Vårmammor 2010 del 12! <3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2010 del 12! :heart

Tycker absolut att du kan gå efter det receptet du länkade till :)
Receptet jag har långt bak i minnesbanken som jag dessutom har tappat bort det skriftliga på är något liknande med chokladmousse och chokladtryffel. Tårtor kan man ju utforma lite som man själv vill :idea:
 
Sv: Vårmammor 2010 del 12! :heart

Den måste vara lite barnvänlig, för trots mina protester insisterar maken på att låta Vilgot smaka.

Vit marsipan finns på Maxi och så tänkte jag köpa små figurer att dekorera med. Men hur klistrar man fast figurerna på marsipanen?
 
Sv: Vårmammor 2010 del 12! :heart

M har gått med på en egen tårta till Isabella som är mest grädde och färsk frukt ;)
Beror lite på vad figurerna är gjorda av men om inget annat så fungerar cocktailpinnar kanoners :idea:
 
Sv: Vårmammor 2010 del 12! :heart

Har för mig att det finns ett sånt klister att köpa, det man klistrar ihop pepparkakshuset med.

Vad duktiga ni är som bakar själva, här kör vi köpekakor från lokala kondiset... :D tänkte göra bullar själv, men tårtor får någon annan göra.

*kl*

Veterinären, aka världens bästa granne, var precis här och kollade igenom lilla b. Ingen hälta, ingen benbit, men inflammation. Så nu är han behandlad med kortison och tuppkam, ska stå inne till på måndag, sjukhage till på fredag och sen ska han vara bra, pepparpeppar. Så skönt att det inte var något allvarligt, nästan grät av lycka.

Även fast alla problem känns så små efter att man läst om någonn som fått lämna hela sin familj pga cancer. :cry:

Strax kommer min mormor hit och ska äta lunch, hon fyller hela 92 år idag, älskade momo. :love:
 
Sv: Vårmammor 2010 del 12! :heart

Vi har med haft vet idag- Så nu har jag en kastrerad 2åring i stallet :)
Nu hoppas jag att det läker ihop fint bara :)
 
Sv: Vårmammor 2010 del 12! :heart

Hoppas att B blir bra, det var ju en rätt så trevlig diagnos iaf. Även om det är lite trist att inte veta var inflammationen kom ifrån dock. SKönt med en vet. så nära till hands iaf.

Åh, jag hoppas att min mormor också lever till hon är 92 år. Eller, det måste hon bara göra!!

Usch, stora sonen, snart 4, har börjat prata så mycket om döden och sånt. Jag pallar verkligen inte av det. Kan inte prata om det alls. VIll inte. Vad gör man? Hur skall jag svara honom? Det är ju inte ok för mig att säga att: "Det där vill inte mamma prata om så du får vara tyst" :cry:
 
Sv: Vårmammor 2010 del 12! :heart

Alltså jag tänker inte baka tårtbottnen själv, om du trodde det. ;) Den köper jag färdig, likaså ett färdigkavlat marsipanlock. Smeten mellan kan jag göra själv och slafsa på den, men där går min gräns. Bullar köper jag på Maxi. :banana: Baka är inte min grej, men att köpa färdiga tårtor är jag för snål för.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 12! :heart

Verkar vara en allmän vet-dag. :) håller tummarna för att det läker ihop ordentligt. Jag skulle vilja snitta mina småhingstar också, men deras små bollar har inte kommit ned ordentligt än. :/

Ska pallra mig in till byn strax och köpa plaststolp för sjukhagen, min sambo vet inTe att han ska spendera helgen ned det. :angel:
 
Sv: Vårmammor 2010 del 12! :heart

Då känner jag mig inte som en lat mamma längre. :D håller med om att tårtor är dyrt. Tänker skära upp den i småsmåsmå bitar... :angel: jag kan verkligen inte göra bra tårtor, hur jag än gör. Bullar och kakor har jag inga problem med, tvärtom till min sambos stora lycka, men så fort de kommer till tårtor ser det ut som om en treåring gjort dom:

På tal om gottis, är det någon som har någon bra idé på något man kan göra/köpa och lägga i wäett litet påskägg till ungarna? :)
 
Sv: Vårmammor 2010 del 12! :heart

Hihihi! Det är inte mkt de stackars sambosarna vet.. Min har precis bankeat ner en stolpe o klippt av lite pnnar som han brukar klia underredet på ;) Dumt att det kommer till nu ;)

Han är fruktansvärt skabbig i pälsen och kliar sig hela tiden :/
 
Sv: Vårmammor 2010 del 12! :heart

Min farfar fyllde 90 år nyligen och jag tycker att han är jobbig. :o Han pratar alltid om samma saker, är lika envis som vanligt och hans nya sambo är bara för dryg. Jag är hemsk, jag vet... Det är nog mest tanten som förstör det hela. Tror jag skrivit här förut om vilka konflikter det blivit mellan dom två.

Kan inte hans pappa prata om döden med honom, om du inte klarar av det? Finns säkert någon bok att läsa också. Jag har också tänkt på det där. Döden är inget problem för mig, men det kan ju finnas andra saker som man inte gärna pratar om. Samtidigt vill man ju lära sitt barn så mycket som möjligt. Svårt, jag håller med dig.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 12! :heart

Hihi! Jag tror att du överdriver om dina tårtor...
Fast färdigkavlad marsipan kan inte jag få snyggt... Det är för mig ett konststycke hur folk klarar det :D

Tips till påskägg måste ju vara lite småfolkprodukter :)
Riskakor, morotssticks och russin :) Kanske en napp i med..
Får hon äta godsaker? Ebba fick ju tag i en kanelgiffel och det gjorde ju hela hennes dag ;)
 
Sv: Vårmammor 2010 del 12! :heart

Håller med, han trodde att det kunde vara att han halkat i hagen eller liknande. Det var inte stort och han kunde ha klarat sig utan behandling, men han tyckte det var lika bra att vara på den säkra sidan, så att det inte var något som skulle ligga kvar och gosa.

Fy vad jobbigt. :( jag längtar inte efter att Selma blir medveten om döden och fasar för när någon av våra hundar kommer att dö och Selma kommer att fråga. Jag klarar inte av döden. Som när ia skrev om hennes sons hamster som dött, då satt jag här och grinade. Min sambo låter mig inte se vissa filmer längre. :o

Tyvärr har min mormor blivit jättedålig sista halvåret. :( varken kroppen eller sinnet hänger med riktigt bra längre. :cry:
 
Sv: Vårmammor 2010 del 12! :heart

Jag funderade också på det där med påskägg, när jag såg såna i affären. Jag kommer nog att som vanligt överlåta det där på maken. Han vet att jag förväntar mig påskägg av honom! :D Fast jag gillar inte godis längre, det är helt sjukt. Och nu sitter jag bara och njuter av lunchen jag åt precis. Också helt sjukt, men det var det godaste jag ätit på länge. :banana: Det var en mr cheng burk med sataysås version het med kyckling i tunna tunna skivor (viktigt!) och wokgrönsaker. Den är riktigt stark och det var så himla gott! :banana:
 
Sv: Vårmammor 2010 del 12! :heart

På tal om påskägg så är det första året jag inte får på jobbet .... va konstigt det kändes....
 
Sv: Vårmammor 2010 del 12! :heart

Märker att jag får ta mig till "storstan" där utbudet på barngrejer är lite bättre än härute. :) för jag antar att småfolket är ett märke? Haha.

Nu kom mormor så nu avviker vi en stund, sen ska jag slänga upp en bild på en tårta så ska du få se vad jag menar... ;)
 
Sv: Vårmammor 2010 del 12! :heart

Småfolk är semper tror jag de finns i mataffären :D
De har typ snacks för barn, riskakor, morotspinnar mm. :)
 
Sv: Vårmammor 2010 del 12! :heart

usch vad jobbigt om det blir gamla och "gaggiga". Men är de klara i skallen så vill man ju ha dem kvar läänge läänge.

Jo, klart att pappan kan ta det samtalet, men just nu är det mycket om döden hela tiden. På väg till dagis, från dagis, under middagen, vid nattningen osv osv osv.

*kl*
Ang påskägg så är torkad frukt ganska ok tycker jag. Russin lika så. Småfolks miniriskakor också. Sen har jag låtit barnen smaka mariekex så det kommer också att finnas där i. Sist men inte minst så blir det ju någon leksak av något slag. En liten bil eller så. En napp med namn fick äldsta sonen i sitt första påskägg för några år sedan.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 12! :heart

Appråpå död...
Jag har också svårt att prata om döden, tycker det är jobbigt och är väldigt lättrörd.
Usch, fick igår kväll veta att en barndomskompis tagit livet av sig, endast 25 år ung. Så tragiskt.
Vi har inte haft kontakt på många år, men var bästisar i låg/mellanstadiet. Och så har jag tänkt att jag ska skicka ett meddelande till henne efter att hon la till mig på FB för 2 (?) år sen och inte gjort det! Nu kan man ju säga att det är försent, man ska inte ta saker och människor för givna, det är ju bara slöhet att det inte har blivit något meddelande skickat.

Vila i frid!
 
Sv: Vårmammor 2010 del 12! :heart

Usch vad tragiskt... Det känns alltid konstigt när man får veta att någon bekant har dött även om man aldrig pratat med personen i fråga.

Kl
Jag behöver gå ut på promenad, men jag har banne mig ingen lust idag. :( Det är så gråkallt och trist ute... Maken skulle spela hockey med jobbet ikväll, så han kommer inte hem förrän vid 20-tiden. Aldrig att jag orkar vara hemma med Vilgot i 4,5 timmar till. Kommer han inte hem i vanlig tid, känns dom där extra timmarna ensam så jäkla jobbiga.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 371
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 718
Trav Imorgon är det dags! :love: Det pratas om att startfältet är det starkaste på länge, så vad tror ni? Vad säger hjärtat? Skall ni se på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 922
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 729

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp