Vårmammor 2010 del 15 <3

Sv: Vårmammor 2010 del 15 :heart

Du kan inte lämna in bordet på lackning eller måla det själv? Eller känns det fel?
Jag är också trött på ek men mest är jag trött på dessa svartbruna möbler från ikea som vi har i vardagsrummet. Varje dammkorn och tummavtryck syns och hur snyggt och lätt är det med en liten som vandrar runt vardagsrummet. Har gjort klart för sambon att när vi gör om vardagsrummet så blir det vita möbler. Allt är så slitet iaf så känns inge dumt att slänga det/sälja billigt.

Nä att det skulle vara pensionärs-aktigt har då aldrig jag tänkt. Jag tycker det är drygt med en hög säng som man måste hoppa upp i. Men då är ju jag kort också. Man tycker antagligen tvärtom om man är lång! :)
 
Sv: Vårmammor 2010 del 15 :heart

Jag tror jag räknas som lite lång iaf (167) och jag har inte heller lust att hoppa upp i sängarna utan nästan den bästa sängen vi har haft (bortsett från att resårbotten är gammal och tråkig) är den vi har nu. Hemmagjord stomme med perfekt anpassad höjd efter oss :love:
 
Sv: Vårmammor 2010 del 15 :heart

Ang öroninflammationen: Ja, vi var hos läkaren båda gångerna och fick antibiotika båda gångerna. Andra gången trodde vi inte ens att hon hade någon inflammation alls... Hon verkade glad, men åkte dit för hon var så snorig och hostig om jag inte minns fel...
 
Sv: Vårmammor 2010 del 15 :heart

Okej :) igår kväll tempade hon 38,5 och slocknade innan hon knappt hade smakat på vällingen strax innan 19.30 och sov sedan 12h hela natten. Idag är hon mer snorig igen men hon har inte blivit ledsen utan är som hon brukar.

Jag och M däremot har blivit förkylda nu *suck*
 
Sv: Vårmammor 2010 del 15 :heart

Vet inte om de här borden skulle göra sig bra som vita... Vill egentligen inte förstöra dom. Vill egentligen bara vara nöjd med dom. ;) Pappa gjorde dom när vi flyttade in i lägenheten och det är ju som sagt snart 6 år sen. Var sak har ju sin tid. Jaja, nu har vi ändå inte råd att göra om vardagsrummet, så vi får ha det så här minst två år till.

Jag tycker också att dom sängarna är alldeles för höga. Jag är ju en kortis och fick nästan klättra upp på den vi provade för några dagar sen. Känns ju lite drygt.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 15 :heart

Så kommer jag och är så där ap-tråkig; nej jag tycker inte vi ska byta namn på tråden för då blir det inte del 16 osv av vårmamma-tråden utan då blir det ju nytt.

/Michellan som är tråkigast i tråden....

Fast jag kan hålla med dig egentligen :)
 
Sv: Vårmammor 2010 del 15 :heart

haha vad skönt att du egentligen kan det :D jag är lite tråkig ibland och vill att saker ska vara som de alltid har varit och är det någon som vill komma utifrån och skriva i tråden så är de ju jätte välkomna att göra det :idea: tråden är ju inte exklusiv för oss men namnet är exklusivt ;)
 
Sv: Vårmammor 2010 del 15 :heart

Så kommer jag och är så där ap-tråkig; nej jag tycker inte vi ska byta namn på tråden för då blir det inte del 16 osv av vårmamma-tråden utan då blir det ju nytt.

/Michellan som är tråkigast i tråden....

i så fall är jag lika tråkig, för jag håller helt med :D
Vårmammorna 2010 (m. fl.) del 16 röstar jag på
 
Sv: Vårmammor 2010 del 15 :heart

det svar jag fått är att A få4 vara på dagis emligt ordinarie schema tom månaden efter bf. Eller om det var samma månad, de sa det gällde även om jag fick gp. Rent teorertiskt så kan det ju vara så att du ligger på bb och pappan jobbar. Var ska v vara då? Sen skiljer det sig kanske åt i de olika kommunerna.
Vet ej om någon annan svarat dig, har inte hunnit läsa ikapp allt ni skrev igår. Har bara mobilen att surfa med och drt går ganska segt då täckningen är kass
 
Sv: Vårmammor 2010 del 15 :heart

Kl

Måste fråga er, hur lång tid tog det från att era barn började gå utmed möbler till att de tog sina första egna steg?
Och hur lång tid tog det sedan innan de gick mer självständigt?

Har väl så gott som gett upp hoppet om att Milton ska gå innan dagisstart :( Men är ändå nyfiken och liiiite hoppas jag väl fortfarande!
 
Sv: Vårmammor 2010 del 15 :heart

7 mars gick Isabella för först gången längst möbler, tog första steget utan stöd 23 juni. Hon går fortfarande inte i första hand utan kryper.

Tillägg: 4 juli gick hon flera steg för första gången.
 
Senast ändrad:
Sv: Vårmammor 2010 del 15 :heart

haha vad skönt att du egentligen kan det :D jag är lite tråkig ibland och vill att saker ska vara som de alltid har varit och är det någon som vill komma utifrån och skriva i tråden så är de ju jätte välkomna att göra det :idea: tråden är ju inte exklusiv för oss men namnet är exklusivt ;)

Oj, var det jag som skrev det där?? :o Är skitlöjlig egentligen på sådana saker. Vill ha allt som det alltid har varit, är rädd för förrändringar och kan aldrig riktigt njuta av nyheter riktigt (graviditeten, när jag skulle flytta hemifrån, byte av mobil etc.) i början för jag måste vänja in mig ett bra tag :D Det tog mig över ett år att flytta hemifrån, från att börja flytta saker till att byta adress..
Men så är jag nog ganska extrem :D
 
Sv: Vårmammor 2010 del 15 :heart

Haha tyvärr inte vi ska vara på bvc 13.00 och har inte lyckats smöra för sambon än ;)
 
Sv: Vårmammor 2010 del 15 :heart

Är det nån här som redan bytt till juniorsäng?

Vi har kvar spjälsängen ännu, och kommer att ha det ett bra tag framöver. Barnen får vara kvar i spjälsängen tills dess att de kan klättra i/ur den själv, innan dess ser jag ingen anledning att byta. Lilleman klättrar runt en hel del i sin säng innan han somnar och skulle säkerligen klättra ur en växasäng många många gånger vid läggning. (Eftersom vi bara lägger ner honom och låter honom somna själv i sängen)
 
Sv: Vårmammor 2010 del 15 :heart

Vi fick ha C på dagis enl ord. schema till och med 1 månad efter det att S var född.. Alltså räknat från det datum som han såg världens ljus, inte räknat från det datum som var satt som BF.. (för oss skillde det ju 2 veckor på de datumen).

Huruvida den äldre får vara på dagis om man som mamma är hemma med fp för den ofödda innan förlossning, vet jag inte. Troligtvis går det ju att snacka med dagispersonalen om det, man tar ju "ledigt" 1 mån innan för att vila upp sig, är syskonet hemma så är det ju ingen vila direkt.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 15 :heart

Jag kom på varför jag vill byta säng till Milton och det är för att när jag blir större så kommer inte jag kunna lägga ner honom lugnt och fint. Mosar redan bebis stundvis när jag måste hänga mig över kanten för att nå ner.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 15 :heart

Tack! Teoretiskt så finns det en chans som tom verkar rätt god, men så ska den klaffa praktiskt också. Han som äger henne nu skulle iaf ge spekulanten mitt nummer, då hon uttryckligen sagt att hon vill ha medryttare och vad jag har förstått så väljer den här hästen sin ryttare och vi klaffar bra ihop mentalt :)

Jag gillade förresten Doris namnförslag :)

Armani, jag tror att M gick runt möbler vid iaf 9 månader och sprang med gåvagn då, jag berömmer att hon var så stadig att hon borde kunnat gå vid 10,5-11 mån men det var strax efter hon blev 1 år som hon släppte och gick iväg. Då var hon dock rätt stadig och ramlade inte och slog sig utan tog emot sig/satte sig om hon förlorade balansen. Jag tror att när Milton väl släpper taget och går så går han, då har han både balans och huvud med sig :)
 

Liknande trådar

Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 371
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 718
Trav Imorgon är det dags! :love: Det pratas om att startfältet är det starkaste på länge, så vad tror ni? Vad säger hjärtat? Skall ni se på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 925
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 652
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp