Vårmammor 2010 &Co del 18 <3

Michellan95

Trådstartare
Välkomna till del 18 :D
Del 17 tog slut på 1 månad och 9 dagar

2010
Januari

15/1 uva - första barnet - pojke (18/4)

Mars
1/3 Svartfot - första barnet - flicka (8/3)
9/3 Doris - andra barnet - pojke (11/3)

April
5/4 Oregano - första barnet - pojke (10/4)
12/4 Mikan - pojke (31/3)
13/4 - Juzzzen- första barnet - flicka (15/4)
13/4 _saga_ - första barnet - flicka (23/4)
17/4 Cattan - första barnet - pojke (31/3)
21/4 Lottch - första barnet - flicka (20/4)
26/4 Zody - första barnet - flicka (14/4)
27/4 Macken22 - första barnet - flicka (7/6)
28/4 Viv - första barnet - pojke (2/5)

Maj
3/5 AKB - första barnet - pojke (17/4)
5/5 Michellan95 - första barnet - flicka (6/5)
10/5 Western_Ivy - första barnet - flicka (21/6)
11/5 Ia* - andra barnet – flicka (12/5)
21/5 EmelieR - första barnet - flicka (2/6)
22/5 Cyllene - första barnet - pojke (12/5)
23/5 Emmah.S - första barnet - pojke, (15/5)
28/5 Armani__ - första barnet - pojke (27/5)

Juni
7/6 Zazzarazz – första barnet – flicka
20/6 Kaktusblomma – första barnet – flicka


Juli
9/7 Modett - första barnet - pojke (25/6)
28/7 aneka - första barnet - pojke (23/7)

Augusti
26/8 Bollen - andra barnet - flicka (22/8)


2011
Oktober

1/10 Mikan, tredje barnet - flicka (26/10)

November
15 - Oregano - andra barnet (Datum efter RUL)

December
13 - aneka - andra barnet (Datum efter RUL)


2012
Januari

12 - Emmah.S - andra barnet (Datum efter RUL)

April
25 - Macken22 - andra barnet
27 - Western_Ivy - andra barnet

Maj
Lottch - andra barnet


:banana::banana:
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 18 :heart

Oregano från den andra tråden;
Nu har jag köpt en ny äkta bärsele. Jag kom precis hem från den åf som finns här och det fanns en del olikheter mellan min och en äkta, så det var inget snack om saken. Men hon erkände att det var en väldigt välgjord kopia.

Hon kände inte till detta med kopior, men så här i efterhand hade hon ändå märkt av det då hon sålt många färre än normalt och även då hon har rea på sina nu så gick det trögt. I normala fall rasslar det bara till så fort de blir prissänkta.

Fick du en annan färg nu eller blev det en likadan fast en äkta vara?
Det är väl inte så konstigt om försäljningen går ner om det säljs billigare på internet. Lite synd om återförsäljarna tycker jag faktiskt!

*kl*

Vad seg den här dagen är, klockan verkligen segar sig fram :crazy:
 
Senast ändrad:
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 18 :heart

Trevlig trådstart :)

Här händer inte så mycket heller, svärmor och sambons bror åkte vid lunch så nu är det lugnt igen.
Har haft en jättetrevlig helg med dem, svärmor är verkligen den snällaste någonsin :) sambon fyller ju år nästa helg och fick då välja något han ville ha, vilket blev vinterskor, då fick hon syn på mina trasiga skor så även jag fick ett par nya skor :love:
Dessutom har hon och brodern stått för all mat/fika under helgen så vi har ätit gott :)

Annars så är det inte så kul här dels med ekonomin och sen en annan grej med min pappa som dök upp precis innan helgen :grin:
Får se om jag skriver om det senare för det lär bli ett låååååångt gnällinlägg :crazy:

Tack alla för de fina kommentarerna om tårtan, den blev mycket god och vägrar ta slut :p
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 18 :heart

Färgerna kändes vintriga och bra, sedan är det väl dags för en ny tråd i jul och då kan vi göra den röd och grön, sedan gul och orange till påsk och rosa och grönt till våren :D fast det är ju lite pilligt så vi får väl se om om någon ids göra om färgerna så ofta :p ;)

Härligt med svärmor, kul med nya skor också! :idea: jag skulle behöva ett par skor som passar i såna sammanhang där man inte kommer med gula stövlar/kängor. Ett par svarta sofistikerade skulle jag behöva.
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 18 :heart

Det blev samma färg, en sån här:

bb2_Aiden.jpg


Den kostade "bara" 1400 mot 1800 ord pris, så även om jag förlorar på att sälja den gamla vidare så har jag iaf inte betalat mer än ord pris. Känns som en liten tröst iaf.

Nu tror jag familjen kom hem. Skickade Vilgot med pappa till Maxi för att handla. ;) Undra om de kom ihåg mina plopp! :D

Kanonbra trådstart! :banana:
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 18 :heart

Håller med, den här dagen känns evighetslång.

Här har svärisarna farit för en stund sedan och min söndagsstek är just klar. Klockan är inte ens 16 och normalt äter vi tidigast 17.. Men jag är helt borta vad gäller klockan idag.

Har röjt det mesta ur blivande amusement room ;) och tänker som vanligt att det HÄR fixar jag på ett kick :D Vilket, såklart, aldrig är fallet. La ut en av våra soffor på Blocket, maken vill ha den kvar men hallå - vi har 5 soffor nu :crazy: Till på köpet är den brun och i skinn, och kommer inte alls passa in i rummet. Så varför inte glädja en fattig student tänker jag och ville lägga ut den för 500 och få saken ur världen. 1500 tyckte han, så det blev 1000 bvsa. Tror inte att någon nappar till det priset och det är säkert det maken hoppas på ;)
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 18 :heart

Vilken snygg sele, jag ångrar lite att jag köpte en röd manduca och ingen lite roligare färg eller med mönster men jag kan alltid skylla på att M valde ;)
Kan du ha den på ryggen sen också eller är det bara mage?
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 18 :heart

Den går att ha på ryggen också och eftersom det är en innerpanel i den så är det enklare och säkrare att sätta en liten bebis på ryggen än med en Manduca. Det var därför jag ville ha en sån. Det var ju ganska lätt att få upp Vilgot på ryggen efter att ha sett filmen uva länkade till, men jag skulle inte våga göra så med en minibebis.

Det var inte familjen som kom hem. Det var en annan bil. Men jag håller med övriga, den här dagen känns verkligen lång. Tänk att en timme kan göra så mycket!
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 18 :heart

Dagen har segat sig fram och jag är så rastlös och uttråkad att jag inte vet vad jag ska ta mig till. Bellan är det inte så mycket action i för hon är trött, jag väckte henne strax efter kl 14 så jag tror det blev ungefär 2,5h idag mot gårdagens 4,5h.

Det blir pizza idag, jag har ingen inspiration till matlagning trots full kyl och frys.
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 18 :heart

Alltså Vilgot är ju flera månader efter vissa andra här, men nu har den lilla gosungen börjat klättra. Vad gör ni när de klättrar på saker? Jag är ju så himla överbeskyddande, men han måste ju lära sig också... :crazy: Det gör så ont i hjärtat när han ramlar och gör sig illa....
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 18 :heart

Okej men det är ju bra. Jag hade ju Isabella på ryggen första gången i somras tack vare uva's länk :D Blir det syskon här så är Bellan så stor att hon vill nog inte bli buren så mycket att vi kan ha liten på magen i manducan :)

*kl*

Åh denna syskonfråga, varför kan jag inte bara bestämma mig om vad jag vill!
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 18 :heart

Alltså Vilgot är ju flera månader efter vissa andra här, men nu har den lilla gosungen börjat klättra. Vad gör ni när de klättrar på saker? Jag är ju så himla överbeskyddande, men han måste ju lära sig också... :crazy: Det gör så ont i hjärtat när han ramlar och gör sig illa....

Eh ja, Isabella lyckades ta sig upp på en kökstol för första gången igår, jag sa inget men när hon klättrade ner igen så drog jag in stolen och sedan fick den vara utan att hon var intresseras av den.
Saker hon brukar klättra på är köksoffan, vanliga sofforna och snurrfåtöljen med tillhörande pall. Jag har hitentills inte gjort något åt hennes klättrande mer än när apan ville klättra på ryggstödet på soffan (fötterna fastnar jättebra på läder utan strumpor). Då var det nej och så lyfte vi ner henne igen.

Hon är så pass lugn och försiktig i sitt klättrande så jag har inte sett det som ett problem... än.
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 18 :heart

Passar på H så gott det går men det lär väl hända några olyckor ändå innan han fått förstånd att ta det lugnt.
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 18 :heart

Vilgot är också lugn och försiktig, men omdömet är ju inte det bästa. Han krev upp på en liten pall som stod under fönstret och klev för långt ut på den så den vickade och han slog i fönsterbrädan och bet hål i läppen. :crazy: En annan gång hade han dragit sin gunghäst till fönstret och stod på den och tittade ut. Då plockade jag ner honom, för det kändes inte riktigt lämpligt att låta honom stå där...
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 18 :heart

Nej olämpliga klätterställen tar vi ner henne från som ryggstöd på soffan men annars så kan vi inte göra så mycket. Så det är väl bara fortsätta så, passa och lyfta ner :crazy:
Pallar är ju lömska på det viset att de bara tar slut utan att barnet märker det. Vi har tack och lov bara en pall och det är den i tv-rummet och den klättrar hon på för att ta sig till fåtöljen.
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 18 :heart

Vilken fin trådstart! :)

*kl* dessa jäkla prickar :( idag har vi varit i stallet från halv 10 till kl 4. Mestadels har vi varit ute men även inne i stallet. Klappat hästar med och utan vantar. När vi kom hem såg han ut som vanligt men nu innan läggdags så hade han små prickar över hela magen och framsida under blöjan. Han va så trött så jag bråkade inte med honom att klä av honom helt. Men inga prickar i ansiktet eller händer. Bör jag oroa mig för hästallergi? Eller va tusan kommer detta ifrån? Inga bekymmer med andning eller rinniga ögon. Ska jag kontakta bvc för ett pricktest. Någon här som gjort det på ett barn?
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 18 :heart

Spontant hade jag inte oroat mig för hästallergi i första hand utan snarare börjat funderat mer på någon ev förkylning/virus eller värmeutslag (bålen blir ju oftast varmast). Har han fått prickar förut i närheten av hästar?

*kl*
Vi har lyckats hålla Isabella vaken till nu :banana: hon visa redan vid 18-tiden att det var dags att sova men vi har sjungit och vi har hållit på så det har gått rätt bra ändå :laugh: Nu håller vi tummarna för en lång lugn natt för hennes och våran del. Vi har lagt in en madrass på hennes sovrumsgolv också så M slipper sova på golvet/mattan i natt också :angel:
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 18 :heart

Jag gjorde ett själv som barn, fast jag var ju så pass stor att jag minns det = ingen liten Milton.

Kl
Gullevännen min. Han och Papi hade läst bok. Ett barn i boken åt banan. H pekade på bananen, sa "dä! dä!", tog Papi i handen och ledde honom till fruktskålen i köket och pekade. Tyvärr fanns inga bananer hemma idag men en kiwi hade gått ner :)
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 18 :heart

Typ som här, H har just somnat men det har krävts lite mödor för att hålla honom vaken såhär länge!
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 714
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 371
Senast: Rie
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 706
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 650
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp