Vårmammor 2010 del 14 <3

Sv: Vårmammor 2010 del 14 :heart

Svarade på bloggen, men svarar här med.
Glukos finns vid socker/bakprodukter i en välsorterad mataffär. Jag köper på Ica Maxi.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 14 :heart

Du får skriva ett inlägg på fejjan när posten kommit, då kan jag hålla koll på dig via mobilen när jag jobbar. När du skrivit så smiter jag in på kontoret och sätter mig vid datorn :D
 
Sv: Vårmammor 2010 del 14 :heart

ah, som här då.. hihi jag vet ju redan svaret, men du behöver få det på papper :D

Bollen - Tackar tackar!! Skall hålla utkik efter det.
Sen var jag på g att testa melon cheesecaken, men det var ju nått melonextrakt där.. var hittar du det då?
 
Sv: Vårmammor 2010 del 14 :heart

Nej nej, du tar färsk cantaloupemelon, en mogen sådan som sviktar bra när du klämmer på den (annars blir cheesecaken bitter i smaken). Mixa det orangea fruktköttet i en mixer. Tada! :D
 
Sv: Vårmammor 2010 del 14 :heart

Gör det!
Glöm inte att rösta om du inte har gjort det och sprid till dina vänner ;):angel:

Då kan vi ha buketräff på chokladfestivalen :idea:
 
Sv: Vårmammor 2010 del 14 :heart

jag har faktiskt redan röstat, gjorde det för ett par dagar sedan. Men skall be mamma å syrran med :)

Är det något jag äääälskar så är det vit choklad!!! Kan sätta i mig mängder av pannacotta, Mums :d :d
Synd bara att inte kroppsfiguren gillar pannacotta lika mycket som munnen :angel:
 
Sv: Vårmammor 2010 del 14 :heart

Kl

Wiihii!!! Snart får Lottch sitt test!! :banana: Om du förresten undrar varför brevet blev lite tråkigt, så var det för att jag bara hade ett frimärke hemma och var tvungen att komma under 20 g. Packade först ner både förpackning och bruksanvisning, men då blev det alldeles för tungt. Men det är ett + du ska ha i stora rutan. :bump:
 
Sv: Vårmammor 2010 del 14 :heart

Haha, okej, men jag tror fortfarande på negativt, så få inte upp förhoppningarna. :p

Då slipper jag leta upp en våtdräkt med plats för (mera) mage också. ;)

*kl*

Michellan: jag vet, samtidigt som man är överlycklig över att det äntligen händer något och att det kommer bli så bra, så är det så drygt att bo mitt i det. Vi har fortfarande byggdamm kvar i huset, efter snart ett år! När beräknar de att det ska vara klart? :)

Armani: Jag förstår precis vad du menar. Att bli uppmålad som tråkmpns och slavdrivare för att andra partern "aaaaaldrig" får göra något, när det verkligen inte är så, är så irriterande. Min sambo brukar skylla på mig också när han blir tillfrågad något som han inte vill göra, haha, så de som inte känner mig tror nog att jag är värsta kärringen. :D men det struntar jag i, familjerna och våra vänner vet ju hur det är, det är därför jag blir extra irriterad över hur din svägerska håller på.

Både jag och jeppe gör saker, på egen hand och tillsammans och det är sällan som vi inte lyckas få ihop logistiken, men det är klart att vi gjorde mer förr, men det är ju inte lika viktigt idag... Selma är ju nummer ett och hon kan man ju inte ta med sig på vare sig vattenskoter eller fisketurer än. :) bara att anpassa sig, men det har ju vissa svårt att förstå...

Idag är jag helt slut. Sov dåligt inatt, för att det var så kvavt i vårt rum, och Selma är lika pigg som vanligt. Fullt ös! Tyvärr hällregnet det, så det är inte så kul att vara ute. Så nu går hon runt och surar med två snuttisar i handen. Längtar till hennes sovstund så att jag också kan få sova... :D
 
Sv: Vårmammor 2010 del 14 :heart

Hur lång tid ska det ta att pinka på en pinne? ;):bump:

Eller det kanske inte har kommit än?
 
Sv: Vårmammor 2010 del 14 :heart

De?! haha nej du så bra har vi inte det i fattigtorpet här får vi allt slita själva :p vi gör allt utom VVS, el och kakelsättningen. Golvet skulle vara klart nu i juni men nja, det tror jag inte på förrän jag har sett det eftersom M har kommit på att det ska sättas upp fler reglar att lägga golvet på.
Bara när golvet är lagt så vi har något att gå på så kommer det gå fortare, då åker gips upp på väggarna och taket spacklas och målas och sedan kan man börja bygga stommar medan den andra slänger in laminatgolvet. Så hmm.. ja... jag är glad om det är hyfsat klart och användningsbart i augusti.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 14 :heart

era stackare... Så är det här med.. Här sliter vi med allt själva.
Förra sommaren/hösten var det vårat kök, upprivet och omjort ända från jordgolvet under allt sågspån som skottades ur. Nya reglar, ny isolering, nya golvskivor. Å sen regla nya väggar, på med skivor och sen tapeter, bygga stommar,spackla/måla tak, lägga golv, å måla lister -. mååååånga lister.

Ni kan ju tänka vad min "lite lätt late" sambo sade när jag berättade att nu var det dags att göra samma i hus nr 2 av våra 3 st ;) han jublade ju inte direkt.. Där inne byter vi dessutom fönster, och gör vid hallen på samma gång.. Så jag håller på med det i år igen jag med. Fast jag slipper bo i det eftersom det inte är i vårt hus, hi hi
 

Liknande trådar

Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 371
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 718
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 652
Senast: Lobelia
·
Trav Imorgon är det dags! :love: Det pratas om att startfältet är det starkaste på länge, så vad tror ni? Vad säger hjärtat? Skall ni se på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 925

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp