Bukefalos 28 år!

Vårmammor 2010 del 14 <3

Sv: Vårmammor 2010 del 14 :heart

Jag har inte helt koll på hur det blir i din situation, men:

- regeln om att stämpla upp till heltid är bara intressant för den som är med i/berättigad till A-kassa, för "stämplandet" handlar om huruvida man får pengar från A-kassan eller inte
- jag tror, men vet inte, att det räcker att vara inskriven som arbetssökande på AF för att skydda sin SGI - dvs att man inte "behöver" blanda in A-kassan
- om du är inskriven på AF så ska du stå till arbetsmarknadens förfogande (på heltid)

Frågor om hur man skyddar sin SGI skulle jag ställa till FK. Inskrivning på AF - AF. För eventuell ekonomisk ersättning för den del du inte jobbar - A-kassan.

Förståeligt? :o
 
Sv: Vårmammor 2010 del 14 :heart

Nej de har givetvis inga egna barn :grin: Svårt att räkna ut va? Blir så trött och galet irriterad egentligen, nej man är inte gift med familjen, men sambons familj har ju ändå stor plats även för mig och jag är så jävla trött på dem i mellanåt, ursäkta ordvalet. Men förstår din mordiska blick, du kan bara tänka dig min ;)

Blev det något besök hos Jan Brink förresten??
 
Sv: Vårmammor 2010 del 14 :heart

Jo det är sant. Du var ju tämligen ofarlig. :D Och jag kan tänka mig precis hur Svartfot låter, för jag en bekant kan man väl säga (som numera är gift med min chefs son :angel:) som kommer från samma stad som Svartfot. Hon pratar också lite underligt. ;)
 
Sv: Vårmammor 2010 del 14 :heart

Allt med renoveringen rullar inte riktigt på som det är tänkt och det märks på ekonomin.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 14 :heart

Men då är det skönt att komma bort ett tag, så kommer renoveringen att gå som en dans sen! :idea:
 
Sv: Vårmammor 2010 del 14 :heart

Jag hänger gärna på en till träff. Sambon verkar inte ta semester förrän i slutet av juli, kul... Så jag är ganska flexibel hela sommaren. :)

Hurra! :laugh: Min sambo börjar på nytt jobb nästa vecka,så ni kan ju gissa hur mycket semester det blir i år...

Men det är ju juli mycket mer snart än jag tänkt på inser jag (jag tänkte att vi bara var i början på juni :o), hur ser det ut för alla v 27, 4-8/7?
 
Sv: Vårmammor 2010 del 14 :heart

Ja egentligen behöver jag inte de extra pengarna (eller alltså, att jobba 62 % natt är ganska mycket bättre än min föräldrapenning i dagsläget ;) ), så om det räcker att skriva in mig hos AF så är jag nöjd, ska nog ta och ringa till FK imorgon och kolla lite. Min svärmor undrade lite om de räknar annorlunda också om man arbetar natt, inte helt vanligt väl att man arbetar hundra procent nattjänst, men jag har ingen aning.
Du, tack för hjälpen!!
 
Sv: Vårmammor 2010 del 14 :heart

Haha, tror du? Ja kanske, om inget annat är det ju trevligt att slippa se röran. Shit vad jag mår dåligt att vara hemma och se eländet hela dagarna :(
 
Sv: Vårmammor 2010 del 14 :heart

En annan sak förresten, någon undrade hur stor platta vi skulle gjuta, när jag frågade om priser etc. och ytan vi ska gjuta är ca 4,5x8.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 14 :heart

Nu var det iofs inte jag som frågade om yta men betongen gjord för stall kostade 13500 kr för våra 48kvm och sedan hade vi två lass mackadam för 6000 och då var det grov överlast på det sista lasset (vi skulle inte ens har så mycket utan mindre på sista lasset men det blev ändå billigare den gången än första)
 
Sv: Vårmammor 2010 del 14 :heart

Jag vet hur det känns att leva mitt i och se allt elände, tycker verkligen synd om dig!

Armani: vi tänkte åka på semestern, men sambon vet inte när han kan ta semester, han måste komma överens med sin partner på firman, men de får ju aldrig tummen ur. Blir tokig på att inte kunna bestämma något. Suck! Vi ska iaf göra likadana grindar till vår paddock som han har, skjutgrindar. :) imorn kommer min paddock att bli klar btw, äntligen, så då får ni se på bilder! :D

När sambon får höra att han "aldrig gör något annat än att umgås med mig" längre, så är det också nästan bara från folk som inte har barn, eller de som inte prioriterar familjen, utan deras intressen. Träffade en av hans vänner som har två spruckna äktenskap med två barn för att han prioriterat honom själv, har verkligen svårt för sånt... Kan ju tänka mig att din svägerska inte förstår hur mycket tid och hur låst man blir av ett småbarn. Har man dessutom en krävande hobby, så blir det såklart ännu mer planering bakom allt. Fast på din svägerska låter det ju som att din sambo inte får göra någonting, men jag tycker att du skriver om alla fotbollsmatcher, jakter och annat som din sambo åker iväg och gör på egen hand?
 
Sv: Vårmammor 2010 del 14 :heart

Nej inte ska du tycka synd om mig inte! Det här är ju världens grej som jag har längtat efter i fyra år men det är jobbigt att leva i ständigt kaos för både bottenvåning och övervåning är totalt kaos. Det ser förjävligt ut för först hade vi Isabellas rum, fullt med skit som flyttade senare ut i hallen och in i stora rummet uppe även kallat vårt kontor som nu är svärfars sovrum när han våldgästar oss varje vecka. Vårt sovrum och Isabellas (som hon inte sover i) är det enda som är rent och snyggt.
Bottenvåningen ja-a.... köket är överallt utom där det ska vara och efter allt grävande så ligger det damm överallt högt och lågt och även på väggarna. Det är totalt kaos här hemma och det stressar mig så jag sitter ute så mycket jag bara kan om dagarna.

Sedan så har jag sett att min ena häst har hovarna börjat gå sönder lite på så där så att de ser hela ut men oregelbundna men hovis kommer på onsdag. Idag har de gått i det regnvåta gräset i lilla hagen här hemma och hovarna har gått sönder jätte mycket :( ser ut som om någon har hackat i hovarna på honom men det verkar bara vara estetiskt för han är varken öm eller har värme i hovarna.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 14 :heart

*kl*

Idag 10,5månad gammal har Miltons första tand ÄNTLIGEN kommit fram efter att ha legat under tandköttet och tryckt i 1,5 månad. :) hoppas dom andra inte är lika sega! Undea om det hjälpte att vi borstade lite på den igår kväll?

:banana: :bump: :banana:

Stora killen!!!!
Nu kommer resten att bara ploppa fram! :banana::banana:
 
Sv: Vårmammor 2010 del 14 :heart

Stora killen!!!!
Nu kommer resten att bara ploppa fram! :banana::banana:

Fast det är ju inte säkert, på fyra månader så har Isabella klämt ut 6 stycken tänder här går det verkligen i snigelfart. Två tänder 9 månader gammal, två tänder 10 månader, en tand 11 månader gammal och en tand nästan 13 månader gammal :D
 
Sv: Vårmammor 2010 del 14 :heart

Jag vet faktiskt inte om en bm kan sjukskriva, annars så fixar hon väl en läkartid om hon tycker att det behövs.

Lottch, finns det våtdräkter i mamma-modell ??;)
 
Sv: Vårmammor 2010 del 14 :heart

Jo, det låter ju logiskt!

Det är förresten mindre än en vecka kvar till vårt ul! :banana: Ska bli kul att se om det är något där inne och så ska jag försöka få bm att tala om ifall det är en Valter eller Elise! :p
 
Sv: Vårmammor 2010 del 14 :heart

Men du hade ju känt bebisen? Så något måste det ju var där inne? ;)
Valter hette min morfars bror, en sånt där namn som ligger varmt om hjärtat.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 14 :heart

hoppas att din bebis är mera samarbetsvillig än vad min var. Fick ju bara se baksidan på den ;)
 

Liknande trådar

Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 733
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 641
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
15 489
Senast: Lobelia
·
Trav Imorgon är det dags! :love: Det pratas om att startfältet är det starkaste på länge, så vad tror ni? Vad säger hjärtat? Skall ni se på...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
5 152

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Tips för att reda ut hår
  • Höstföräldrar 2023
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp