Vårmammor 2010 &Co del 20 <3

aneka

Trådstartare
Välkomna till del 20 kära vänner!! :love:

Del 19 fylldes på 25 dagar och även denna gång hann en till bebis komma till världen! :)

2010
Januari

15/1 uva - första barnet - pojke (18/4)

Mars
1/3 Svartfot - första barnet - flicka (8/3)
9/3 Doris - andra barnet - pojke (11/3)

April
5/4 Oregano - första barnet - pojke (10/4)
12/4 Mikan - pojke (31/3)
13/4 - Juzzzen- första barnet - flicka (15/4)
13/4 _saga_ - första barnet - flicka (23/4)
17/4 Cattan - första barnet - pojke (31/3)
21/4 Lottch - första barnet - flicka (20/4)
26/4 Zody - första barnet - flicka (14/4)
27/4 Macken22 - första barnet - flicka (7/6)
28/4 Viv - första barnet - pojke (2/5)

Maj
3/5 AKB - första barnet - pojke (17/4)
5/5 Michellan95 - första barnet - flicka (6/5)
10/5 Western_Ivy - första barnet - flicka (21/6)
11/5 Ia* - andra barnet – flicka (12/5)
21/5 EmelieR - första barnet - flicka (2/6)
22/5 Cyllene - första barnet - pojke (12/5)
23/5 Emmah.S - första barnet - pojke, (15/5)
28/5 Armani__ - första barnet - pojke (27/5)

Juni
7/6 Zazzarazz – första barnet – flicka
20/6 Kaktusblomma – första barnet – flicka


Juli
9/7 Modett - första barnet - pojke (25/6)
28/7 aneka - första barnet - pojke (23/7)

Augusti
26/8 Bollen - andra barnet - flicka (22/8)


2011
Oktober

1/10 Mikan, tredje barnet - flicka (26/10)

November
9 - Oregano - andra barnet - pojke (15/11)

December
23 - aneka - andra barnet - pojke (13/12)



2012
Januari

12 - Emmah.S - andra barnet (Datum efter RUL)

April
25 - Macken22 - andra barnet

Maj
2 - Western_Ivy - andra barnet (Datum efter RUL)
Lottch - andra barnet
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 20 :heart

Måste bara berätta om min otacksamma busfröunge:D
Han har under en tid vägrat sitta i sin barnstol när vi äter.
Han vill bara sitta på kökssoffan eller vanlig stol. Blir en del kladd då han inte når upp riktigt.
Så idag fick han en fin grön Stokke stol. Den sköt han bara iväg och hämtade sin barnstol och skulle absolut upp i den:D:grin: Gick inte sitta nån annan stans enligt honom.
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 20 :heart

Men gullekillen då! Tänk vad mycket åsikter dem har! På gott och ont alltså ;) Öppnade era barn paketen själva? Milton var inte ett dugg intresserad utan gick och hämtade två brödlimpor istället :angel: :D
Och när tomten först kom så sa han ju i vanlig ordning: Finns det några snälla barn? Varav Milton svarar: Naaaeee!! På bred skånska, högt och tydligt, hoppsan :D
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 20 :heart

Mikan förresten; Lät inget kul :( Jag finns också på fb/pm vid behov, kram!
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 20 :heart

Haha!! Brödlimpor! Vad gullig han är :)
Här hade vi ingen tomte i år, Oscar va minst, sen ett hopp upp till en 19 åring. Och Oscar har ju inte riktigt någon koll på vem tomten är än:D
Han fick lite hjälp med snörerna och så öppnade jag upp en liten flik på paketen, sen rev han av för glatta livet. Och herrejisses vad paket han fick!
enda barnbarnet på sin fars sida och min mamma älskar att köpa saker till sina barnbarn.
Jag och sambon fick lite pengar från både min sida och hans, även Oscar fick en del. Det kommer gå till att inreda hans rum:banana:
Har snöat in på IKEAs serie STUVA. Så det blir nog nån sån lösning.
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 20 :heart

H uppmanade stark till att JAG skulle öppna dem ÅT honom. Jättemycket fint har han fått. En leksaksspis och Ikeas Poäng barnfåtölj däribland. Spisar älskar han verkligen, hoppas att de förblir lika roliga när han har en egen :)
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 20 :heart

Härligt med ny tråd igen! Hoppas att det här blir den sista här inne och att vi fortsätter nån annanstans. Tråd nr 20 känns ju som ett jämnt och bra avslut.

Mikan: Usch, du låter lite skärrad... Jag finns också på Fb/pm. Kram på dig.

Vi hade en bra julafton. Vilgot fattade snart grejen med att öppna paketen, men den lilla stackars satt bara hos oss. Närmare 40 graders feber hade han men idag verkar febern äntligen vara på väg ner. 38 grader nu.

Jag fick jättefina julklappar av min älskade man. Fick bl.a presentkort på 50 min massage på stans finaste spa. :love: Det kan en urvriden disktrasa behöva. :D
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 20 :heart

Isabella öppnade sina paket själv. Hade lite svårt att förstå att alla paket inte var till henne för det var ju lajbans att öppna :D När alla paket var utdelade så gick hon och tittade under granen om det fanns fler :idea:

Tycker nog Bellan skötte sig exemplariskt igår, lilla finaste! I år blev vi alla tre bortskämda med paket, kanske inte mängder men pris (ja ni vet ju om min padda).
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 20 :heart

Stella fattade hela grejen med julklappar otroligt fort, öppnade glatt paketen och hjälpte tomten att dela ut till alla. :love: Bästa julklappen hittills verkar vara lektältet från oss, en mjukishund från sambons morbror och moster (S har redan döpt den till Bobo efter morbrorns katt :D) och massa bilar från kusinerna. Snart ska vi kliva upp och kika på tågbanan också. :)

Ang. träff den 29e så funkar det bra för oss - men vad innebär runt lunch? ;) Stellisen sover ca. 12.15-14 typ, men det kan säkert gå att skjuta på just den dan.
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 20 :heart

Den 29:e ska jag med Albin till BVC kl 11:20, annars är det fritt fram hela dagen.

Kl
Vad bra med jul! Vilgot behövde verkligen lite nya leksaker, för de han redan hade var väl knappast åldersanpassade och dessutom har han tröttnat på dom. Han blev helt överlycklig över sitt parkeringsgarage och sitter just nu och leker med det. Vi har bestämt att vi tar fram en ny leksak i taget under veckan, så han inte får alla grejer på en gång.
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 20 :heart

Tuva stod framme vid tomten och väntade på sin tur. Men när tomten ville ta upp henne i knäet började hon gråta jättemycket :) sen gick tomten och vi delade ut paket själva, då stod hon glatt och väntade igen :) Hon fick mest kläder faktiskt. Farmor blev lite bekymrad när kusinerna fick leksak efter leksak efter leksak och Luv fick kläder... Men så fick hon flera böcker, en barbapappakudde som hon verkligen blev jätteglad för och nu på morgonen fick hom paketet som vi glömde igår, en docksulky :) Sen fick hon iofs en vit stokkestol på morgonen oxå. Till skillnad från Oscar blev hon glad och kunde inte sluta klättra upp och ner upp och ner ;)

Sambo blev jätteglad för sin present. Han älskade "paketeringen", vilket var hela poängen :)

Ang 29 kommer vi när det passar värdinnan. Min fröken lär ändå sova hela bilresan dit och hem :)
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 20 :heart

*kl*

Alicia öppnade dina paket själv men kom efter ett tag på att paketen med kläder inte var så intressanta så de slängde hon åt sidan omgående :D

Dockvafnen verkar vara en hit här... Liksom köket med en miljon tillbehör. Om jag inte hör fel så åker hon på sin nya bobbycar nu.
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 20 :heart

Härligt! Hoppas ni inte har det allt för blåsigt då om de ska transporteras. Tycker transportering i sig är nog läskigt och om det dessutom kastar i släpet.. *rys*
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 20 :heart

Vad kul att sambon blev glad, men vem hade inte uppskattat det?

M fick ett väldigt uppskattat leksakskök, bilar, mjukisdjur size stoora, böcker och filmer, leklera, duplo och pengar. Vi hade en mysig jul och tomten var helt ok bara hon fick vara hos mamma (det var pappa som var tomte).

Jag fick en espressomaskin av sambon som ska inhandlas med glädje idag :D
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 20 :heart

Här kommer bilderna som lovat!

Julafton 2010
20209f7a-d50e-4a41-8cbd-2e3d0d4688139.jpg


365 dagar senare :)
7ef6f651-4641-4b46-963c-22a3c447e94411.jpg


Ang. Julklappsöppning så vart den så sent för våran del att Milton va alldeles för övertrött för att vara intresserad. Men när vi väl fick honom att öppna dom paket vi visste skulle vara uppskattade så kunde han roa sig med dom. Bästa julklappen vart som väntat zebran(sån gummihopphäst) och några bilar! :) Mini fick mest nallar och kläder och sov igenom hela julfirandet. Det va skönt att vi fick fira jul med släkt och med båda barnen!
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 718
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 893
Senast: jemeni
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 371
Senast: Rie
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 729

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • GVFÖ 2024
  • Köpa hus
  • Just nu funderar jag på... Del 3

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp