Bukefalos 28 år!

Valtråd (inte Andra djur eller sytillbehör) - ändrad rubrik

Status
Stängd för vidare inlägg.
Visa bifogad fil 19278
Jag bor i ett helt nybyggt område precis intill ett universitet. Det är mycket studenter och så mycket folk som har råd med ny lägenhet eller nytt hus. Inte så konstigt att fördelningen ser ut som den gör i valkretsen. Å andra sidan är det väldigt låg andel som röstat på SD också..

Min stad har SD lägre än hela landet (13,2) och S i topp på 27,7% men länets övriga städer har SD på drygt 20%..
Dags att flytta tillbaka? ;)
Nåja, det är nog inte så taktiskt att "fly" heller och låta de hållas på sitt håll. Men ändå.
 
Har S ingen fördel alls av att bli största parti? Kan alliansen köra över dem hur som helst om de rekryterar SD (och C och L går med på det)?
 
Jag blir irriterad på att de tar det som en seger när S kommer att fällas med hjälp av SD.
Är det verkligen en seger för dem?

Är Löfven värre än SD?

Nä jag tror inte UK tycker Löfven är värre än SD men Löfven vägrar ju avgå och UK vill bli statsministern och det kan han bli med SDs hjälp
 
Jag vet inte men vill verkligen Löfven bilda regering med V ?

De har gjort det innan och hållit V i mycket strama tyglar :angel: Det har alltid varit S stora fördel eftersom de vet att V inte har något annat val eftersom de aldrig skulle komma på tanken att rösta med Alliansen. V har varit förbannade under många val just pga det. Ett tag fick de inte ens några regeringsposter men S räknade kallt med att de skulle rösta för i riksdagen. På den tiden det begav sig var det en hel del S som stödröstade V för att de skulle komma över 4 procents gränsen. Helst skulle nog Löfven bilda regering med mittpartierna eftersom S dragit högerut. S och C regerade faktiskt i koalition mellan 1951-1957. Problemet är att både L och C är så små att de inte kan bilda en majoritetsregering utan att inkludera V vilket varken L eller C kommer att gå med på.
 
Ugh, jag ska fan inte titta på sånt här - mitt hjärta klarar inte sånt. 40,6% åt de rödgröna igen.

Jag är DÖD.
 
Visa bifogad fil 19278
Jag bor i ett helt nybyggt område precis intill ett universitet. Det är mycket studenter och så mycket folk som har råd med ny lägenhet eller nytt hus. Inte så konstigt att fördelningen ser ut som den gör i valkretsen. Å andra sidan är det väldigt låg andel som röstat på SD också..

Min stad har SD lägre än hela landet (13,2) och S i topp på 27,7% men länets övriga städer har SD på drygt 20%..
Åhå, bor du också här. 👋
 
De har gjort det innan och hållit V i mycket strama tyglar :angel: Det har alltid varit S stora fördel eftersom de vet att V inte har något annat val eftersom de aldrig skulle komma på tanken att rösta med Alliansen. V har varit förbannade under många val just pga det. Ett tag fick de inte ens några regeringsposter men S räknade kallt med att de skulle rösta för i riksdagen. På den tiden det begav sig var det en hel del S som stödröstade V för att de skulle komma över 4 procents gränsen. Helst skulle nog Löfven bilda regering med mittpartierna eftersom S dragit högerut. S och C regerade faktiskt i koalition mellan 1951-1957. Problemet är att både L och C är så små att de inte kan bilda en majoritetsregering utan att inkludera V vilket varken L eller C kommer att gå med på.

Vadå "ett tag fick de inte ens några regeringsposter"?

Vänsterpartiet har aldrig suttit i någon regering. Under samlingsregeringens dagar var V det enda partiet som inte satt i regeringen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp