Bukefalos 28 år!

Vårföräldrar 2012?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2012?

Laeikinois - 18 februari - Pojke f. 25/2, 4210g 52 cm
Kethets - 19 februari - Pojke f. 15/2, 4175g, 53 cm

Qbaby - 5 mars - Pojke f. 3/3, 4265g, 56 cm
Embe - 12 mars - Pojke f. 22/2, 3860g, 52cm
FlipTheFrog - 16 mars - Flicka f 17/3, 3455g, 51 cm
DarkInNight - 24 mars - Flicka f. 15/3, 3440g, 49 cm
lady_mike - 24 mars
Eleonora - 25 mars
Derivata - slutet av mars

Nella84 - 3 april
Curly - 9 april
Puma- 13 april
Mish - 15 april - pojke f.16/3, 2895g, 48cm
Esprit - 15 april
Lillasnuttan - 16 april enligt rul
Jezz - 23 april enligt UL
Macken22-28 april enligt ul
Lanzo 27 april

Nikki o Fabian - 1 maj
Western_Ivy - 2 maj
Chloé - 4 maj
Linda.B - 7 maj
Diana - 10 maj
FengurLaugar - 12 maj
missmuppify - 13 maj enligt UL
Lottch - 18 maj planerat snitt, beräknad 25 maj.

Var tvungen att ta med den här. Det kändes lite som om jag var den enda gravida kvar...
 
Sv: Vårföräldrar 2012?

Laeikinois - 18 februari - Pojke f. 25/2, 4210g 52 cm
Kethets - 19 februari - Pojke f. 15/2, 4175g, 53 cm

Qbaby - 5 mars - Pojke f. 3/3, 4265g, 56 cm
Embe - 12 mars - Pojke f. 22/2, 3860g, 52cm
FlipTheFrog - 16 mars - Flicka f 17/3, 3455g, 51 cm
DarkInNight - 24 mars - Flicka f. 15/3, 3440g, 49 cm
lady_mike - 24 mars
Eleonora - 25 mars
Derivata - slutet av mars

Nella84 - 3 april
Curly - 9 april
Puma- 13 april
Mish - 15 april - pojke f.16/3, 2895g, 48cm
Esprit - 15 april
Lillasnuttan - 16 april enligt rul
Jezz - 23 april enligt UL
Macken22-28 april - Flicka f.12/4, 2790g, 46cm
Lanzo 27 april

Nikki o Fabian - 1 maj
Western_Ivy - 2 maj
Chloé - 4 maj
Linda.B - 7 maj
Diana - 10 maj
FengurLaugar - 12 maj
missmuppify - 13 maj enligt UL
Lottch - 18 maj planerat snitt, beräknad 25 maj.
 
Sv: Vårföräldrar 2012?

Så är det nog, går bara o väntar nu, ska få föl när som helst oxå, hon har gått 9 dgr över tiden nu och mitt andra sto har bf 13 maj, så jag är mest orolig att vi ska samtidigt alla tre:). Hade varit skönt att en av dem hade fölat i alla fall innan jag åker in, vill ju inte att mina grannar ska få fullt upp med vaknätter av mina hästar.
 
Sv: Vårföräldrar 2012?

vinkar :D jag är också kvar som gravid ;) har fullt upp med flytt och att vila upp mig bara så jag har inte hunnit skriva här. Men känn dig inte ensam för all del. Vi väntar och väntar också.
 
Sv: Vårföräldrar 2012?

Det är ju för att det inte finns något att skriva förutom gnäll. Här händer det ingenting alls, känner inget alls.

Tvingar i mig två koppar hallonbladste varje dag, det är inte speciellt gott. Men om det gör så att jag slipper problemen jag hade med livmodern förra gången, så är det verkligen värt det.

lanzo: det skulle ju vara lite roligt om ni fick på samma dag alla tre:) Fast så klart lättare om ni föder på olika dagar. Mysigt med fölisar!

Chloé: vet ju att det finns fler kvar här, egentligen. Har vänner som ska ha i slutet av maj och i början av augusti. Men känner mig iaf ensam om att vara så här stor och otymplig. Jobbigt med flytt, hoppas det går smidigt och att du får chans att vila.
 
Sv: Vårföräldrar 2012?

Laeikinois - 18 februari - Pojke f. 25/2, 4210g 52 cm
Kethets - 19 februari - Pojke f. 15/2, 4175g, 53 cm

Qbaby - 5 mars - Pojke f. 3/3, 4265g, 56 cm
Embe - 12 mars - Pojke f. 22/2, 3860g, 52cm
FlipTheFrog - 16 mars - Flicka f 17/3, 3455g, 51 cm
DarkInNight - 24 mars - Flicka f. 15/3, 3440g, 49 cm
lady_mike - 24 mars
Eleonora - 25 mars
Derivata - slutet av mars

Nella84 - 3 april
Curly - 9 april
Puma- 13 april
Mish - 15 april - pojke f.16/3, 2895g, 48cm
Esprit - 15 april
Lillasnuttan - 16 april enligt rul
Jezz - 23 april enligt UL
Macken22-28 april - Flicka f.12/4, 2790g, 46cm
Lanzo 27 april

Nikki o Fabian - 1 maj
Western_Ivy - 2 maj - Pojke 26/3, 3375g & 51cm
Chloé - 4 maj
Linda.B - 7 maj
Diana - 10 maj
FengurLaugar - 12 maj
missmuppify - 13 maj enligt UL
Lottch - 18 maj planerat snitt, beräknad 25 maj.
 
Sv: Vårföräldrar 2012?

Här tycker jag tiden flyger fram, Liten blir 1månad idag.
I tisdags hade vi läkarkoll på BVC och han hade äntligen kommit upp över födeslevikten så det var skönt, det har ju gått väldigt trögt för han.
Annars så har vi fått rn snäll liten pojke som är ganska nöjd mest hela tiden och speciellt om han får vara i famnen, Storasyster är så stolt så och hjälper till efter bästa förmåga. Det har verkligen gått över förväntan även om det ibland ändå kan bli lite lätt kaosartat när man är ensam med båda ;)
Sen tror jag att vi börjat få till en trevlig trend vad gäller nätterna som jag hoppas hålla i sig, somnar efter amning vid 23, äter ca 02 och sover sedan till 06, sen +-30min på varje tid då :) men det gör att jag iaf känner mig ganska utvilad.
Bäst trivs han inlindad i en filt i famnen eller nerstoppad i sjalen, då sover han gott nästan hur länge som helst ;)

Häromdagen upptäckte jag något skoj... Dottern var ju 6 veckor tidig och sonen ca 5 men mycket större. på sin 6veckorsdag (BF) var dotter exakt lika lång och tung som sonen när han föddes nu ;)

Nu är det dock dags för mat så jag hoppas liten vill sova lite till så jag kan ägna mig åt dottern...
 
Sv: Vårföräldrar 2012?

Funderar på om vattnet har gått, trodde att jag kissade ner mig, tills jag fick se att det var rosa. Väntar på att maken ska komma hem, så att vi åka in till förlossningen och får veta om bebis är på väg. Just nu känner jag ingenting.
 
Sv: Vårföräldrar 2012?

Åh, vad spännande! Håller tummarna för att allt går bra :)

KL

Nu är lilltjejen snart fyra veckor gammal och hon börjar vakna till lite och ställa mer krav. Igår var första gången som hon verkligen grät högljutt, annars brukar hon bara gnälla lite. Och det hjälper för det mesta med mat, hon äter mycket och växer så att det knakar!

Vi verkar haft en väldigt tur med hennes dygnsrytm, hon vet att man ska sova på natten :D Inatt sov hon 11 timmar med två korta matpauser, det är underbart!

Och i tisdags fick jag mitt första svarsleende från henne! Bara tre veckor och två dagar gammal. Igår och idag har hon fortsatt att le så fort man ler mot henne och pratar med henne, man bara smälter :love:

Ni som använder sjal, ni kanske kan svara på ett par frågor som jag har. Alma blir nämligen väldigt varm när hon ligger i sjalen, blir era bebisar också det? Hur mycket kläder har ni på dem när de ligger i sjalen? Jag kan ju inte låta henne ligga i bara blöja om vi ska gå ut liksom...
Vill era bebisar ligga i sjalen när de är vakna? Alma sover gärna i sjalen, men när hon är vaken verkar hon inte alls tycka om att ligga där. Några tips?
 
Sv: Vårföräldrar 2012?

Vi har typ alltid body, byxa och strumpor på liten i sjalen, går vi ut tar jag en munkjacka över oss båda och en mössa på liten.
Han blir varm men inte så han klagar, inte så ofta vi använder sjalen hemma inne, han ligger gärna i soffan/på golvet/i liften och tittar när han är vaken och nöjd. någon gång när jag använt sjalen inne har jag skippat att dra upp "smokingbältet" så att han bara suttit i krysset för att det skulle vara lite mindre tyg som han kan bli varm av. Dessutom så valde vi att köpa en sjal som av många upplevs som något svalare än andra.
 
Sv: Vårföräldrar 2012?

Det låter som om vattnet har gått! Så såg det ut för mig när vattnet gick. Hoppas du får snusa baby snart!
 
Sv: Vårföräldrar 2012?

idag fick min lilla trollunge följa med mig till en skolkompis för uppsatsskrivande, jäklar så mycket grejer man måste plocka med sig. Skötväska + extra väska med stor filt, sjal, klädbyten för mig och troll etc etc :p
Det gick ändå rätt bra, även om hon som vanligt krävde uppmärksamhet och närhet hela tiden :D

Sambo jobbar natt just nu, så nätterna är lite tyngre för mig eftersom hon vaknar oftare och vill ammas när hon sover bredvid/på mig istället för på sambon. Inatt lade vi oss vid 23 och ammade, sen ammades det 01, 04, 6.30 och 08, lakansbyte även inatt, lilla kräkfia. 4 nätter kvar...

Men de senaste dagarna har hon blivit mycket mer medveten och ler mer :love:

Justja, hon kräkte nyss ner mig och henne. Klädbyte igen! Vi kommer få en jäkla elräkning eftersom det går minst en tvättmaskin per dag :devil: :p
 
Sv: Vårföräldrar 2012?

I natt hade jag ställt hårdliften till vagnen bredvid sängen och kunde faktiskt lägga liten där när hon somnat mätt och belåten brdevid mig. Sp jag fick sova 00-03.15 och då år hon en omgång sen somnade hon och jag kunde flytta över igen och fick sova till 06!!! Hon som bara velat ligga bredvid hela natten. Men jag kan inte sova så bra då, vågar inte röra mig en millimeter när hon ligger dikt mot mig.
 
Sv: Vårföräldrar 2012?

Så gjorde en kompis till mig. Hon hade sin dotter i hårdliften på golvet bredvid henne.

Jag kommer också vara livrädd för att röra mig om vi ska ha bäbis i sängen, även sambon känner så, så vi kommer försöka ha bäbis i sin egen säng redan från början.

*KL*

Jag är också kvar som gravid och just nu känns det som den aldrig tänkt komma ut. Har två veckor till BF men är ändå otålig:p

Flera bekanta och gamla/nya vänner har fått bäbis de senaste två veckorna så jag längtar grymt mycket!

BF är som sagt 12 maj och då har min klubb vårtävling. Det hade vart kul att kunna åka och kika med bäbis utanför magen. Men risken är väl större att den fortfarande är kvar i magen:grin:

Har förvärkar titt som tätt och det gör svinont i nedre delen av magen när bäbis rör sig!
 
Sv: Vårföräldrar 2012?

Skönt för dig.
Här har vi haft en riktigt kass natt, säkert för att jag igår skrev om hur bra Liten sover ;) , har väl fått sova max 4timmar totalt mellan 22-07 är verkligen inte van med så lite sömn...
Liten här är ju van att sova själv men vill gärna vara i famnen, vi har gjort så att vi "lindar in" honom i en filt så sover han bättre i sin säng och sedan har vi en hoprullad handduk under lakanet formad som ett U runt huvudet så det blir mera ombonat :)
 
Sv: Vårföräldrar 2012?

Heja!:banana: Hoppas det blir bebis snart eller att den redan är ute.


Kl

Känner mig som världens tråkigaste mamma! Jag orkar och kan typ inte göra någonting längre. I dag var vi till lekparken och sonen vill att jag ska jaga honom och hoppa osv. Det är inte så lätt när man knappt tar sig framåt:( Som tur är älskar han att pyssla, så det gör vi mycket här hemma. Skönt med helg och avlastning.

Det känns jobbigt att jag redan nu tycker att bebisen kan komma, vet att det kan dröja länge innan den behagar att titta ut. Suck kan man snabbspola ett par veckor?
 
Sv: Vårföräldrar 2012?

Så gjorde vi med S. Men det blev väldigt trångt med en spjälsäng bredvid min säng och sen har hon protesterat så fort jag försökt lägga hennne själv eller lämnat henne själv.
 
Sv: Vårföräldrar 2012?

Min tjej vill inte sova ensam. Ifall hon somnar på mig, och jag lägger bort henne så vaknar hon efter ca 5 minuter och börjar gråta. På eller tätt bredvid ska hon ligga, punkt slut :p
Men en gång av tio sover hon själv, det är skönt. Oftast sker det i babyskyddet, som just nu, hon somnade i bilen och ligger fortfarande och sover i babyskyddet.
Vi har en säng med durr i, idag lade vi ner henne i den på eftermiddagen en liten stund och då sov hon faktiskt. Jag ska prova det inatt igen, jag hoppas på samma goda resultat :)

Inatt kräktes hon inte en enda gång! :banana: Men det tog hon igen senare idag, kräktes ner hela mig och soffan (tack gode gud för att vi inte har tygsoffa) vid tolvtiden och sen kring sex kräktes hon ner mig igen, vi var inte hemma så det var tur jag hade ombyte med mig .
Idag har hon pratat en massa, hon tycker om att prata med sin mormor !
 
Sv: Vårföräldrar 2012?

Durrande säng var visst en hit! Inatt ammades det bara vid kl tolv (eller om det var kl ett), kl fyra (i två timmar) och kl åtta :banana: :banana:

Jag känner mig närapå utvilad :D

... och det bästa av allt, inga kräkningar! Lät henne bara amma ur ena bröstet så pumpade jag ur det andra, peppar peppar så verkar det fungera.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 271
Senast: __sofia__
·
Gravid - 1år Dags för ny tråd tror jag! Hittade listan en bit bak i förra tråden, ni som vill kan ju uppdatera: MARS BF 6:e mars, robl, 24 år, 1a &...
50 51 52
Svar
1 020
· Visningar
65 551
Senast: Calazirya
·
Gravid - 1år Förra tråden blev full så vi snackar vidare här tänker jag, klara färdiga KÖR! :D Klipper in listan också. Mars BF 6:e mars, robl, 24...
99 100 101
Svar
2 016
· Visningar
127 746
Senast: Jenka
·
Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i...
2
Svar
25
· Visningar
3 940
Senast: pews1972
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur valde ni uppfödare?
  • Guldfasanerna
  • Annonsera mera hundar 2

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp