Status
Stängd för vidare inlägg.
Bomullstussen var med mig på mitt kontor igår för första gången sedan jag bytte jobb. Hon lyckades givetvis upptäcka att soffgruppen är en utmärkt plats att hänga på för att få en massa klappar och kel 😂 jaja, bättre det än tvärtom.

Det mer spännande var att hon tyckte pommen i samma ålder som henne var jätteläskigt (jag misstänker att det är för att de har så fruktansvärt mycket päls så de typ helt saknar kroppsspråk. Hon brukar ju umgås diverse olika sorters hundar med framgång) men blev riktigt bra kompis med den gamla chihuahuan som inte brukar gilla andra hundar. Det sistnämnda är ju mer som det brukar vara.
Visst är bomullstussen en havanais?
 
Visst är bomullstussen en havanais?
Nä, en Frisé, så hon är faktiskt så nära en bomullstuss som man kan komma 😅 B100A18A-F0CF-4FA6-B29D-4CA7D09C0780.jpeg
 
Så här nöjd ser en ut när grepen är under granskning och utskällning 😅. Dessvärre har han noll och ingen självbevarelsedrift runt hästarna.. Han far in i hagen och in i boxarna, rakt på benen och skäller på dom🙈. Det är verkligen tur att de är vana vid Tyra, hon var jämnt inne i boxarna men brydde sig inte ett dugg om hästarna. Sixten gör mig lite väl nervös🫣.
Screenshot_20231212_161159_Gallery.jpg
 
Så här nöjd ser en ut när grepen är under granskning och utskällning 😅. Dessvärre har han noll och ingen självbevarelsedrift runt hästarna.. Han far in i hagen och in i boxarna, rakt på benen och skäller på dom🙈. Det är verkligen tur att de är vana vid Tyra, hon var jämnt inne i boxarna men brydde sig inte ett dugg om hästarna. Sixten gör mig lite väl nervös🫣.Visa bifogad fil 134155
Det är läskigt när de är så små. Bomullstussen ääälskar hästar och har som mål att slicka dem rena i näsborrarna och försöker hela tiden skicka ut lekinbjudningar 🙄 det är ju fruktansvärt gulligt, men sådär säkerhetsmässigt.
 
Det är läskigt när de är så små. Bomullstussen ääälskar hästar och har som mål att slicka dem rena i näsborrarna och försöker hela tiden skicka ut lekinbjudningar 🙄 det är ju fruktansvärt gulligt, men sådär säkerhetsmässigt.
Jag tycker att hästar är läskiga med hundar oavsett storlek på hunden. Skulle inte våga ha mina hundar i närheten av hästar. :p (Hade en gång en häst som absolut försökte attackera både katter och hundar om hon fick chansen.)
 
Det är läskigt när de är så små. Bomullstussen ääälskar hästar och har som mål att slicka dem rena i näsborrarna och försöker hela tiden skicka ut lekinbjudningar 🙄 det är ju fruktansvärt gulligt, men sådär säkerhetsmässigt.
Exakt samma beteende här.. Han slickar dom på nosen och skäller om de flyttar på sig😅. Han har inte läst rasbeskrivningen att han ska vara reserverad mot främlingar. Det är fullt ös mot folk vi möter🙈.
 
Jag tycker att hästar är läskiga med hundar oavsett storlek på hunden. Skulle inte våga ha mina hundar i närheten av hästar. :p (Hade en gång en häst som absolut försökte attackera både katter och hundar om hon fick chansen.)
Alla mina ston har varit hemska mot hundar. Men gubbarna jag har nu är superchill. Är mest rädd att de ska råka lyfta och sätta ner ett ben på honom-eftersom han inte har en tanke att flytta på sig🙄.
 
Jag tycker att hästar är läskiga med hundar oavsett storlek på hunden. Skulle inte våga ha mina hundar i närheten av hästar. :p (Hade en gång en häst som absolut försökte attackera både katter och hundar om hon fick chansen.)
Nu har jag som tur är att göra med hundvana och schyssta hästar nu. Har inte heller erfarenhet av hästar som faktiskt försökt skada hundar på allvar. Bara en ponny som tyckte det var kul att jaga hundar, men den gick inte in för att skada, bara vara taskig.

Problemet är ju det samma som för Fiorano, att hunden riskerar att komma ivägen för en hov, vilket är större risk att hästen inte noterar än med en hund på 15-20 kg.
Exakt samma beteende här.. Han slickar dom på nosen och skäller om de flyttar på sig😅. Han har inte läst rasbeskrivningen att han ska vara reserverad mot främlingar. Det är fullt ös mot folk vi möter🙈.
Jag har ju en vars mentalitet följer rasbeskrivningen exakt, så jag får nog skylla mig själv 😅🙄
 
Idag blir Sixten tre månader😍. Han växer ordentligt och har energi utan dess like😅. Kan inte minnas att min russell var så här energisk ens.. Vad är egentligen lagom med motion nu? Han är med i stallet en timme om dagen, far som en vante efter hrep och spokvast och har väldigt roligt. Går promenader till och från stallet, ca 10 minuter enkel väg. Igår fick han träffa Shipperken som är några månader äldre. Hon var lite mycket i början, men han tuffade på sig rätt fort! Överlag är han otroligt tuff och framåt med ett självförtroende större än det mesta😅.

20231217_131758.jpg
 
Oskar fick följa med in på granngården för att se om det fanns något han var särskilt intresserad av.
Han nosade lite avmätt här och där. Tills vi kom till lådan med små tuggpnnar av renhud. Jag fick nästn lyfta ur honom. Så det blev tre pinnar i för tidig julklapp. Åtminstone lär de räcka över nyår :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 933
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 183
Senast: skiesabove
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 294
Senast: Calmiche
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 233
Senast: dobbis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp