Bukefalos 28 år!

Var skulle ni vilja bo i Stockholm?

Så är det. Överlag efter min tid i Småland måste jag säga att det här med att inte tycka om Stockholm är något som kryper fram i alla möjliga samtal, apropå ingenting. "Folk är kyliga", "Det är för mycket folk", "Stockholmare är uppnosiga". Jaha, apropå den här kvartalsrapporten som vi sitter med nu alltså? :D Vid ett tillfälle sa en kille att han inte tycker om Stockholm eftersom det bara är "brats" som bor där. Då fick jag nog och svarade att jag inte tycker om Småland heller eftersom det bara bor bönder här. Han blev tyst. Ärligt talat, jag och min familj är från Stockholm. Det är ganska oartigt att ständigt påpeka för mig hur kyliga och uppnosiga stockholmare är.
Nåja, vad är en bostad i stockholm. .. Den kan vara dötrist och långtråkig och alldeles… alldeles underbar.
 
Ojdå - men hur kan du vara inredningsintresserad och samtdigt har det så opersonligt?

Om det är personligt eller inte beror väl på hur man är som person? :D Jag gillar att ha det luftigt och minimalistiskt, med någon bukett med snittblommor som fångar blicken. Nästa boende kan dock innehålla mer färgklickar. Jag har fått en fetisch för smaragdgrönt sammet.
 
Om det är personligt eller inte beror väl på hur man är som person? :D Jag gillar att ha det luftigt och minimalistiskt, med någon bukett med snittblommor som fångar blicken. Nästa boende kan dock innehålla mer färgklickar. Jag har fått en fetisch för smaragdgrönt sammet.

Jag ser det nog inte så. Det handlar om hur man vill ha det - inte om hur man är.

Minimalistiskt lblir för mig mer som vilket hotellrum som helst. Inte särskilt personligt.Medan för någon annan blir det som den vill ha det och det känns personligt. Olika smak helt enkelt
 
@Singoalla: Med pistol mot huvudet då ;) :D

*Mariaberget. En kompis bodde inte så långt därifrån när han pluggade och jag tyckte det var fint där.

*Hammarby sjöstad. Min kusins man har en äldre släkting som bor där (ensam i en gigantisk lägenhet, min kusin har gift sig till pengar... :p :rofl:) och vi var där och hjälpte min kusin innan vigseln. Lägenheten var fin och det var fina omgivningar.

*Gröndal. Mitt ex bodde där ett tag och jag tyckte det var ett mysigt område.

Men jag är som sagt nöjd med var jag bor och var jag flaxar runt i jobbet. Jag kan tycka det är roligt att åka till Sthlm på besök (tex skulle jag gärna svinga någon eller några bägare med dig någon gång :D) men sedan är jag nöjd att komma hem. Större städer intar jag helst i mindre doser. Det har inget med de som bor där att göra (idioter och trevligt folk finns det överallt) men städer är inte min grej helt enkelt :)
 
Om det är personligt eller inte beror väl på hur man är som person? :D Jag gillar att ha det luftigt och minimalistiskt, med någon bukett med snittblommor som fångar blicken. Nästa boende kan dock innehålla mer färgklickar. Jag har fått en fetisch för smaragdgrönt sammet.

Smaragdgrönt är :love: Jag letar efter ett smaragdgrönt sidentyg (dupioni) som svärmor ska få sy en kudde av till min svulstiga guldsoffa :D
 
@Singoalla: Med pistol mot huvudet då ;) :D

*Mariaberget. En kompis bodde inte så långt därifrån när han pluggade och jag tyckte det var fint där.

*Hammarby sjöstad. Min kusins man har en äldre släkting som bor där (ensam i en gigantisk lägenhet, min kusin har gift sig till pengar... :p :rofl:) och vi var där och hjälpte min kusin innan vigseln. Lägenheten var fin och det var fina omgivningar.

*Gröndal. Mitt ex bodde där ett tag och jag tyckte det var ett mysigt område.

Men jag är som sagt nöjd med var jag bor och var jag flaxar runt i jobbet. Jag kan tycka det är roligt att åka till Sthlm på besök (tex skulle jag gärna svinga någon eller några bägare med dig någon gång :D) men sedan är jag nöjd att komma hem. Större städer intar jag helst i mindre doser. Det har inget med de som bor där att göra (idioter och trevligt folk finns det överallt) men städer är inte min grej helt enkelt :)

Ja, kom förbi på en stor stark! :love:
 
Jag ser det nog inte så. Det handlar om hur man vill ha det - inte om hur man är.

Minimalistiskt lblir för mig mer som vilket hotellrum som helst. Inte särskilt personligt.Medan för någon annan blir det som den vill ha det och det känns personligt. Olika smak helt enkelt

Ja precis, olika smak. Då blir det ju personligt för mig? :D
 
Nu valde jag Danderyd eftersom jag inte vill bo innanför tullarna men om jag tvunget skulle hamna där hade jag valt gärdet (gärna de nya 79 & park lägenheterna) eller birkastan/vasastan.
Norra djurgårsstaden hade varit perfekt om det var sekelskifte istället för nybyggen, jag gillar området mer än de befintliga husen.

Eller varför inte på djurgården i någon gullig liten villa. ;)
 
Jag bor vid Mariatorget (typ tvärgata) trivs kanon. Gillar området från slussen mot Mariatorget, zinken typ men Hornstull är också trevligt och har bra mataffärer:D.
En god vän bor vid Skanstull, oväntat mysigt om man är med ryggen mot Ringvägen och utsikt mot Årsta/globen. Och en suverän grek i grannhuset.
Jag gillar söder. Ska jag flytta på mig blir det Gröndal eller Aspudden, där har jag bott och trivts.
Ja Aspudden var trevligt, likaså Blekingegatan . Jobbade vid Mariatorget och tog pendeln till Flempan innan det blev förstört. Bodde några nätter på Baggensgatan i Gamla stan och fy farao.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 451
Senast: Mabuse
·
Kropp & Själ En person jag känner har drabbats av ME (vi kan kalla hen K) K är myndig, bor hemma. Har autism vilket förvärrar sjukdomen. K:s högsta...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 344
Senast: TinyWiny
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 811
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 930
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp