Bukefalos 28 år!

Vårmammor 2010 del 14 <3

Sv: Vårmammor 2010 del 14 :heart

Ett tjejnamn har vi redan klart, men pojknamn är svårare. Sambon kom med Rutger, visst låter det bättre på tyska än svenska men jag förknippar det med en häst jag red samt en tandläkare som plågade mig i en infekterad tand :cool: INGEN Rutger alltså...
 
Sv: Vårmammor 2010 del 14 :heart

Jo, men man vet ju aldrig. ;) Kanske är nån liten amöba som slunkit in och växt sig stor, eller nåt! :eek:

Valter tycker jag är ett jättefint namn och jag ville verkligen att Vilgot skulle heta det. Men maken gillade det inte så jag fick inte min vilja igenom. Nu har jag sagt att det är min tur att välja namn om det blir en kille. Fast han är lika envis på Albin som jag är på Valter, så vi får väl se. Nackdelen med Valter är väl att det faktiskt inte låter så bra ihop med vårt efternamn.

Tjejnamn är inte riktigt klart, men Elise tycker jag är så fint. Men det känns som att vi kan skippa tjejnamn, för jag är säker på att det blir en kille, bara för att jag vill ha en tjej.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 14 :heart

Om du har amöbor i livmodern tycker jag nog att din karl behöver gå till en snoppdoktor och rensa rören, skulle bli innerligt orolig för honom :p

Nu brukar jag iofs gissa fel men jag motsätter doris och tror på tjej men vi får väl som om du har tur att få veta redan på tisdag :) namn är supersvårt, brukar tänka på framtida namn men jag hittar inget som känns perfekt. Inte som isabellas namn. tyvärr så fick hon ju även lovisa som andranamn :grin:
 
Sv: Vårmammor 2010 del 14 :heart

Jag hade en kund inne i dag som hade en jättemage. Hon köpte ål och jag upplyste henne om att den var från en insjö. Inflikar sen att hon kanske inte har så långt kvar? min tanke var att hon kanske skulle spara den till efter förlossningen.
Jo, jag har ett tag kvar säger hon då, jag ska ha i november :eek: Blev så paff så jag glömde fråga om hon gjort Ul ännu, det måste varit MINST tre därinne!
Enligt min bedömning så skulle hon kunna vara i v 39. Och jag som tycker att min mage var stor. Hennes sambo sa att flera påpekat att magen var stor. Detta var hennes andra barn det första var 11 år.
Hur kommer denna stackare må om magen växer i samma takt. Övrigt så var hon helt normalt byggd.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 14 :heart

Kl
Jag träffas också gärna, Stockholmsmammor och besökare! Jag är borta i v 30 och tom v 28 jobbar jag on-fr så då har jag önskemål om träff på må-ti om det blir då :p

Bakgalningar här!
Det är 1-års kalas här i helgen och jag funderar på om jag ska slänga ihop några chokladiga, enkla (gärna typ klick) småkakor. Har ni något bra recept?
 
Sv: Vårmammor 2010 del 14 :heart

haru inga fler bilder på nya fölisen??
Å hur har det gått med försäljningen av din fina svarta?
 
Sv: Vårmammor 2010 del 14 :heart

Jag vet hur det känns att leva mitt i och se allt elände, tycker verkligen synd om dig!

Armani: vi tänkte åka på semestern, men sambon vet inte när han kan ta semester, han måste komma överens med sin partner på firman, men de får ju aldrig tummen ur. Blir tokig på att inte kunna bestämma något. Suck! Vi ska iaf göra likadana grindar till vår paddock som han har, skjutgrindar. :) imorn kommer min paddock att bli klar btw, äntligen, så då får ni se på bilder! :D

När sambon får höra att han "aldrig gör något annat än att umgås med mig" längre, så är det också nästan bara från folk som inte har barn, eller de som inte prioriterar familjen, utan deras intressen. Träffade en av hans vänner som har två spruckna äktenskap med två barn för att han prioriterat honom själv, har verkligen svårt för sånt... Kan ju tänka mig att din svägerska inte förstår hur mycket tid och hur låst man blir av ett småbarn. Har man dessutom en krävande hobby, så blir det såklart ännu mer planering bakom allt. Fast på din svägerska låter det ju som att din sambo inte får göra någonting, men jag tycker att du skriver om alla fotbollsmatcher, jakter och annat som din sambo åker iväg och gör på egen hand?

Håller med dig, oftast kommer kommentarerna från folk som prioriterar endast sig själva, eller inte har barn. SÅ tröttsamt och irriterande... Både jag och sambon har ju hobbys som är tidskrävande och vi har båda (verkligen båda) fått lägga mycket av våra hobbys åt sidan. Jag mest för Miltons skull och sambon mycket på grund av sina arbetstider och för Miltons skull också. Sen tränar han fotboll två kvällar i veckan och ibland en match någon kväll och så jagar då och då kvällar, tidiga mornar och helger, så visst får han göra annat, stackaren ;)
Tycker det är så ledsamt att folk ser det som att man (jag) hindrar varandra från att göra saker, för så är det ju inte. Det som ställer till det är ju just den detaljen ;) att man nu mera har ett litet barn att ta hänsyn till och som alltid går först, tråkigt att folk inte kan se det så.

Ja då får vi se om det blir söderut i sommar, roligt med ett personligt besök hos Jan Brink, jag har bara varit där ett par gånger på hingstvisningar och så tog min körlärare dit mig när jag övningskörde när jag var 18, det var stort :D
Ni andra söder-mammor som ville ses, jag vet inte alls hur jag har det fram över, börjar jobba på måndag ju :cry: och kan inte mitt schema alls..

Michellan; Tack för prisuppgifterna, ska se vad vi kan komma över. Har ju ett stort betongföretag en mil härifrån, men det är kanske mer gynnsamt att försöka kolla på flera och även mindre företag?
 
Sv: Vårmammor 2010 del 14 :heart

Jag vet faktiskt inte, vi blev hänvisade till de som kom till oss eftersom vi skulle ha det till stall så vi ringde bara ett företag inne i stan och blev hänvisade till den mindre orten lite drygt milen ifrån oss. Men visst är det alltid bra att kolla priser :)
 
Sv: Vårmammor 2010 del 14 :heart

4:e eller 5:e juli? Vilka skulle kunna då? :)

Ja, jag hade ju inget val jag ;) :p

*kl*
Idag ska vi iväg och ge Isabella vaccination (den vanliga vid 12-månader), fick nästan panik igår när jag trodde att det var igår och hade glömt tiden så nu har jag påmint mig själv en gång i halvtimmen för att komma ihåg att det är idag.
 

Liknande trådar

Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 733
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 641
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
15 489
Senast: Lobelia
·
Trav Imorgon är det dags! :love: Det pratas om att startfältet är det starkaste på länge, så vad tror ni? Vad säger hjärtat? Skall ni se på...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
5 152

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Tips för att reda ut hår
  • Höstföräldrar 2023
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp