Bukefalos 28 år!

Vårföräldrar 2017 del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stora sova-dagen idag.
(Vaknade med alarm 7:45).
9-12
13-15:30
17-18

Och hade sovit för längesedan om vi inte varit i stallet och ätit middag.

Så dags att sova igen då :p
 
Jag skulle gissa på lin eller bomull. kan du urskilja fibrerna i tyget? Har tyget en tydlig struktur? Jag hade handtvättat den lite försiktigt, eventuellt med lite galltvål och sen hängt den att torka. Strukit den medan den fortfarande var lite fuktig. Om den hållit sig i så många år tror jag att den överlever en tvätt till

Jag tog ett djupt andetag och tvättade den i vatten med lite diskmedel. Läste nånstans om en som ringt Skansens kostymförråd (eller nått liknande) för att be om råd ang. tvätt av gammal dopklänning och som fått det rådet. Vattnet blev rätt gult så nån nytta gjorde det i all fall och klänningen lever än så länge :up: får se hur den ser ut i morgon - om den behöver strykas eller inte.. Den består som sagt mestadels av spets och då syns det ju inte om den är skrynklig.. Tror dock den kommer hänga till sig rätt bra iom. tyngden av vattnet nu innan den torkat. Får spraya den med vatten om den ändå behöver strykas och kanske lägga en vit handduk mellan tänker jag..
 
Här rullar dagarna på. Tiden går fort :) Tänk att lillasyster redan är ett halvår :heart

Vi har fortfarande jobbiga nätter och hon vaknar gärna o tuttar varannan timme. BVC och läkaren på 6 månaders kollen tyckte att hon skulle ligga i eget rum så hon inte vaknade av oss om hon är lättväckt men jag vet inte, vi får se.. Hon är ju inte liten för evigt samtidigt som jag börjar bli fruktansvärt trött.

I helgen tog mannen henne. Var uppe 12 och vaknade 4 av att sängen var dyngsur, badade i bröstmjölk :grin: då hade mannen varit uppe därimellan.

Hoppas ni alla andra har en skön höst :)
 
Här rullar dagarna på. Tiden går fort :) Tänk att lillasyster redan är ett halvår :heart

Vi har fortfarande jobbiga nätter och hon vaknar gärna o tuttar varannan timme. BVC och läkaren på 6 månaders kollen tyckte att hon skulle ligga i eget rum så hon inte vaknade av oss om hon är lättväckt men jag vet inte, vi får se.. Hon är ju inte liten för evigt samtidigt som jag börjar bli fruktansvärt trött.

I helgen tog mannen henne. Var uppe 12 och vaknade 4 av att sängen var dyngsur, badade i bröstmjölk :grin: då hade mannen varit uppe därimellan.

Hoppas ni alla andra har en skön höst :)

Cornelis är inne i en period nu då han gärna vaknar varannan timma, eller han gjorde det innan med men ett tag var det mer sällan så hade hoppet uppe att han skulle minska ner amningen nattetid men icke! Nu pluggar jag bara, skulle aldrig orka jobba 100% och vara vaken så mkt på nätterna men 100% plugg är inte många timmar per dag för min del så går rätt bra ändå!
 
Här rullar dagarna på. Tiden går fort :) Tänk att lillasyster redan är ett halvår :heart

Vi har fortfarande jobbiga nätter och hon vaknar gärna o tuttar varannan timme. BVC och läkaren på 6 månaders kollen tyckte att hon skulle ligga i eget rum så hon inte vaknade av oss om hon är lättväckt men jag vet inte, vi får se.. Hon är ju inte liten för evigt samtidigt som jag börjar bli fruktansvärt trött.

I helgen tog mannen henne. Var uppe 12 och vaknade 4 av att sängen var dyngsur, badade i bröstmjölk :grin: då hade mannen varit uppe därimellan.

Hoppas ni alla andra har en skön höst :)

Tänk att det är så olika med bvc. V äter på nätterna, ibland varje timme, ibland bara ett par gånger per natt. Inget prat om att inte samsova eller minska amning osv. Bara frågor om hur jag orkar (jag tycker inte det är särskilt jobbigt mer än någon enstaka natt när han är extra orolig).
 
Tänk att det är så olika med bvc. V äter på nätterna, ibland varje timme, ibland bara ett par gånger per natt. Inget prat om att inte samsova eller minska amning osv. Bara frågor om hur jag orkar (jag tycker inte det är särskilt jobbigt mer än någon enstaka natt när han är extra orolig).

Samma här typ! Eller på sexmånaders sa hon lite sådär oj äter han fortfarande så ofta, men inget mer än så!
 
4:e natten i rad som Sammy somnat före 23 och sovit till ca 05,30:bow:
Får gärna bli en vana, jag känner mej ju som en ny människa:) Tror mycket hänger på att han får gröt vid 20 och ammar sista gången i sängen vid 22-22,30 sen lämnar han in med armarna över huvudet:love:
Denna veckan tänkte jag börja laga lite barnvänlig mat som han kan får testa:)
 
Nyammad och dödstrött gav vi oss ut på promenad idag, han hade varit vaken 3.5 h med amning och lek om vartannat. Ner med honom i barnvagnen och han är precis påväg att somna men icke. Han höll sig vaken. När han började bli orolig tog jag upp honom och gav bröstet. Tokdäckar. Ner i vagnen och börjar gråta direkt. Efter typ 50 min gav jag upp och satte honom i selen. Han somnar efter 100 m.

Nu ligger han och halvsover på tutten och jag är vrålhungrig.
 
Nyammad och dödstrött gav vi oss ut på promenad idag, han hade varit vaken 3.5 h med amning och lek om vartannat. Ner med honom i barnvagnen och han är precis påväg att somna men icke. Han höll sig vaken. När han började bli orolig tog jag upp honom och gav bröstet. Tokdäckar. Ner i vagnen och börjar gråta direkt. Efter typ 50 min gav jag upp och satte honom i selen. Han somnar efter 100 m.

Nu ligger han och halvsover på tutten och jag är vrålhungrig.
Du får börja med matgömmor lite varstans i hemmet:cautious: Sitta vrålhungrig med bebis är jobbigt!
 
Du får börja med matgömmor lite varstans i hemmet:cautious: Sitta vrålhungrig med bebis är jobbigt!

Jag har en vid sängen men får nog lägga ut på fler ställen. :p

*kl*

Hur mycket sover era små på dagarna? Igår sov O totalt 2.5 h uppdelat på 2 tillfällen. Kunde lägga ifrån mig honom ungefär en kvart. Det är typ standard för tillfället. Känns som det är väldigt lite eller?
 
Gör det:D

Sammy sover normalt inte mycket på dagtid, sen tar han igen det helt plötsligt och sover massor en dag. Men nån 30min tupplur/dag brukar det bli så 1-2h dagtid sammanlagt. Men han sover som en stock på natten:up:
 
Jag har en vid sängen men får nog lägga ut på fler ställen. :p

*kl*

Hur mycket sover era små på dagarna? Igår sov O totalt 2.5 h uppdelat på 2 tillfällen. Kunde lägga ifrån mig honom ungefär en kvart. Det är typ standard för tillfället. Känns som det är väldigt lite eller?
Ebba sover oftast 1-2 timmar mitt på dagen och 1/2-1 timme sen eftermiddag/tidig kväll. Sen somnar hon runt 21 och sover till 8-9 med ett uppvak runt 5 för mat och babbel någon timme.
Men häromdagen sov hon tre timmar mitt på dagen och en timme till på kvällen. Andra dagar kan det bli en timme mitt på dagen och en halvtimme på kvällen. Så det varierar lite :)
 
Jag har en vid sängen men får nog lägga ut på fler ställen. :p

*kl*

Hur mycket sover era små på dagarna? Igår sov O totalt 2.5 h uppdelat på 2 tillfällen. Kunde lägga ifrån mig honom ungefär en kvart. Det är typ standard för tillfället. Känns som det är väldigt lite eller?

E kan vara vaken hela dagen ibland och ibland får jag henne att sova 1-2 ggr i kanske 20-60 min.. Oftast 20-30min/gång. Nån gång då och då kan hon sova längre :) Men generellt är hon mest vaken. Hon småslummrar i samband med amning dock men tycker aldrig att hon riktigt sover då.
 
Blir så trött på min kropp. Nuu typ två veckor efter att jag börjat med ersättning så har min mjölkproduktion börjat komma ifatt så :grin: Så nu kan jag amma 80% istället för bara 50. Jah som precis bestämt mig för att skita i amning om jag ändå måste göra en flaska efteråt. Nu får jag fundera på det igen :cautious:
 
Jag har en vid sängen men får nog lägga ut på fler ställen. :p

*kl*

Hur mycket sover era små på dagarna? Igår sov O totalt 2.5 h uppdelat på 2 tillfällen. Kunde lägga ifrån mig honom ungefär en kvart. Det är typ standard för tillfället. Känns som det är väldigt lite eller?
Det beror på vad vi gör på dagen. Är vi igång mucket och det är mycket att titta på så kan hon sova ofta och länge. Är vi bara hemma och inte gör något så beror det på om hon får sova i min famn då kan hon sova ett par timmar eller själv då sover hon 30-60 min.
 
Jag har en vid sängen men får nog lägga ut på fler ställen. :p

*kl*

Hur mycket sover era små på dagarna? Igår sov O totalt 2.5 h uppdelat på 2 tillfällen. Kunde lägga ifrån mig honom ungefär en kvart. Det är typ standard för tillfället. Känns som det är väldigt lite eller?

C sover 1,5-3 h dagtid oftast uppdelat på tre sovstunder!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
478
Senast: Sirap
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 418
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
15 168
Senast: Lobelia
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 664
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp