Status
StÀngd för vidare inlÀgg.
Sixten blev fotad i helgen😍. Är ju sĂ„ partisk men jag tycker verkligen att han Ă€r sĂ„ sĂ„ finđŸ©·
fil_000.jpg
 
AlltsÄ dessa :love: Lillgrabben har varit hÀr en vecka imorgon o redan börjat förstÄ att vi ska sitta innan kopplet Äker pÄ o innan vi gÄr ut o förstÄtt att behoven gör vi ute sÄ han kommer o sÀger till o smÄtjejerna har börjat med lite smÄ tricks utöver vardagslydnaden :heart
 

Bifogade filer

  • D7FE81FD-2B8C-45CA-A1AA-BFA34B1D6B6F.jpeg
    D7FE81FD-2B8C-45CA-A1AA-BFA34B1D6B6F.jpeg
    236,3 KB · Visningar: 65
Brukar ju bara vara att spĂ€nna tĂ€cket ordentligt sĂ„ de inte kissar i tĂ€cket? 😅
Nja?
Han kissar mot bröstkorgen, trots att han Àr kortklippt dÀr. Felriktad snopp liksom. :)
GÄr bÀttre nÀr han lyfter pÄ benet ordentligt. Men mÄste alltid torkas av efter utevistelse.
 
IMG_0507.jpeg


Den hĂ€r lilla har bott hĂ€r en vecka nu, och Ă€r hittills PRECIS sĂ„ rolig, söt, tuff och smart som jag hoppades pĂ„ 😍! Hon har en hĂ€rlig kamp, stor nyfikenhet, snabblĂ€rd, Ă€ter bra, lĂ€tt att koppla av i olika miljöer, glad i folk och hundar, i stort sett rumsren redan nĂ€r hon flyttade in
. Och jag hade verkligen glömt hur kul det Ă€r att trĂ€na valpar som bara suger in all info och kunskap đŸ€©!

Nu ska hon bara lĂ€ra sig att det inte Ă€r dags att gĂ„ upp och leka runt 04-05 pĂ„ dagarna, sĂ„nt sysslar inte vi andra i detta hushĂ„llet med 😂! Men det gĂ„r nog te sig snart förhoppningsvis😁!

Är otroligt nöjd och glad i min valp đŸ„°
 
Bog Àr ocksÄ helt rabiat. Jag blir vansinnig pÄ honom. :laugh: Han har dessutom tÀnt till pÄ... rÄdjur av alla djur och vi har en miljard stycken hÀr sÄ han spenderar hela tiden vi Àr i skogen med att leta efter rÄdjur. Han Àr sÄklart i lÄnglina han med. :banghead: Kommer bli bÀttre nÀr vi kan valla igen i vÄr och han fattar att det Àr fÄr han ska vara intresserad av. FÄr bita ihop tills dess. :arghh:
Haha đŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€Ł
BÄde Tay och Spock har haft ett starkt rÄdjursintresse och hÀr ute behöver de inte leta, dom stÄr överallt i klasar och ids knappt flytta sig nÀr man kommer. Tay fattade efter ert Är eller sÄ att rÄdjur Àr inte nÄt man kommer fÄ valla och Spock har nu dÄ sakta börjat förstÄ att rÄdjuren ska lÀmnas ifred. De Àr ju vÀldigt intressanta sÄ lÀnge hundarna har ett hopp om att kanske kanske Àr det nÄt man potentiellt skulle kunna valla men Tay tittar inte ens Ät dem lÀngre om de sen stÄr framför nosen pÄ honom..
 
Haha đŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€Ł
BÄde Tay och Spock har haft ett starkt rÄdjursintresse och hÀr ute behöver de inte leta, dom stÄr överallt i klasar och ids knappt flytta sig nÀr man kommer. Tay fattade efter ert Är eller sÄ att rÄdjur Àr inte nÄt man kommer fÄ valla och Spock har nu dÄ sakta börjat förstÄ att rÄdjuren ska lÀmnas ifred. De Àr ju vÀldigt intressanta sÄ lÀnge hundarna har ett hopp om att kanske kanske Àr det nÄt man potentiellt skulle kunna valla men Tay tittar inte ens Ät dem lÀngre om de sen stÄr framför nosen pÄ honom..
Bog blev helt rabiat pĂ„ dom efter att han fick valla fĂ„r och fick igĂ„ng sitt djurintresse. :laugh: Tror dock inte att han fattat att att rĂ„djur och fĂ„r Ă€r olika saker, han vet bara att han vill springa en viiiiid stoooor bĂ„ge runt djuren, tycker det Ă€r hĂ€ftigt att dom har sĂ„ starka drifter helt naturligt. Som tur har han aldrig lyckats sticka pĂ„ rĂ„djur, har honom i lina i skogen om inte Floki Ă€r med. Är Floki med sĂ„ följer han honom som en liten Ă€ngel i alla fall. :laugh:


Men koppelgÄendet Àr fruktansvÀrt just nu. Herregud vad han flyger i kopplet hela tiden. Han som gick jÀttebra i kopplet i flera mÄnader. :banghead:
 
@Tonto jo, bĂ€gge mina har som sagt haft ett vĂ€ldigt stort rĂ„djursintresse och hag tror det Ă€r just för att de rör sig i flock. Enstaka djur Ă€r inte lika intresseranta. Om det nĂ„n tröst sĂ„ gĂ„r det över nĂ€r de förstĂ„tt att det inte Ă€r potentiella vallnings djur 😅 (det kan dock ta ett tag innan de ger upp hoppet om möjligt jobb ).
 
@Tonto jo, bĂ€gge mina har som sagt haft ett vĂ€ldigt stort rĂ„djursintresse och hag tror det Ă€r just för att de rör sig i flock. Enstaka djur Ă€r inte lika intresseranta. Om det nĂ„n tröst sĂ„ gĂ„r det över nĂ€r de förstĂ„tt att det inte Ă€r potentiella vallnings djur 😅 (det kan dock ta ett tag innan de ger upp hoppet om möjligt jobb ).
Bog Àr tyvÀrr lika taggad pÄ enskilda rÄdjur. :laugh:
 
Men koppelgÄendet Àr fruktansvÀrt just nu. Herregud vad han flyger i kopplet hela tiden. Han som gick jÀttebra i kopplet i flera mÄnader. :banghead:
AngĂ„ende koppelgĂ„ende kĂ€mpar jag ocksĂ„ med det. Men jag har istĂ€llet en hund som hĂ€nger i kopplet och tycker det Ă€r jĂ€ttelajbans att kunna kampa en hel promenad, hon Ă€r 1000 gĂ„nger vĂ€rre Ă€n vad Assar var. đŸ„Ž
 
Sixten fortsĂ€tter vara ett Ă€lsklingsbarn😁. Trots att han inte förstĂ„r meningen med att bajsa ute🙄.

Den största utmaningen Ă€r mest att försöka fostra denna urgulliga, pyttelilla hund som Ă€r lite av en terrorist. Han har lĂ€rt sig "nej" till att bita i mina fingrar, tröjĂ€rmar, byxor men det Ă€r lite godtyckligt. Han har massor av leksaker, bollar och ben men inget av det Ă€r lika roligt att bita i som ex kuddar i soffan. För han klĂ€ttrar glatt upp i soffan och Ă€r tack och lov klok nog att inte hoppa ner. Han skĂ€ller pĂ„ mig sĂ„ jag kan slĂ€ppa ner honom. Ja, han Ă€r redan vĂ€ldigt bortskĂ€md och jag hĂ„ller pĂ„ att skapa ett monster🙈.

HĂ€romkvĂ€llen lĂ„g han uppe pĂ„ mina knĂ€n och spanade😅
20231208_224038.jpg
 
Bog har lugnat sig lite pÄ promenader och idag har vi, tack och lov dÄ jag Àr sjuk, haft riktigt trevliga promenader dÀr han varit sÄ duktig i alla en miljard hundmöten man fÄr hÀr i stan. GÄr till och med bra att gÄ förbi hundar med bara nÄgon meters avstÄnd pÄ gÄngstigar om man har godis.

Fattade inte hur lÀttsamt det Àr att ha hund som inte Àr rÀdd för andra hundar innan jag fick en. Hoppas att det hÄller i sig. :)
 
Nu har Diva varit hos oss i 3 veckor och hon vÀxer fortfarande superfort. Hon vÀger nu som 11 veckor 5.7 kg och har nu gÄtt över till största del till mush vilket gjort under för hennes bajsande. VÀldigt skönt kan jag sÀga! Hon har börjat försöka valla Hexa ibland och avbryter det sÄ fort jag ser att hon gör det samt fÄtt bra tips frÄn uppfödaren.
Hon Àr fortfarande lika trevlig och verkar vara vÀldigt miljöstark, social, framÄt samtidigt som hon Àr mjuk i sitt sÀtt. Men sjukt envis! Hahaha :angel:.
 
Visa bifogad fil 133809

Den hĂ€r lilla har bott hĂ€r en vecka nu, och Ă€r hittills PRECIS sĂ„ rolig, söt, tuff och smart som jag hoppades pĂ„ 😍! Hon har en hĂ€rlig kamp, stor nyfikenhet, snabblĂ€rd, Ă€ter bra, lĂ€tt att koppla av i olika miljöer, glad i folk och hundar, i stort sett rumsren redan nĂ€r hon flyttade in
. Och jag hade verkligen glömt hur kul det Ă€r att trĂ€na valpar som bara suger in all info och kunskap đŸ€©!

Nu ska hon bara lĂ€ra sig att det inte Ă€r dags att gĂ„ upp och leka runt 04-05 pĂ„ dagarna, sĂ„nt sysslar inte vi andra i detta hushĂ„llet med 😂! Men det gĂ„r nog te sig snart förhoppningsvis😁!

Är otroligt nöjd och glad i min valp đŸ„°
FörstĂ„Ă„Ă„Ă„r inte varför alla vill ha merle-aussies/MASar nĂ€r brun och b&t Ă€r sĂ„ UPPENBART mycket finare 😍😍😍😍😍😍😍😍 Herreguuuud vilken goding!
 
Mina smĂ„ :love: De börjar vĂ€l kanske bli dags o ta sej i kragen o Ă„ka in med dom till "stan" för lite miljötrĂ€ning för hĂ€r ute har vi aldrig sett en mĂ€nniska eller hund :rofl: Åkte dock aldrig in till stan med min 1,5 Ă„riga kille o han sköter sej lika bra i stan som hemma
 

Bifogade filer

  • IMG_6500.jpeg
    IMG_6500.jpeg
    236,6 KB · Visningar: 41
Bomullstussen var med mig pĂ„ mitt kontor igĂ„r för första gĂ„ngen sedan jag bytte jobb. Hon lyckades givetvis upptĂ€cka att soffgruppen Ă€r en utmĂ€rkt plats att hĂ€nga pĂ„ för att fĂ„ en massa klappar och kel 😂 jaja, bĂ€ttre det Ă€n tvĂ€rtom.

Det mer spÀnnande var att hon tyckte pommen i samma Älder som henne var jÀttelÀskigt (jag misstÀnker att det Àr för att de har sÄ fruktansvÀrt mycket pÀls sÄ de typ helt saknar kroppssprÄk. Hon brukar ju umgÄs diverse olika sorters hundar med framgÄng) men blev riktigt bra kompis med den gamla chihuahuan som inte brukar gilla andra hundar. Det sistnÀmnda Àr ju mer som det brukar vara.
 
Status
StÀngd för vidare inlÀgg.

Liknande trÄdar

  • LĂ„st
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bĂ€sta beslutet för mig, men frĂ„n att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 938
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel
Dagbok Jag kÀnde mig sÄ jÀvla pepp pÄ att fÄ sÀtta tÀnderna i husrestaurering och trÀdgÄrdsomvandling inkl odling sÄ att jag nÀstan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 183
Senast: skiesabove
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte anvĂ€nts som permanentbostad pĂ„ de senaste “60+-ish” Ă„ren, och hade Ă€ven stĂ„tt helt lĂ€mnat Ă„t sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 295
Senast: Calmiche
·
Hundavel & Ras Ber först om ursÀkt för en vÀgg av text men jag kÀnner att jag vill fÄ lite extern input. Jag har medvetet inte nÀmnt namnet pÄ ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 235
Senast: dobbis
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp