Bukefalos 28 år!

Vårföräldrar 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Shpongle hoppas ditt mående också blir bättre! Rörelserna kan ändras när det blir trängre, upplevde det förra gången som mer svepande (men inte svagare) rörelser.

@Zata det värsta som kan hända är att det går åt helvete :angel: dvs det kanske är alldeles för svårt med Body, jag har en tendens att ge mig på projekt så får man se, får väl lära mig längs vägen.
Ugglor har jag gjort några stycken! För tillfället är det babyfiltar till kompisars barn men det har blivit lite väl utdragna projekt så nu vill jag mest ha det klart. Blir nog annan variant av barnvagnsmobil till min bebis+de vänner som ska ha i vår.
 
Någon annan som är runt v.29 och fått ändrade fosterrörelser?
Jag känner bebis varje dag men det är inte dom där riktiga sparkarna/ buffarna som det tidigare har varit utan mer som fladder och känns som massor av bubblor lite överallt i magen. Kan det bero på att det har blivit lite trängre?

Jag är i v.27 och jag tycker det senaste veckan blivit färre sparkar och mer svepande rörelser och utbuktande fötter/rumpa. Det är tydligt att det börjar blir trängre och jag tycker jag börjar få en uppfattning om hur bebis ligger i magen.
 
@Jenka Jag syr bodysar, det är inte så svårt som man kan tro. Är möjligen kantbandningen som är lite pillig men finns mängder av tutar om man googlar :) Ha rätt typ av nål bara om du ska sy i jersey :p (mvh maskinen äter upp tyget annars)
 
Någon annan som är runt v.29 och fått ändrade fosterrörelser?
Jag känner bebis varje dag men det är inte dom där riktiga sparkarna/ buffarna som det tidigare har varit utan mer som fladder och känns som massor av bubblor lite överallt i magen. Kan det bero på att det har blivit lite trängre?
Så har jag också, är mest lite bökande och svepande rörelser här med.
 
Någon annan som är runt v.29 och fått ändrade fosterrörelser?
Jag känner bebis varje dag men det är inte dom där riktiga sparkarna/ buffarna som det tidigare har varit utan mer som fladder och känns som massor av bubblor lite överallt i magen. Kan det bero på att det har blivit lite trängre?

Jag upplever samma, mer svepande/bubblande/fladdrande rörelser nu än reglerrätta sparkar. Ibland känns det typ som han ruskar på sig som en blöt hund :D.
 
Dottern har börjar förstå det här med bebis i magen nu, ja så mycket en tvååring nu kan förstå. :D Igår drog hon upp sin tröja, klappade sig på magen och sa ”bebis”. Idag drog hon i min urringning, tittade ner mot magen och sa ”hej bebis”.:love: Börjar kännas alltmer verkligt att hon ska bli storasyster.:heart
 
Upptäckte igår att jag fått lila korta strimmor på ena skinkan/nästan vid höften. Har noterat dem tidigare men inte kopplat att det kan vara bristningar. Så himla underligt! Det känns helt obegripligt att få bristningar på ett område som i princip är oförändrat i strl o inget alls på bröst/mage som växt i raketfart O_o

Någon annan som börjat få bristningar eller fått vid tidigare graviditet? Ni som fått tidigare, fortsatte det komma mer o mer eller avstannade det?

Utöver bristningar så har vi fått hem våran vagn nu:) det blev en britax smile. Jag hoppas att vi kommer känna oss nöjda med den, hittills känns det bra iaf med det vi kunnat testa utan bebis. På tis blir det besök hos bm för de vanliga testerna o på tors ska vi på ett extra UL, så jag håller tummarna för att allt ser fortsatt bra ut! Lillan far runt som en vilde med jämna mellanrum så det borde innebära att hon mår bra tänker jag.
 
Upptäckte igår att jag fått lila korta strimmor på ena skinkan/nästan vid höften. Har noterat dem tidigare men inte kopplat att det kan vara bristningar. Så himla underligt! Det känns helt obegripligt att få bristningar på ett område som i princip är oförändrat i strl o inget alls på bröst/mage som växt i raketfart O_o

Någon annan som börjat få bristningar eller fått vid tidigare graviditet? Ni som fått tidigare, fortsatte det komma mer o mer eller avstannade det?

Utöver bristningar så har vi fått hem våran vagn nu:) det blev en britax smile. Jag hoppas att vi kommer känna oss nöjda med den, hittills känns det bra iaf med det vi kunnat testa utan bebis. På tis blir det besök hos bm för de vanliga testerna o på tors ska vi på ett extra UL, så jag håller tummarna för att allt ser fortsatt bra ut! Lillan far runt som en vilde med jämna mellanrum så det borde innebära att hon mår bra tänker jag.
De där bristningarna verkar kunna komma lite överallt har jag märkt.
De första två graviditeterna fick jag massor med bristningar, ffa på magen. Tredje gången fick jag nån liten, och nu de senaste två gångerna så fick jag tack o lov inga alls. Jag hoppas det fortsätter så trots att magen växt enormt denna gången.
 
Idag har vi klarat av ikea och ytterligare tre möbelaffärer. Med en tvååring. Trött kropp och massa sammandragningar nu.
 
Lustigt att det kan variera från graviditet till graviditet på samma person. Men lite hoppingivande också om jag skulle få mkt nu, att det inte måste bli så varje gång:) Kroppen är allt bra spännande alltså! Tycker du de gamla har bleknat något @Mulles_matte ?
 
Lustigt att det kan variera från graviditet till graviditet på samma person. Men lite hoppingivande också om jag skulle få mkt nu, att det inte måste bli så varje gång:) Kroppen är allt bra spännande alltså! Tycker du de gamla har bleknat något @Mulles_matte ?
Min mage har väl blivit så uttänjd vid det här laget att det inte går att få mer bristningar, och magen lär hänga ner till knäna när bebis väl är ute :D
De äldsta är 12 år gamla så de syns knappt, och de flesta andra har bleknat rejält men syns rätt tydligt :)
 
Jag är i v.27 och jag tycker det senaste veckan blivit färre sparkar och mer svepande rörelser och utbuktande fötter/rumpa. Det är tydligt att det börjar blir trängre och jag tycker jag börjar få en uppfattning om hur bebis ligger i magen.
Så har jag också, är mest lite bökande och svepande rörelser här med.
Jag upplever samma, mer svepande/bubblande/fladdrande rörelser nu än reglerrätta sparkar. Ibland känns det typ som han ruskar på sig som en blöt hund :D.
Skönt att läsa att vi är flera som upplever ändrat rörelse mönster. Jag tycker dessa svepande, bubblande rörelser känns betydligt svagare än sparkarna och de rejäla buffar. Visst kommer det ibland nu också men inte alls lika ofta. Jag hoppas det beror på att jag har moderkakan i framvägg som gör att jag känner dessa rörelser mindre.
 
Upptäckte igår att jag fått lila korta strimmor på ena skinkan/nästan vid höften. Har noterat dem tidigare men inte kopplat att det kan vara bristningar. Så himla underligt! Det känns helt obegripligt att få bristningar på ett område som i princip är oförändrat i strl o inget alls på bröst/mage som växt i raketfart O_o

Någon annan som börjat få bristningar eller fått vid tidigare graviditet? Ni som fått tidigare, fortsatte det komma mer o mer eller avstannade det?

Utöver bristningar så har vi fått hem våran vagn nu:) det blev en britax smile. Jag hoppas att vi kommer känna oss nöjda med den, hittills känns det bra iaf med det vi kunnat testa utan bebis. På tis blir det besök hos bm för de vanliga testerna o på tors ska vi på ett extra UL, så jag håller tummarna för att allt ser fortsatt bra ut! Lillan far runt som en vilde med jämna mellanrum så det borde innebära att hon mår bra tänker jag.
Jag har fått lite lätta strimlor på brösten speciellt ena bröstet som dessutom är större än det andra :meh:
Men så har jag har jag som små små tunna ytliga blodkärl långt upp på insidan av låret. Ser inte ut som bristningar mer ut som ytliga blodkärl men kanske är bristningar. :confused:
 
Jösses, hur orkar du? Jag orkar nätt o jämnt ta med min tvååring till ica utan att vara helt slut efteråt :)
Jadu, jag har en snäll tvååring ;) Orkesmässigt hade det nog varit bra att skippa Ikea (som vi tog sist), både vad gällde min och barnets ork. Men det gav (nåja) mig en ny soffa så jag är nöjd.

Relaterat till tråden blev det bara en blöj/pedalhink och uthämtad babybox.
 
Jag har fått lite lätta strimlor på brösten speciellt ena bröstet som dessutom är större än det andra :meh:
Men så har jag har jag som små små tunna ytliga blodkärl långt upp på insidan av låret. Ser inte ut som bristningar mer ut som ytliga blodkärl men kanske är bristningar. :confused:
Jag har också sådana ytliga blodkärl på en fläck på magen. Det är inte bristningar, tror inte åderbråck heller (som väl annars är ganska vanligt på benen?).
 
Jag har också sådana ytliga blodkärl på en fläck på magen. Det är inte bristningar, tror inte åderbråck heller (som väl annars är ganska vanligt på benen?).
Tror inte heller på åderbråck då jag har haft dom ett tag och de har inte blivit värre och buktar inte ut heller. Så jag hoppas verkligen inte det, är lite rädd för åderbråck då jag står hela dagarna på jobbet.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Såg att de har beslutats om att från och med 1/7 2024 kan föräldrar överlåta 45 dagar (tot. 90 dagar) per barn till någon annan som inte...
Svar
16
· Visningar
880
Övr. Barn Jag har blivit tillfrågad om jag vill bli fadder för min bästa kompis dotter som föddes i somras och tackade naturligtvis ja. Nu är det...
Svar
18
· Visningar
872
Senast: Malin_L
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 907
Senast: orkide
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 174
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp