Bukefalos 28 år!

Vårmammor 2010 del 10!

Sv: Vårmammor 2010 del 10!

Vi håller alla tummar och tassar vi har här! :laugh:

Grattis på födelsedagen!!! :banana: Hoppas du får en bra dag trots veterinärbesök.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 10!

Det är förstås sant, jag vaknar också för minsta lilla. Har ni babyvakt eller kör ni med öppna dörrar? Vi kan tyvärr inte ha öppna dörrar eftersom den lilla katten gillar att busa i Vilgots säng och då vaknar han ju. Men vi har så lyhört, så han skulle ändå höras bara vi har vår dörr öppen. Och katterna (och jag!) skulle älska att få sova i vår säng igen! :love:

Kanske ska föreslå för maken att vi provar. Jag är dock tveksam till att han går med på det. Han är en liten hönspappa! :love:
 
Sv: Vårmammor 2010 del 10!

Kl

Idag trillade S ur våran säng :(
Hon låg och sov mellan oss, gubben stiger upp medans jag sover. Han ville inte väcka S eftersom hon sov. Jag vaknar av en duns och gallskrik. S hade tydligen vaknat en stund senare och börjat krypa runt i sängen, själv sov jag utan att märka det.
Hon var jätteledsen men det verkade som om det mesta var chock. Nu är hon som vanligt igen och kryper runt!!! :)
 
Sv: Vårmammor 2010 del 10!

Grattis och hoppas det går bra med katten!

kl

Mikaela bjöd inatt på en bra natt :bow:
Somnade efter amning vid 22.30 vaknade till vid 00 o var lite gnällig (brukar hända några gånger varje natt :( ) Sedan ammade hon igen vid 5 och vaknade 8.30 :love:

Hon sover ju i eget rum eftersom vi flyttat ut vår säng i sovrummet, vägg i vägg med hennes, vi har dörren öppen för katten går inte i hennes säng.

Vad gäller katten så är hon inte längre lika rädd för Mikaela, igårkväll låg hon i soffan brevid M och M passade på att dra/pilla lite på bakbenen, svansen och magen :D hon testade även hur kattsvans smakar :p, katten låg kvar och när hon började se besvärad ut tog vi bort M och katten sov vidare.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 10!

Usch, de 'r såå hemskt när dom små slår sig!

M ramlade raklång bakåt på golvet häromdagen, satt och lekte lite när sambon skulle fixa till en strumpa på henne och tappade då balansen och ramlade rakt bakåt, det gick så fort så sambon hann aldrig ens reagera... Blev jätteledsen och fick en bula i bakhuvudet, men hon verkade inte ha ont av det senare på dagen som tur var.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 10!

Har tänkt på det där med katten, jag är emot att barn ska vara och dra i djuren men hur tusan gör man när den mindre intelligenta katten går själv och lägger sig bredvid barnet på golvet? Ska man fösa undan katten eller ska man låta de vara om han nu tycker att han inte behöver flytta sig när barnet drar i honom?
Tycker det är jätte svår balans för vad som är lagom och vad som nästan blir djurplågeri men han flyttar ju sig inte självmant :confused:
 
Sv: Vårmammor 2010 del 10!

Vi vill inte heller att M ska få dra i katten, men samtidigt så måste katten "tåla" lite, så hon inte skadar M innan hon förstår.
Vi försöker att få M att vara försiktig med katten, men ibland råkar hon ju dra ganska ordentligt :(
 
Sv: Vårmammor 2010 del 10!

Vår katt han tål mycket men för det bör hon ju inte dra i honom. Hon kan t.o.m. dra honom i morrhåren utan att han flyttar sig. Jag tycker det är för mycket men eftersom han ligger kvar ? Sedan så tror jag nog att jag hellre föser undan honom än barnet när det är han som kommer till henne, fast det kanske är fel?
 
Sv: Vårmammor 2010 del 10!

Ja där blev jag också lite tårögd, tänk att få höra det som liten pojke, att hon skulle behållt den andra :( säkert hade hon sagt samma sak till den andre pojken om hon behållt honom, men det är ju fruktansvärt att behöva höra set av sin mamma ändå...
 
Sv: Vårmammor 2010 del 10!

Vår ena katt är väldigt naiv, och lägger sig gärna bredvid Nelly. I början tog jag bort katten, men nu låter jag Nelly ta i henne..Hon måste lära sig att bebis kan vara hårdhänt, så man får flytta sig om man inte vill. Har faktiskt gjort skillnad. katten kelar gärna med henne, men är ändå på sin vakt och duckar undan när det blir för bryskt:)

Jag kände också att hon måste lära sig att man får vara lite på sin vakt med bebis. Dock är jag noga med att säga till Nelly och ta fint. Tar hennes händer och klappar katten och säger : naaa aaa, taa fint:D
Och nu när vi tjatat aj aj och nej till allt, så har hon börjat lyssna och faktiskt backat undan, samma med katten, tar hon ett för hårt grepp, så säger jag bara: aj aj, ta fint, och då släpper hon..inte alltid men ofta:angel:
 
Sv: Vårmammor 2010 del 10!

Jo, jättesvårt det där, men om han går dit själv så kan han ju inte "lida" allt för mycket?
Men att kanske flytta katten eller Isabella när hon blir allt för "våldsam"... vet inte riktigt, vill Mikaela bara dra i katten eller vårat hår så säger vi först försiktigt och hjälper inte det, så blir det NEJ, sen tar vi bort henne om hon inte lyssnar.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 10!

Nej och ajaj sitter väldigt bra på Isabella och det fungerar även på katten men eftersom jag alltid har varit emot barn som sliter i djur så har jag en inre konflikt. För eftersom katten är så dum att han söker upp henne gång på gång så får han nästan skylla sig själv när hon luggar honom.

W_I Det svåra med denna katt är att han kan mycket väl lida utan att visa det och gå därifrån. Han är jätte svår att läsa av och mycket av det tror jag beror på att vi fick honom alldeles för tidigt.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 10!

kl
Tackar allihopa. Födelsedagen kommer att ”firas” med veterinärbesök och en målare skall komma hit och kolla på vattenskadan i vardagsrummet.

Katterna
Här hemma så får katterna ”in princip” flytta sig eller stå ut. De kan så pass enkelt komma undan genom att hoppa upp på något eller passera babygrinden så gör det inte det får de lite skylla sig själva. Givetvis så försöker vi lära T att ta det lugnt med dem vilket hon börjar förstå mer och mer. De får absolut inte slå mot henne men vi hjälper dem så fort de säger till eller bara ser ut som om de blir allmänt trötta på henne. Varnar dem även om hon har fått span på någon av dem med ”nu kommer bebisen”.

Den yngre katten visar ett fantastiskt tålamod. Han står nästan ut med allt och kommer själv fram och lägger sig hos henne. Nu mer spinner han när hon försöker ”klappa”. Den äldre är väl inte lika förtjust. Men går tålmodigt undan.

s_1326.jpg
 
Sv: Vårmammor 2010 del 10!

Idag (eller när det kom) så fick jag ett normalt mejl från Babyproffsen :D fast det var ganska kassa erbjudanden, kanske därför jag fick det ;) :angel:
 
Sv: Vårmammor 2010 del 10!

Vi har både och - babyvakt med Stellas dörr stängd till det att hennes pappa lägger sig (han lägger sig i princip alltid efter mig) och då öppnar han hennes dörr. Babyvakten står på till det att jag vaknar av dem och då när jag går in till S så stänger jag av den och låter dörrarna vara öppna istället. Vi har hennes rum vägg i vägg med vårat, så vi skulle säkert kunna ha hennes dörr stängd och strunta i babyvakten men det är skönt att ha den ändå.

Vi var lite oroliga för att ha henne i eget rum, tycker ju hon är så liten fortfarande. Men för oss går det ju jättebra, Stella verkar trivas med att ha sitt eget rum. :love:
 
Sv: Vårmammor 2010 del 10!

Ljudet av när de slår huvudet i golvet är ren tortyr.

kl
Nu har vi varit hos veterinären. I em får vi de första provsvaren.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 994
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 943
Senast: Rie
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 353
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
16 769
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Valp 2024
  • Barmarksdrag/canicross

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp