Bukefalos 28 år!

Vårföräldrar 2012?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2012?

*kl

--------------------------------------------------------------------------------

Laeikinois - 18 februari - Pojke f. 25/2, 4210g 52 cm
Kethets - 19 februari - Pojke f. 15/2, 4175g, 53 cm

Qbaby - 5 mars - Pojke f. 3/3, 4265g, 56 cm
Embe - 12 mars - Pojke f. 22/2, 3860g, 52cm
FlipTheFrog - 16 mars - Flicka f 17/3, 3455g, 51 cm
DarkInNight - 24 mars - Flicka f. 15/3, 3440g, 49 cm
lady_mike - 24 mars - Flicka f. 4/4, 3226g, 51 cm
Eleonora - 25 mars
Derivata - slutet av mars

Nella84 - 3 april
Curly - 9 april
Puma- 13 april
Mish - 15 april - pojke f.16/3, 2895g, 48cm
Esprit - 15 april
Lillasnuttan - 16 april enligt rul
Jezz - 23 april enligt UL
Macken22-28 april - Flicka f.12/4, 2790g, 46cm
Lanzo 27 april

Nikki o Fabian - 1 maj
Western_Ivy - 2 maj - Pojke 26/3, 3375g & 51cm
Chloé - 4 maj
Linda.B - 7 maj
Diana - 10 maj
FengurLaugar - 12 maj
missmuppify - 13 maj enligt UL
Lottch - 18 maj planerat snitt, beräknad 25 maj.
 
Senast ändrad:
Sv: Vårföräldrar 2012?

Har inte varit in och kikat här en enda gång i veckan som gått. Har inte haft tid. Att vara ensam med två små börjar ta på krafterna.. Lätt sömnbrist även om lillan sover bra. Men hon grymtar och låter rätt ordentligt så jag kan inte slappna av.
Sonen är fortfarande allmänt trotsig så jag är helt slut om kvällarna.. Men tycker ändå allt går bra.

Hoppas allt är bra med er alla här :) Nu ska jag passa på att äta innan lillan vaknar.....
 
Sv: Vårföräldrar 2012?

Laeikinois - 18 februari - Pojke f. 25/2, 4210g 52 cm
Kethets - 19 februari - Pojke f. 15/2, 4175g, 53 cm

Qbaby - 5 mars - Pojke f. 3/3, 4265g, 56 cm
Embe - 12 mars - Pojke f. 22/2, 3860g, 52cm
vix - 12 mars , pojke,f. 12/3
FlipTheFrog - 16 mars - Flicka f 17/3, 3455g, 51 cm
DarkInNight - 24 mars - Flicka f. 15/3, 3440g, 49 cm
lady_mike - 24 mars - Flicka f. 4/4 3226g, 51 cm
Eleonora - 25 mars, Flicka,f. 1/4 3340 g, 52 cm
Derivata - 23 mars- pojke f. 21/3, 3610g 52cm

Nella84 - 3 april
Curly - 9 april
Puma- 13 april
Mish - 15 april - pojke f. 16/3, 2895g, 48cm
Esprit - 15 april - pojke, f. 24/4 3676 g, 52 cm
Lillasnuttan - 16 april, f. 23/4
Jezz - 23 april enligt UL
Macken22-28 april - Flicka f.12/4, 2790g, 46cm
Lanzo 27 april

Nikki o Fabian - 1 maj
Western_Ivy - 2 maj -f. Pojke 26/3, 3375g & 51cm
Chloé - 4 maj
Linda.B - 7 maj
Diana - 10 maj
FengurLaugar - 12 maj
missmuppify - 13 maj enligt UL
Lottch - 18 maj planerat snitt, beräknad 25 maj


Har försökt uppdatera listan då vissa fallit bort. Ifall det blev fel eller någon saknas är det bara att rätta till så vi har en fullständig lista!!!
 
Senast ändrad:
Sv: Vårföräldrar 2012?

KL

Livet med en till lite går helt ok även om det sovs lite dåligt på nätterna. Idag har jag dock haft en dålig dag med ont i magen, hoppas att jag inte åker på livmoderinflammation som sist. Hur länge har eftervärkarna hållet i sig för er andra? Håller tummarna för att de är de som fortfarande inte har släppt helt.

Mjölken rann till ordentligt igår då nu känner jag mig som en ko :grin: Har liksom förra gången överflöd av mat vilket är bra men artas jobbigt då man ständigt läcker och känner sig ofräsch:grin:

Var på återbesök igår och lilleman hade inte ens gått ner 100 g sen förlossningen. Läkarbesök på måndag sen tar BVC över
 
Sv: Vårföräldrar 2012?

Och här kommer förlossningsberättelsen

Besök på MVC måndag eftermiddag. Öppen 5 cm och nästan helt utplånad tapp. Gjorde en hinnsvepning och fick tid för bedömningssamtal på torsdagen. Hade lite småvärkar till och från under dagen och kvällen

Värkarna fortsatte under natten men jag kunde sova hyfsat fram till 4 då jag gick upp. Hade då värkar var tionde minut men de var inte jättekraftiga. Fortsatte under förmiddagen att variera i styrka och längd. Ringde förlossningen vid lunch för att rådfråga dem då jag hade en snabb förlossning sist och vi har 5 mil in. De tyckte att vi skulle komma in på kontroll så efter lunch, dusch och packning gav vi oss iväg.

Skrevs in strax efter 14, öppen 5 cm och med värkar var det självklart att vi skulle vara kvar. En seg väntan där det inte hände så mycket, badade lite och läste gamla tidningar mellan värkarna.

Vid 17 var jag öppen 7 cm och BM tyckte att vi lika gärna kunde ta hål på hinnorna vilket gjordes 17.20. Strax efter satte värkarna fart, han genomlida ett par riktigt jobbiga med lustgasen innan det 17.45 var dags att börja krysta. BM frågade om jag ville testa utan lustgas då det oftast gick bättre och så blev det. Gick bra tills värken valde att ta slut när huvudet var halvvägs ute, tror aldrig att jag haft så ont och då försöka bara ligga och vänta på nästa värk var inte kul :crazy:

Värken efter kom vår superman ut med handen ovanför huvudet, inte så käckt då det gjorde att jag sprack en hel del. 17,59 kom hela Algot ut och sen var det bara ihoplappning av mamma kvar. Sydd både utvändigt och invändigt. Efter lite fika fick jag duscha och se komma in på BB. Stannade över natten men då allt fungerade med amning och liknande samt då jag var så pigg åkte vi hem dagen efter.

Jämför jag med förra förlossningen var denna både jobbigare och lättare. Förra gången gick allt som i ett töcken och jag var helt slut länge efter. Dock var inte krystningarna jobbiga. Den här gången var jag mer med hela tiden och pigg efter, skulle inte vilja göra om krystningarna dock! Känner att det är helt ok att ine uppleva detta igen då vi redan innan var överens om att två barn är lagom
 
Sv: Vårföräldrar 2012?

Kl
Här blev de en liten kille den 14 april :) Var hos bm dagen innan och var öppen 1,5 cm och hon tyckte det kändes moget och gjorde hinnsvepning och rek. att ta nåt för att tömma tarmarna. Hade fått högt blodtryck och äggvita i urinen så vi åkte in till sjukhuset för en koll. Allt såg bra ut med bebisen så vi fick åka hem igen.
Morgonen den 14 kändes som alla andra dagar, satte mig och åt frukost, efter en stund fick jag hemskt ont i magen och det blev bara värre. Sambon ringde fl de tyckte vi skulle avvakta, hade då 2,5 min mellan värkarna..Åkte in iaf, hade då ca 5 mil till sjukhus och jag skrek som jag höll på att dö :crazy: Skrevs in 10 . 44 och var öppen 8 cm! Fick panik när de sa att det var försent med epidural men använde lustgas som jag tyckte funkade sådär, jäkla slang som lossnade hela. Kan ha varit för att jag slet som besatt i den :grin:

12.01 kom han ut! Krystade i en kvart och herregud vilken lättnad att det var över! Åkte hem dagen efter till den nyblivna storasystern som innan var lite smått trotsig och är nu väldigt trotsig..mest slut av det just nu, bebisen är lugn och fin än så länge.
 
Sv: Vårföräldrar 2012?

Grattis :)


-------

Jag och min lilla kille har ju testat allt i ersättnings väg då inget fingerat och han har haft jätte ont i magen, den senaste gjorde så att han inte kunde bajsa själv och han mådde jätte dåligt. I går var det sista chansen och jag köpte hem den ända vi inte provat, skrutten har nu sovit med tre timmars intervaller under natten( igår vaknade han varje timme och skrek) vaknar och visar lite att han är hungrig, han får flaskan och har nu bajsat efter varje mål! Att man kan bli så glad för lite bajs ;) nu hoppas jag på att denna fortsätter fungera :D
 
Sv: Vårföräldrar 2012?

Durrande säng var visst en hit! Inatt ammades det bara vid kl tolv (eller om det var kl ett), kl fyra (i två timmar) och kl åtta :banana: :banana:

Jag känner mig närapå utvilad :D

... och det bästa av allt, inga kräkningar! Lät henne bara amma ur ena bröstet så pumpade jag ur det andra, peppar peppar så verkar det fungera.

Hade inte lika bra flyt inatt... sovit dåligt, ammat hur många gånger som heslt känns det som... jag är totalslut. Känner mig tung och nästan som avdomnad i händerna.

Vill vara pigg och glad!
 
Sv: Vårföräldrar 2012?

Grattis till dej och alla andra som fått smått:love:

Blir så förvånad över att dom säger att det är för sent för epidural.. Dom lyckades inte sätta min förän jag va öppen 10 cm och den hann göra mkt. Den tog udden av dom piniga värkarna i magen och jag kunde koncentrera mej på krystvärkarna.

_______________
*kl
Vill era små att ni ska agera napp? Min lillfisa skulle promt ligga med tissen i munnen 5 timmar av 6 i natt.:grin: = minimal sömn.
Senaste 3 dygnen har jag sovit ca 6 timmar totalt......:o Jag försöker envist ge henne nappen. Har tre olika sorter här hemma och ingen duger åt henne. Hon kan ta den i nån minut på dagarna när hon ska mysa i famnen.

Det är tur att man som mamma har hormoner som gör att man orkar. Samt att man somnar fort och effektivt så jag får små "power naps" då och då.....
 
Sv: Vårföräldrar 2012?

Jag är inte bara kossa, jag är en napp också. Skämt åsido. Nej jag har än så länge sluppit agera napp på heltid. Visst kan hon ibland ligga och mystutta en liten stund (fem-tio minuter) direkt när hon ätit, men annars slipper jag det.

Min tjej är inte heller alltför förtjust i napp. Ibland kan hon tycka det är ok men allt som oftast inte. När vi åker bil och hon börjar bli hungrig och börjar gnälla/gråta så brukar jag ge henne den för att distrahera/sluta gråta, men hon spottar ganska snabbt ut den så man får sätta tillbaka den lite då och då :)

Ang hormoner... jag klarar inte av somnbristen bra. Klarar inte av den bra alls om jag ska vara ärlig. Hjärnan fungerar inte alls som den ska. De dagar då natten har varit helt hopplös mår jag illa, får huvudvärk, talet förstörs - kan knappt prata och får förutom det en äcklig tung känsla i händerna. Ingen supermamma här inte, tyvärr.
 
Sv: Vårföräldrar 2012?

Jobbigt med sömnbrist! Kan du inte försöka sova på dagen när liten sover?

*KL*

10 dagar kvar till bf!

Imorse vaknade jag med kramp i vaden, fan vad ont det gör:( Igår byggde vi ihop skötbordet, eller mannen byggde och jag tittade typ på, kan ju knappt göra någonting nu. Nu känner jag mig väldigt redo, bara bebis som saknas. Vet inte hur jag ska få den att fatta att livet är roligare på utsidan, tips någon:)

Idag ska jag och sonen till kompisar och leka. Barnen är lika gamla och ska båda två få varsin lillebror, bra tajmat av oss föräldrar! Sen blir det valborgsfirande på eftermiddagen.
 
Sv: Vårföräldrar 2012?

Grattis till dej och alla andra som fått smått:love:

Blir så förvånad över att dom säger att det är för sent för epidural.. Dom lyckades inte sätta min förän jag va öppen 10 cm och den hann göra mkt. Den tog udden av dom piniga värkarna i magen och jag kunde koncentrera mej på krystvärkarna.

.

jag fick inte heller någon epidual fast jag bad om det. jag var 8 cm öppen när jag kom in och det var för mkt för att kunna sätta en sa de. lustgasen funkade inte alls för mig så det fick bli helt utan nått.
jag har aldrig använt lustgas innan och redan när vi kom in var jag mer eller mindre paralyserad av smärtan och kände att jag fick inte alls den hjälpen med lustgasen som jag hade behövt. var nog därför det inte alls funkade.

lite drygt två månader senare känns det fortfarande hemskt att ens tänka tillbaka till förlossningen.:'(
 
Sv: Vårföräldrar 2012?

Jobbigt med sömnbrist! Kan du inte försöka sova på dagen när liten sover?

*KL*

10 dagar kvar till bf!

Imorse vaknade jag med kramp i vaden, fan vad ont det gör:( Igår byggde vi ihop skötbordet, eller mannen byggde och jag tittade typ på, kan ju knappt göra någonting nu. Nu känner jag mig väldigt redo, bara bebis som saknas. Vet inte hur jag ska få den att fatta att livet är roligare på utsidan, tips någon:)

Idag ska jag och sonen till kompisar och leka. Barnen är lika gamla och ska båda två få varsin lillebror, bra tajmat av oss föräldrar! Sen blir det valborgsfirande på eftermiddagen.

Liten är en vaken en som knappt sover något alls under dagen :D
Åhh jag måste få berätta, trollungen har inte kaskadkräkts på två dagar nu! Jag har nästan helt slutat ge ur ena bröstet - pumpar ur det istället- och det verkar fungera bra eftersom kräkningarna lugnat ner sig. Ibland kan jag t.om amma henne i sängen utan att behöva rapa henne = mer sömn till mig :banana:

Min lilla valde ju att komma ut samma dag som jag varit ute och ridit, men eftersom jag gjorde det under hela grav. så vetesjuttom om det var ridningen som gjorde att allt sattes igång. Färdknäpp provade vi också men jag tror inte det gjorde någon skillnad... Raska powerwalkpromenader fick jag förvärkar av men vet inte om det heller var anledningen...
Äsch, ta det lugnt och samla energi ! Ät gott och unna dig så mycket du kan nu innan det är dags för förlossningen (inte bara unna mat, unna dig massage etc).
 
Sv: Vårföräldrar 2012?

Får du någon hjälp/prata om förlossningen med någon?

nej. efter förlossningen talade jag om hur jag tyckte om det. även för min bm. men jag kände inte riktigt behov av att prata om det. men har börjat fundera på om man kanske skulle göra det ändå iom att det inte känns bättre även fast det gått "så lång tid". men vet inte vad man kan få ut av det? därför jag tvekar.
 
Sv: Vårföräldrar 2012?

kl.
lite bilder på sonen!
b23a3a_41f5b5ec6174e52aaa1c5e1598061ae9.jpg

b23a3a_10d5a7f43cc4d0808db7ef882d0b6a73.jpg

b23a3a_76a6a5904389bc7be3984e3f3a529daf.jpg

b23a3a_8895fb461e7529379d782b67c21ad931.jpg


:)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 271
Senast: __sofia__
·
Gravid - 1år Dags för ny tråd tror jag! Hittade listan en bit bak i förra tråden, ni som vill kan ju uppdatera: MARS BF 6:e mars, robl, 24 år, 1a &...
50 51 52
Svar
1 020
· Visningar
65 552
Senast: Calazirya
·
Gravid - 1år Förra tråden blev full så vi snackar vidare här tänker jag, klara färdiga KÖR! :D Klipper in listan också. Mars BF 6:e mars, robl, 24...
99 100 101
Svar
2 016
· Visningar
127 749
Senast: Jenka
·
Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i...
2
Svar
25
· Visningar
3 940
Senast: pews1972
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp