Var skulle ni vilja bo i Stockholm?

Om någon skulle ge mig en lägenhet i innerstan så hade jag blivit jätteglad, då hade jag kunnat sälja den och köpa en vettig bostad utanför Sthlm :angel: Jag kan inte ens föreställa mig att bo i innerstan i en vecka utan att hamna i rejäl depression.

Om vi istället räknar Stockholm som Stockholms län så blir det lättare. Norra delen av Täby tror jag hade kunnat passa. Borde vara lätt att ta sig lite överallt och nära till skog som ändå är ganska stor. Men ja, pendeltåg och skog, går det att kombinera så blir det bra. Skog viktigare än pendeltåg.

Norra delen av Täby är så där gällande att ta sig överallt. Vi kollade lite efter hus i Täby men kommunaltrafiken är inte direkt smidig om man ska ta sig någonstans. Om man har bil funkar det väl ok dock.
 
Jag bor i Fredhäll på Kungsholmen och det stora plusset är att jag har ca 7 minuters promenadväg till jobbet. Annars är det rätt kasst. Nära Essingeleden, långt till vettiga kommunikationer (jag räknar inte evighetslinjen - förlåt, gröna linjen - som vettig kommunikation), ganska dött häromkring. Det är iofs också ett plus, lugnt område att bo i, men vill jag ta en öl med en kompis orkar jag typ inte ta mig längre än till Coppan på Fridhemsplan och tråden har ju redan avhandlat Fridhemsplan såatteeee... :meh:

Jag skulle kunna tänka mig att bo på Söder nånstans, kanske runt Mariatorget eller i krokarna runt Bondegatan/Skånegatan. Dock vill jag nog dra mig söderut igen så småningom, mest för att jag vill bo närmare hästarna, och kan tänka mig var som helst på röda linjen ut mot Fruängen, inklusive Fruängen.


Det är ju fint nere vid Bergsunds strand, där har jag en kompis som bor med utsikt över vattnet. :love:Lugnt område att bo i men nära t-banan och nära till "genomfarten" :D och Hornhuset, om man gillar det.


Ja men eller huuur! Var precis i Småland och reagerade på hur alla dissade Stockholm och Stockholmare hela tiden. Jag bryr mig inte så mycket, men blev lite förundrad över denna fixation och närmast besatthet av just Stockholmare. Blev lite full i skratt, det är nog inte många Stockholmare som går och skrattar åt smålänningar hela tiden liksom. :D

Öppna dina vyer och rör dig västerut! :D
Bara en t-banestation bort finns ju både ölhak, restauranger och (den visserligen alltid avstängda) tvärbanan.
 
Jag är för övrigt också en sån där som skulle ha ett rätt neutralt, "opersonligt" hem. "Se ut som ett hotellrum" är ju något jag ser som positivt - jag älskar hotellrum! :love:

Jag med :love: Ja, beroende på vilket hotellrum då O_o Jag har dock blivit mer för färg än vitt med åren, men jag tycker fortfarande om minimalism. För mycket saker och intryck stör mig. Jag vill ha det harmoniskt och för mig är det att skära ner lite på synintryck i hemmet.

Sitter och samlar bilder på Pinterest inför eventuell flytt och det här skulle typ vara drömmen :love:

IMG_7919_zpsi8xfrggk.jpeg
 
Jag med :love: Ja, beroende på vilket hotellrum då O_o Jag har dock blivit mer för färg än vitt med åren, men jag tycker fortfarande om minimalism. För mycket saker och intryck stör mig. Jag vill ha det harmoniskt och för mig är det att skära ner lite på synintryck i hemmet.

Sitter och samlar bilder på Pinterest inför eventuell flytt och det här skulle typ vara drömmen :love:

IMG_7919_zpsi8xfrggk.jpeg
Guld och sammet, du har gått och blivit tant! Grattis!!!!
 
Jag med :love: Ja, beroende på vilket hotellrum då O_o Jag har dock blivit mer för färg än vitt med åren, men jag tycker fortfarande om minimalism. För mycket saker och intryck stör mig. Jag vill ha det harmoniskt och för mig är det att skära ner lite på synintryck i hemmet.

Sitter och samlar bilder på Pinterest inför eventuell flytt och det här skulle typ vara drömmen :love:

IMG_7919_zpsi8xfrggk.jpeg
Ja, men ett fint hotell såklart! :D Egentligen är det ju dock hotellsängar jag älskar mest. :o

Färg är helt okej, men inte på väggarna. Då har jag hellre färg på annat, som är lättare att byta ut. Men huvudsaken är ju att mina framtida konstverk och skulpturer av Dalí kommer synas ordentligt. :angel:
 
Ja, men ett fint hotell såklart! :D Egentligen är det ju dock hotellsängar jag älskar mest. :o

Färg är helt okej, men inte på väggarna. Då har jag hellre färg på annat, som är lättare att byta ut. Men huvudsaken är ju att mina framtida konstverk och skulpturer av Dalí kommer synas ordentligt. :angel:

Jag har börjat gilla färg på väggarna, men oftast ljusa färger då. Ger också ett väldigt harmoniskt intryck om det blir rätt!
 
Jag har börjat gilla färg på väggarna, men oftast ljusa färger då. Ger också ett väldigt harmoniskt intryck om det blir rätt!
Måste inte vara vitt, men neutralt. Bor för tillfället i en lägenhet med nån slags jättestark mörkgul färg. Det är säkert behagligt och lugnande, men matchar ju inte nåt och allt blir ju bara gult, som ett foto med kass vitbalans. :wtf:
 
Norra delen av Täby är så där gällande att ta sig överallt. Vi kollade lite efter hus i Täby men kommunaltrafiken är inte direkt smidig om man ska ta sig någonstans. Om man har bil funkar det väl ok dock.
Jag avskyr kollektivtrafiken, så ur den synpunkten är det lugnt ;)

mvh/ bilberoende
 
Norra delen av Täby är så där gällande att ta sig överallt. Vi kollade lite efter hus i Täby men kommunaltrafiken är inte direkt smidig om man ska ta sig någonstans. Om man har bil funkar det väl ok dock.

Beror på var någonstans är. Och när. Vilken förort har bättre kommunikationer i sidled? För till stan har Täby generellt väldigt bra kommunikationer. Och bättre blir dom efter 2021 när Roslagsbanan är fullt utbyggd.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 095
Senast: Mabuse
·
Kropp & Själ En person jag känner har drabbats av ME (vi kan kalla hen K) K är myndig, bor hemma. Har autism vilket förvärrar sjukdomen. K:s högsta...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 202
Senast: TinyWiny
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 744
Senast: lundsbo
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 019
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp