Bukefalos 28 år!

Vårmammor 2010 &Co del 15 <3

Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 :heart

Jag är också inne på en grön faktiskt, fast jag tycker den beige är skitsnygg, men jag är nog för praktiskt lagd för någon av dessa ljusa färger, tyvärr.. Så känner jag mig själv rätt, när jag väl står i affären så blir det n svart. Jag är skittråkig :D
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 :heart

Nej, i och för sig :) Har man egen bil och släp när man kör upp? Skulle aldrig kunna sätta mig och köra vägverkets bil, med tanke på att jag inte kört manuellt på hur många år som helst. Skulle inte ens komma iväg med ekipaget :):angel::o
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 :heart

Läste också era inlägg med en skämtsam ton. Förstår inte varför man måste vrida och vända på saker och ta det så allvarlig. :confused: Va ju du(och Milton) som skulle bli glada av vagnen! :)

Btw vet jag en som också är super nöjd sin baby jogger city mini! Även jag är ev lite sugen på en sån!
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 :heart

Fy va jobbigt att H är så krasslig :( hoppas ni slipper åka iväg inatt igen och att han också får börja bli bättre nu!
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 :heart

man kan använda eget ekipage, men då måste det vara rätt lastat o så måste du ha någon som kör dit det :-)
Tror tyvärr inte du klarar den lastvikten med något släp.
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 :heart

Mm, har nog lite klen bil (trodde iofs att v70 va en bra "allroundbil" )
Får antingen köpa mig en lättare häst (paint:laugh:) + transport.
Alternativt större bil + transport.

Hmm, blir mycket manipulerande och piskande på karln :angel:
(mabuse ---> ;);))
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 :heart

Hmm har du V70 med gamla karossen? Vi har en 850 och jag får dra 1500 plus något med den har jag för mej. Och med mitt bojsläp tror jag att jag får lasta 750 till mitt B-kort... Kan vara ute och cyckla helt. Ska försöka hinna kolla imorgon.
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 :heart

Akb har väll sån som vi(fast nyare), V70n modellen innan den nyaste som dom tillverkar nu? Har för mig att gamla karossen får dra mer än våra.
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 :heart

Vad har ni för motor i eran? Visst har ni en diesel? Vi får dra 1400 på b-kort med våran som är en 2,4 bensinare.
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 :heart

Jag får dra 1150 med min V70 (-10) D5 på B-kort. Hade inget val än att ta BE-kort. Som faktiskt var rolig allmänbildning :)
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 :heart

Våran är ju bara en -02a. Men visst är eran den nyaste modellen? Jag ska också ta be-kort. Ska bara ta mig för. Men har ju ingen häst så det är ingen brådska! :)
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 :heart

En -05 med D5 motor.
Så här står det om bilen saxat från bilsöksidan på transportstyrelsen:

Skattevikt, kg: 1650
Tjänstevikt, kg: 1650
Totalvikt, kg: 2180
Sänkt totaltvikt, kg:


Max släpvagnsvikt, kg: 1800
Max släpvagnsvikt kg, obromsad: 750
Släpvagns maximala totalvikt vid B-behörighet, kg: 1320
Max sammanlagd bruttovikt, kg: 3980
Max lastvikt, kg: 530

Vad jag kan få det till så är det 1320 kg som gäller för min del.
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 :heart

Ja 1320 är det som gäller för dig! Tar du be-kort så blir det 1800! Så du får öva att backa och läsa lite sen är det bara att boka prov! ;)
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 :heart

Eller piska karln till att ta kortet och vara min slav i hästsammanhang:D


(mabuse --->;))
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 :heart

På tal om absolut inget alls:
Ska vi köra nån Secret santa i år med? :laugh:
Lite tankar så här 95 dagar innan julafton:D
Hade varit kul och köpt nåt fint i Skottland till mitt "offer"
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 :heart

Det kan säkert stämma de siffrorna, vi fick dra mycket mer med vår 855 än vad vi får göra med vår XC70. Tyngre bil - får dra mindre vikt för det finns inte lika mycket kvar att spela på innan ekipaget väger 3500.
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 :heart

På tal om absolut inget alls:
Ska vi köra nån Secret santa i år med? :laugh:
Lite tankar så här 95 dagar innan julafton:D
Hade varit kul och köpt nåt fint i Skottland till mitt "offer"

Jag är på iaf! Men då tycker jag att vi kör till oss mammor iår igen! :)
 

Liknande trådar

Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 659
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 411
Trav Imorgon är det dags! :love: Det pratas om att startfältet är det starkaste på länge, så vad tror ni? Vad säger hjärtat? Skall ni se på...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
4 745
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 404
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp