Bukefalos 28 år!

Vårmammor 2010 &Co del 15 <3

Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 :heart

Det som oftast begränsar transportvalet är väl vad bilen får dra. Hur mycket får du dra med bilen på B kort? börja där och sen kan du leta modeller :)
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 :heart

Åh vad hemskt och jobbigt :( jag är så fånig att jag fortfarande får ångest och flashbacks så fort någon skriver att de varit på akuten med sina barn oavsett orsak :crazy: Hoppas att det bara rosslar lite i natt och inte blir sämre. Låter nästan som Harry har samma sjuka som jag. Jag rosslar, hostar, snorar, vatten bakom trumhinnan så jag är halvdöv (inte alls optimalt när man jobbar i en "bullrig" miljö, hör inte vad folk säger) och allmänt eländig. Tror jag aldrig har beklagat mig så mycket denna förkylning som denna och hur ska det då vara som sagt med en liten som inte förstår?
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 :heart

Tror jag får dra 1320kg på b-kort. Och med en häst på ca 750 kg så måste jag hitta en superlätt transport.
Bäst vore ju att ta BE-kort, men lägga ut pengar på det och en transport kan jag inte nu iaf.
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 :heart

klurigt med transport då. Byt bil! :D

Jag får lasta 700 kg i min Tranesläp. Det var anledningen till att vi valde det. Men det väger 1430Kg tror jag.
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 :heart

Nja, byta bil vill jag hemskt gärna men får inte :D
Och hästen skulle behöva banta 50 kg ;-)

Bäst hade varit att skrammlat fram några hundratusen till en b-kortslastbil =D
 
Senast ändrad:
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 :heart

En kul förkylning är det inte. Seglivad och intensiv. Tack och lov så verkar jag bli bättre själv rätt snabbt så jag har ork att ta hand om H, men känner igen det där med halvdöv.

Han håller på att somna nu på min arm, så då är det bara att vänta och se.
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 :heart

Ja gud seglivad är bara förnamnet! Har hållt på sedan den 10:e med min förkylning. Hade feber större del av förra veckan och jag överdoserar renixin för att kunna få andas lite och slippa trycket i bihålorna :o
Håller tummarna för att ni slipper åka in i natt!
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 :heart

Jag fattar inte, vad har släktträffen med barnvagnen att göra? Det är ju hans släkt, blir de gladare om ert barn får en barnvagn?

AKB: Menar du allvar att du inte kan prata rakt ut med din man utan behöver gå omvägar via att manipulera fram dåligt samvete?:crazy: Det låter verkligen hemskt i mina öron, är det nånstans man vill kunna ha en ärlig relation, utan lögner och manipulation, så är det väl med sin partner, eller?

Nu får du ursäkta, men det är verkligen typiskt dig att alltid förvränga saker. Om du ser på våra Smile-gubbar, att det hela kanske ska tas med en nypa salt och kanske med lite skämt bakom, så tycker jag att du också kanske kan försöka göra det ibland.

För att svara på din fråga om barnvagn, så har jag tidigare i tidigare vår-mamme-tråd skrivit att jag inte fick köpa fler barnvagnar för min sambo och därför var det lite roligt (ja i min värld då, inte i din) att han nu har gått med på det. Och givetvis är det Milton som förhoppningsvis kommer uppskatta vagnen, inte släkten (var det ens något att fråga om?).
Och anledningen till att jag vill ha vagnen till helgen, är eftersom det är en Baby Jogger city mini = blir jätteliten ihopfälld = betydligt mindre plats bland packningen i bilen.
För vi kommer iväg på släktträffen ändå, fast betydligt kortare tid än vad vi från början tänkt.
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 :heart

Vad blev det för vagn då?

Det blev ingen :( Jag vill ha en Baby Jogger city mini, men babyproffsen i stan hade inte fått in dem än. Hon tog dock mitt namn, skulle ringa leverantören imorgon och sedan höra av sig till mig. De skulle tydligen ha fått in dem redan, men de har väl blivit försenade. Skitdag idag, givetvis hade vi inte flyt med det heller ;)


Du, dina wienerbröd såg ju heeeelt underbara ut, synd att jag inte jobbar på den där firman ;)
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 :heart

I min värld var både ditt och AKB:s inlägg roliga :D

Skönt att höra, det är ju så vi försökte få de att framstå :D
Underbart att du skrev det, satt och grubblade på det nu såhär efter mitt inlägg och tänkte på om det kanske inte gick fram. Tack för att du skrev det!!
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 :heart

Meh vad trist! Är det 3-hjulingen eller 4-hjulingen ni vill ha? Ja eller 4- eller 6-huling är det väl snarare ;)

Tack, men gud vad jag slet. Wienerbröden var sjukt goda dagen efter, när de hade legat till sig i kakburken. Jo grabbarna är ganska bortskämda med godsaker på jobbet :D
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 :heart

Den trehjuliga är det, eller ja denna :D Tycker den verkar kanonbra och folk över lag verkar nöjda med den. Och verkar den som sagt kanonbra att ha i bilen, den gamle bäste vagnen får stanna här hemma och fungera här som landet-och-skogs-körnings-vagn :D

1627215293.jpg


Du, de där wienerbröden hade jag kunnat döda för att få smaka, de såg verkligen hur smarriga ut som helst! Ja, jag älskar wienerbröd :love:
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 :heart

Det är klart vi fattade att det var skämtsamt, till och med sambon fattade det trots att han inte fick några smilegubbar "upplästa" :)

Kul att ni kommer iväg lite iaf oxå :)
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 :heart

Vi valde mellan minin och babyhome, som vi valde för en blev ännu mindre och passade oss bättre.

Men suffletten på Babyjoggern är fantastisk!

Jag får väl ha med mig wienerbröd när vi har stora buketräffen! :idea:
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 :heart

Ja just suffletten gillar jag också jättemycket! Vi har ju den gamla modellen Urban Jungle och där är kort sufflett tyvärr. Så jag tror att vi verkligen kommer uppskatta denna rejäla sufflett massor (eller mest Milton kanske ;) )

Ser verkligen fram emot dessa wienerbröd, vi kan ju ta en fika också tillsammans på parken zoo nästa sommar ;) Och på buketräffen, jag gillar att fika :D
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 :heart

Köpte en sån igår :) Fullkomligt äääääälskar den vagnen! Genial är bara förnamnet!! :)

AKB - behöver inte va så dyrt att ta kortet. Jag tror jag betala 2 papp för mitt inkl körkorttillstånd och uppkörning :) Men då glömde iofs bilskolan att ta betalt för sin tid på uppkörningen...
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 :heart

Woohoo, ännu en som är supernöjd, vad glad jag blir!!
Längtar jättemycket tills affären får hem vagnen, vilken färg har ni?
 

Liknande trådar

Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 882
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 918
Trav Imorgon är det dags! :love: Det pratas om att startfältet är det starkaste på länge, så vad tror ni? Vad säger hjärtat? Skall ni se på...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
6 909
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 212
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Föl 2020
  • Insektsspray
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp