Bukefalos 28 år!

Vårmammor 2010 &Co del 20 <3

Sv: Vårmammor 2010 &Co del 20 :heart

För mig tog det rätt många veckor att börja säga Harry och inte "bäbisen".

Kl
Åh, pust, i-landsproblem. Har ätit tacos och är grymt mätt. Men gott var det efter julmaten!

Oregano: usch då, lillstackaren :(
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 20 :heart

Här hemma blir det grekiskt till sambon och pizza till mig. Ville igt ha kinamat men jag tvivlar att dom har öppet idag. Milton fick äta korv och makaroner m broccoli, stackarn. :p
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 20 :heart

Vi har också ätt tacos idag! Är som tradition att åka till faster å käka det på juldagen! Lätt den godaste tacosen på hela året efter all julmat!

Oregano
Ojdå, hoppas det går bra med lille Albin.

aneka
Men Charlie passar väl helt utmärkt! Å Milton och Charlie funkar också bra ihop! Han är sååå söt, eller ja, båda dina småkillar är söta!

Mikan
Åh nej, det lät inge vidare, finns liksom många andra på pm/FB! Kram så länge!

*kl*
Sådärja, fick en rätt bra jul med lagom många klappar till T. Fast han hade nog nöjt sig med den paddlande badankan han fick först :laugh: det tog honom hela kvällen att öppna sina paket. Han öppnade ett och provlekte en stund innan han tog nästa. Blev dock lite ledsen mot svärmor både över ett paket och en grej som vi skulle ordna. Hon har frågat ungefär 20 ggr vilken storlek T har nu, varje gång har jag svarat att om hon vill köpa nåt s ska hon köpa i strl 98, lika förbaskat hade hon köpt en pyjamas i strl 86/92....inte värre än att jag får byta den men ändå. Sen sa jag tidigare att vi kunde fixa julmusten eftersom vi hade en tomback hemma, ja det tyckte hon lät bra, men samma sak där, nog hade hon köpt en 4-pack 1,5liters också. Ibland känns det verkligen som hon inte lyssnar för 5 öre. Men en grej som jag blev ganska brydd över idag var när hon skulle bjuda syrrans pojk på en kaka, trots att svågern sa att han inte behövde så gav hon honom en kaka :eek: okej om det hade varit T, jag har ju som vant mig vid att hon inte lyssnar men när det är efter utomstående barn och man dessutom säger nej ska man inte respektera det då?! Kan säga att det blev lite konstig stämning.

Nu ikväll ska vi iväg på bio, är lite splittrade känslor att åka iväg, hade gärna vart hemma men min bror hade hunnit boka biljetter och nog tror jag filmen är bra, Sherlock Holmes, men har gärna varit hemma ikväll. Det blir som så intensivt. I morgon är det "lilla julafton" hemma hos mina föräldrar med alla mina syskon, 2 av dom var inte med igår.
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 20 :heart

Att lyssna verkar inte vara hennes starkaste sida.. Skulle inte heller bli så nöjd om någon gav H kaka fastän jag sagt nej.

Kl
Tycker att juldagen är så mycket mer avkopplande än julaftonen. Som en rejäl julbaksmälla där vi mest slappar och äter gott.
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 20 :heart

*kl*

Oj, här händer det grejjer. Snabbt som blixten fyller vi tråd efter tråd :)

Först; God fortsättning till er tjejjer :D hoppas att ni haft det bra. Trist med alla sjuka små knattar.

Sen; Mikan, oj det lät inte alls bra. Även jag finns på pm/fb

Ia* skönt att det löste sig med O så att du fick honom med. Tänkte bara fråga, kan det inte vara så att han varit förstoppad då? Min C kan få så ibland, hård i magen, inte kunna gå på toa, ont i magen, uppblåst å till slut kommer allt ut som kräk i stället :crazy: mindre kul.. Han är ju inte magsjuk, men kräks.

S var ok med att det kom en tomte, men att gå fram å ta emot paket, nä det var för hemskt. Hans bästa julklapp var traktorn med vagn å en drös djur. Han fick ett enda paket med kläder å det kastade han iväg. Ville inte alls ha det. Lite lustigt faktiskt. Han var väldigt tydlig med att visa att det var oönskat. :o :p

Aneka Charlie är både fint och passar bra med M :)
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 20 :heart

Håller med, jises vad det skrivs och händer grejer här!

*kl*

Efter en ganska hektiskt jul, sambon och jag låg och sov 1 h när mina föräldrar kom och hämtade S för att ha henne en stund, det var så skönt! Sen var det dags att dra iväg på den årliga jullunchen hos sambons släkt. Nu är jag så LESS på julmat och vi har hur mycket rester som helst kvar...

S tyckte det var kul att öppna klappar när hon var pigg, men ju senare det blev, desto mindre intressant blev det. Av stalltjejorna fick hon en mjuk gunghäst, de har en till deras dotter som hon älskar, och den har varit mest poppis bland klapparna. Hon och jag fick matchande barbourjackor, hon är så söt i sin! :love: Hon fick en köksspis, men den har vi inte fått upp än :o , en massa tillbehör till den, duplo, böcker, en docka (jag hatar dockor, är livrädd för dem) och ett par Uggs. Helt lagom och onödigt. :)

Fick en iPhone 4s av sambon min, men han hade inte haft tid att åka själv och köpa den, så hans kompanjon hade kommit hit med den, men lyckats köpa fel storlek och färg... Så sambons bror tog den istället och jag ska få min nu på tisdag. Lite drygt, min gamla 4 håller på att falla sönder. :(

Imorgon kommer mina föräldrar och hämtar S tidigt så att vi kan få sova ut lite extra, så skönt!

@Mikan: som så många andra så finns jag också på pm/fb!
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 20 :heart

Hej alla och tack för att ni finns..

Vi mår alla bra, grejen som hände igår vill jag som sagt var inte gå ut med här. Inte just nu iaf. Jag var ganska skärrad igår kväll men idag är det lugnt igen. Det kunde gått riktigt illa med lilla E, men som tur är gick allt bra

Oregano, usch tycker synd om dig. E var ju med bara några veckor när hon blev sjuk, det är inte lätt att undvika smitta heller med syskon på dagis. Speciellt denna tiden på året.
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 20 :heart

Hoppas ni fick sova något i natt ändå! Jag finns naturligtvis jag med på pm om det skulle vara så!

Oregano: Hoppas ni får komma hem snart igen, jobbigt med små sjuka barn. Vet ju det alldeles för väl.

Modett: Jag sa alla möjliga och omöjliga namn till Isabella som nyfödd. Det var mycket Felicia och Rebecca som ploppade ur munnen :o kändes väldigt pinsamt faktiskt även om det bara var hemma och inte ute bland folk.

viv: Vilken mysig jul du har haft :crazy: stackare! Kan nästan föreställa mig hur det känns efter den håriga stinkbomb i huset som gick på låda imorse med dålig mage *en grön smiley*

Nu är det sängen som gäller för min del. Ska till svärisarna imorgon känner inte alls för det men men så är det, M vill ju fira jul med sin släkt också.

Hade btw privattandläkarjour idag för hela västmanland och inte en enda ringde! De måste ha dragit ner på knäcken i år ;)
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 20 :heart

Mikan; Usch vad ledsen jag blir när du skriver, fast jag inte ens vet vad som hänt :( Skickar över flera stora kramar till dig!



kl
Någon undrade hur man smidigt och lätt kan få in bilder direkt på nätet från telefonen, jag använder mig av Photobucket. Skapar mig ett användningsnamn, tankar ner appen. Laddar sen över bilderna och kan sedan bara söka på mitt användarnamn (behöver alltså inte logga in) via datorn etc. eller var man nu vill och sedan kopiera bilderna den vägen =)
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 20 :heart

Aha! Jag har faktiskt nån gammal användare på Photobucket, får klura på vad det kan vara för användarnamn och lösen imorrn :)
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 20 :heart

Kram på dig. Det är bara att hojta till om det är nåt, antingen här eller på FB.
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 20 :heart

Nä den har vart riktigt vidrig. Men vi kommer garanterat inte glömma den på länge :laugh: Vi har levt på saftsoppa och vätskeersättning hela julen, ingen har vart särskilt sugen på mat.

Hoppas det går bra hos svärisarna imorgon :)
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 20 :heart

Vet ju att det är några här som bytt till större säng nu efter spjälsängen.
Vad har ni för någon? Nöjd? Skummadrass eller en med studs i (vad heter dem? Resårmadrass?)
Funderar lite på en IKEA Gulliver.

Vi har en stor 120 cm säng på hans rum, som står på bara medar. Men han är inte så sugen på att ligga i den. Misstänker att den är för stor. Sen har han väl blivit van vid att ligga mellan oss (hindrar ju massor vid syskontillverkningen ;))
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 20 :heart

Huga vilken jul ni haft! Jag ska absolut inte klaga på min som va rätt bra. Bara den där nerdrans fastern sambon har som bjöd in sig själv och bara är allmänt jobbig:D
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 20 :heart

Vi har varsin 120-resårmadrasser till barnen. Dessa står direkt på golvet.
Perfekt för oss vuxna när barnen kallar på oss på natten. Man sover gott vidare i deras sängar... :angel:
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 20 :heart

Jo så kan det nog faktiskt vara! Han har sådan mage, precis som jag. Får köpa katrinplommon åt honom.

Dagen började bra med att vi fick hem hästarna. Gick över med stoet och fölet. Vi orkade inte böka och det tar max tio minuter att gå. Sen testade vi unghingsten och han gick raka vägen in och stod sedan stilla och fint hela vägen och gick lugnt och fint ur :love:
So far so good. Sen gick de hela dagen i hagen, men ville inte riktigt gå in i lösdriften. Lurade in in den framåt kvällen och hingstungen får panik, tvärvänder och spränger hagen. Tack och lov in till stoet och fölet och inte ut på vägen. Vilket resulterar i panik och att jag ringer mamma och skriker att pappa måste komma för hästarna har rymt. Tack gode Gud att pappsen bor så nära!! Och att han är hästkarl. Så nu står de i låsta i lösdriften tills imorgon när det är ljust så vi ser och kan laga hagen. Suck suck.

Alicia har verkligen lekt med alla sina julklappar! Hon fick ett minikök med tillbehör. Och hon bjuder på dricka och diskar och bjuder på mackor och lagar mat. Och så kör hon runt Skrållan i det nya vagnen. Och sparkar runt på bobbycaren hon fick... Hon hade nästan inga leksaker innan så hon är väl lyckligast i världen :D
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 20 :heart

Då ska jag inte gnälla, vi slapp iaf diarré ., och lillfisen kräkte bara tre gånger, i följd sen var hon bra.. Jag kräktes på morgonen två rejäla, men var däckad med feber hela julafton. Jag fasar för hur det ska bli när vi har " riktig" kräksjuka, hur orkar mm när man själv är sjuk?

Nellys o sambons jul blev iaf bra, dom åkte till kusinerna o fick julmys, var det viktigaste tyckte jag.. Idag har sambon varit iväg, och nellan och jag har haft det mer än supermysigt, bara vi :angel:

Dick har hon varit hostig och haft feber som går upp och ner, länge nu, så nästa vecka blir det vc för oss, börjar bli orolig. Dessutom är aptiten inge vidare heller :crazy:
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 640
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 497
Senast: jemeni
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 733
Senast: Rie
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 804
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Tips för att reda ut hår
  • Höstföräldrar 2023
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp