄr plats i sovrummet, Àven om valpis sÄklart kommer fÄ sova i sÀngen.
Det ligger en hundbutik precis bredvid huset jag bor i. Den Ă€r ganska inriktad pĂ„ drag men finns ju lite allt möjligt. Gick in och tittade och ville börja köpa grejer men vĂ„gar inte Ă€n. NĂ€r det fötts en valp som jag blivit erbjuden, DÅ ska jag!
 
Det ligger en hundbutik precis bredvid huset jag bor i. Den Ă€r ganska inriktad pĂ„ drag men finns ju lite allt möjligt. Gick in och tittade och ville börja köpa grejer men vĂ„gar inte Ă€n. NĂ€r det fötts en valp som jag blivit erbjuden, DÅ ska jag!
En annan har ju redan rĂ„kat shoppa pĂ„ mig det mesta 🙈
Har ju en arken under jobbet dessutom.
 

Bifogade filer

  • 20240229_091326.jpg
    20240229_091326.jpg
    290 KB · Visningar: 75
AlltsĂ„ jag Ă€r sĂ„ otroligt nöjd med min lilla valp! Än sĂ„ lĂ€nge Ă€r hon allt jag önskat. SĂ„ pass att jag börjar noja inför röntgen redan nu, hon kommer garanterat ha E-höfter eller nĂ„got 🙄

I helgen var hon med mig pÄ kurs med övernattning. Chillar i bilen medan vi kör hund, minglar med deltagare och hundar pÄ pauser och under kvÀllen. Sover som en stock hela natten pÄ ny plats. I princip rumsren, inte en olycka inne nu nÀr vi var borta.

Har börjat trÀna lite, och med koppelgÄendet har det trillat ner en pollett. Det Àr svÄrt att gÄ med de andra Ànnu, men nÀr vi gÄr sjÀlva Àr hon följsam vid sidan.

Har testat lite smÄtt med tennisbollar de senaste veckorna ocksÄ, och nu gÄr hon frimodigt ivÀg 10-15 meter pÄ helt dolda bollar. Hon ser för go ut nÀr hon rultar ivÀg och sedan fÄr vÀrldens fart nÀr hon fÄr syn pÄ bollen :D

Vi har Àven börjat introducera hundgÄrden lite, nÄgra timmar hÀr och dÀr. Har henne tillsammans med min Àldsta labbe, vilket fungerar fint Àn sÄ lÀnge :)

14 veckor i morgon!

IMG_2134.jpeg
 
AlltsĂ„ jag Ă€r sĂ„ otroligt nöjd med min lilla valp! Än sĂ„ lĂ€nge Ă€r hon allt jag önskat. SĂ„ pass att jag börjar noja inför röntgen redan nu, hon kommer garanterat ha E-höfter eller nĂ„got 🙄

I helgen var hon med mig pÄ kurs med övernattning. Chillar i bilen medan vi kör hund, minglar med deltagare och hundar pÄ pauser och under kvÀllen. Sover som en stock hela natten pÄ ny plats. I princip rumsren, inte en olycka inne nu nÀr vi var borta.

Har börjat trÀna lite, och med koppelgÄendet har det trillat ner en pollett. Det Àr svÄrt att gÄ med de andra Ànnu, men nÀr vi gÄr sjÀlva Àr hon följsam vid sidan.

Har testat lite smÄtt med tennisbollar de senaste veckorna ocksÄ, och nu gÄr hon frimodigt ivÀg 10-15 meter pÄ helt dolda bollar. Hon ser för go ut nÀr hon rultar ivÀg och sedan fÄr vÀrldens fart nÀr hon fÄr syn pÄ bollen :D

Vi har Àven börjat introducera hundgÄrden lite, nÄgra timmar hÀr och dÀr. Har henne tillsammans med min Àldsta labbe, vilket fungerar fint Àn sÄ lÀnge :)

14 veckor i morgon!

Visa bifogad fil 143362

Du kan ju alltid göra Pennhip sÄ att du fÄr reda pÄ höfternas status lite tidigare Àn 1 Är om du inte orkar vÀnta. :p
 

Liknande trÄdar

Övr. Hund Årets sista dag Ă€r hĂ€r och nog borde vi ha formulerat vĂ„ra mĂ„l och planer inför nĂ€sta Ă„r -2024! HĂ€r Ă€r trĂ„den -in med allt, stort som...
2
Svar
37
· Visningar
2 178
Senast: Tonto
·
L
  • LĂ„st
Hundavel & Ras Jag har sett i valp 2024 trÄden att nÄgra har vizslor men jag tÀnkte att det kanske Àr bÀttre att göra en egen trÄd motför att frÄga...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
7 718
Senast: Fetaost
·
F
TrÀdgÄrd & VÀxter Med bara fyra dagar kvar av odlingsÄret 2023 tar jag mig friheten att skapa nÀsta för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan Àr igÄng...
72 73 74
Svar
1 474
· Visningar
48 105
HundtrĂ€ning Kommer hĂ€r med ny frĂ„ga! LĂ€nge sen jag hade valp...😅 VĂ„r valp Ă€r 6,5 mĂ„nader Har slutat bita i vĂ„ra hĂ€nder Ă„ fötter oftast men Ă€nnu...
Svar
6
· Visningar
398
Senast: Hellhound
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

  • Köpa hus
  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Lunchtips till "matlĂ„dehatare"

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp