Bukefalos 28 år!

Vårmammor 2010 del 15 <3

Sv: Vårmammor 2010 del 15 :heart

Krävs ju nästan bildbevis :D får ta en bild bakifrån om du inte vill visa ansikte :angel:

Hehe nej det behövs inte, roligt om det blev så bra som du hade tänkt det :)
 
Sv: Vårmammor 2010 del 15 :heart

+ delvis till Michellan

Det var en Ikea Kritter, den vita, som vi köpte. Eller ska köpa, de kommer in imorgon eller på fredag. Det är rea på den den här veckan, bara 500 pengar! :laugh:

Vilgot är också duktig på att hasa sig ner från vår säng och soffan. Men hur duktig han är när han är precis yrvaken vet jag inte. Han har ju en viss förmåga att sätta sig upp i samma ögonblick han vaknar och ibland tippar han bara över åt andra hållet och somnar om. Vi lär väl ha lite mjukt på golvet ett tag iaf.

Men hur gör vi med dörren?? Nu är hans dörr stängd på natten, kan den fortsätta vara det? Vill inte ha en busig katt inne hos honom och jag vill heller inte att han röjer runt i huset på natten och gör hyss (läs gräva i kattlådan och äta kattmat). Jag vill liksom veta vart jag har honom. :D
 
Sv: Vårmammor 2010 del 15 :heart

Vilken söt säng :)
Jag inser ju fördelen med att ha tvåplanshus! Stänger vi dörren till kontoret så skulle hon bara ha hall, vårt och hennes sovrum att vara i = inget bus med kattbajs :idea:
Våra katter går inte förbi grindarna till trappen så det är ganska skönt för de håller sig på bottenvåningen och kommer inte upp och röjer och stör sovande barn.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 15 :heart

Sjukskriven får man väl inte ens vara från 2 (eller är det 3?) veckor före bf. Jaja, jag får fråga dagiset när vi ska dit på inskolningssamtal nästa vecka. Förut googlade jag på det där och vissa fick ha barnen på fulltid och andra inte. Minns bara inte vem som bestämmer det, om det är kommunen eller dagiset.

Maken har lovat att jobba hemifrån så mycket som möjligt de sista veckorna, men då måste han ju jobba, så jag kommer ju att få ta huvudansvaret för V.

Jag kommer säkert inte att inte kunna ta hand om V veckorna före, men de som verkligen har riktiga krämpor och besvär och inte får vara sjukskrivna ända till bf, hur gör de?? Det är ju inte direkt ovanligt att folk blir sjukskrivna.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 15 :heart

*fyller på med ett onödigt inlägg*

Jag skulle just nu vilja måla räcket och dörren där uppe men orkar nog inte kladda ner mig med målarfärg. Eller så skulle jag kunna fortsätta riva tapet och se om det går att få loss det bauta stora skrivbordet som är platsbyggt i minis rum. Meern igt så orkar jag nog ingenting. Vill så mkt men orken är helt borta om kvällarna när jag äntligen kan få något gjort. Gubben är ute och festar så sitter själv i soffan med min godisskål som jag inte ens orkar äta upp.

Nu vaknade Milton och va ledsen. Gissar att det är tänder som gör ont här med. Smetade på tandsalvan och sen vart han lugn när den väl kommit på plats(inte det lättaste) så förhoppningsvis kan han sova resten av natten nu som han gjort hela senaste veckan. :)

Nää det va det helt onödiga inlägget. Behövde nog bara prata av mig lite. Sån tur att ni finns! :love: Ska försöka tvinga mig att göra lite nytta nu...
 
Sv: Vårmammor 2010 del 15 :heart

Ja, vad jäkla praktiskt! :laugh: Köket är ju för övrigt jättespännande med alla lådor och skåp och än har vi inte ens hittat nån grind som passar i dörrhålet. Vi vill inte skruva och det finns inte så breda spänngrindar. :(
 
Sv: Vårmammor 2010 del 15 :heart

Om ni sätter grind i hans dörrhål då? Då behöver han inte känna sig instängd med en stor dörr men ni vet var ni har honom nattetid.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 15 :heart

Det är den jag har funderat på att köpa till Milton också. Har kikat om det funnits någon på blocket i närheten. Men hittade bara en i västerås för 300kr men då kan jag ju lika gärna köpa en ny. Det som är segt är att sitta och åka med släp tor till västerås. Ska bli så skönt när ikea kommer till Borlänge så det bara blir 4mil bort. :)

Vi kommer ha dörren öppen till en början. Barnen kommer sova själva på övervåningen så han kommer bara kunna stå och skrika vid trappgrinden. När mini flyttar upp så kan dom gå in till varann och då säkert väcka varann givetvis. Men vill kunna höra dom ner till oss utan babyvakt därav öppna dörrar. Hurvida kattungen kommer gå igenom grindarna får tiden utvisa.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 15 :heart

Jag har ju två katter, hane på 6kg (kanske lite mer ändå, han har lagt på sig en massa i sommar) och en hona på ca 1,5kg och ingen av dem går varken under, över eller genom grindarna.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 15 :heart

Det låter bra! Fast man vet ju aldrig med en busig kattunge ;)

Frågan innan va givetvis till Oregano. Va för lat för att skriva det bara. :)
 
Senast ändrad:
Sv: Vårmammor 2010 del 15 :heart

Usch, är du också gravidtrött? Jag är typ helt död jämt. Igår när vi kom hem från Parken Zoo var jag totalt färdig. Låt på soffan hela eftermiddagen och kvällen och orkade ingenting.

Jag har också ätit godis! :d Jag frossar nu, för på måndag börjar jobbet och då ska det bli ordning och reda igen. Sen vet jag att efter lite frossande brukar jag bli totaläcklad av godis och sånt och då vill jag inte ens se åt det.

Jag kan förresten också berätta nåt helt onödigt, men kanske lite relevant också eftersom flera här har skrivit om otröstliga barn vid nattning. Jag har ju skrivit innan att vi aldrig har gråt vid läggning. Det hade vi dock ikväll. Den normala rutinen är att Vilgot ligger med en förälder (oftast pappa) i vår säng och väntar på att den andra föräldern ska komma med vällingflaskan. Han blir alldeles lycklig och förväntansfull när han hör flaskan skakas och brukar skratta då.

Ikväll var jag för tidig med flaskan. När jag kom in med den i sovrummet var inte pyjamasen påtagen än och istället för att låta mig hålla flaskan medan pappa knäppte de sista knapparna så började han storgråta. Han var verkligen jätteledsen och helt otröstlig. Han ville inte ha nappen och inte flaskan och inte heller bara bli tröstad. Jag tog honom och då lugnade han sig lite, men nån flaska skulle han inte ha, då började han gråta mycket igen. Då kom maken på idén att gå iväg med flaskan medan jag och V la oss som vanligt och väntade på flaskan. Jag låg och pratade med honom om att pappa snart skulle komma med vällingen och han kom in och skakade den som vanligt. Vilgot var först knäpptyst och skrattade sen när han hörde att vällingen var på väg. Sen drack han snällt sin välling och somnade två minuter efter att den tagit slut.

Det blev väl helt enkelt fel idag och inte precis som det brukar. Vi var helt förvånade över reaktionen.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 15 :heart

Min stora tjocka snälla katt :love: går inte i närheten av V öht, men den lilla katten skulle nog inte bli stoppad av en grind. Kan hon inte gå igenom så hoppar hon nog. Dessutom är hon ju så himla orädd att hon med all säkerhet skulle "prova" att sova i Vilgots säng. Hon skulle ju inte göra honom illa, men jag vill inte att han ska vakna.

Vi får väl prova med stäng dörr. Vi lär ju höra om han känner sig missnöjd! :D

Apropå sängköp. Måste man ha släpkärra tror du?! :eek: Vi hade tänkt att ta den i bilen bara, men det kanske inte går?? Ni har väl ungefär lika stor bil som vi.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 15 :heart

Oj vilken tydlig reaktion på att vilja ha det som det brukar. Gulligt att han skrattar när flaskan kommer!

Ja gravidtrötthet är hemskt. Trodde inte den skulle komma tillbaka redan. Tror iofs att värmen är en stor bidragande faktor. Tog en järntablett igår för tänkte om mitt järnvärde börjat rasa. Får testa med varannan dag nu först.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 15 :heart

Ingen aning. Vi lär ju åka med Milton med i bilen så då kan vi inte fälla sätena. Största paketet är väll sängbotten och sen sidordelarna på sängen. Så i skuffen får den väll inte plats iaf.

Michellan95: tror det blir en liten Maddox. Dock envisas sambon att säga snoddas så det får väll bli kattens smeknamn :grin:
 
Sv: Vårmammor 2010 del 15 :heart

Jag började också med extra järn på eget bevåg för ett par veckor sedan men jag vet inte om det blivit nån skillnad. Så fort jag gjort nånting extra så blir jag verkligen dödstrött.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 15 :heart

Botten är ju ribbor, så den tar ju ingen plats alls. Det var tydligen två paket, förmodligen gavlar i ena och sidorna i andra. Så ett långt (160 cm) och smalt paket och ett stort och platt.

Vi har delbart ryggstöd, så vi kan fälla halva. Det kanske inte ni kan?
 
Sv: Vårmammor 2010 del 15 :heart

Nä led inte av min järnbrist förra gången så antagligen är det värmen och grejen att dela med sig av kroppen som gör mig trött.
Har sovit middag idag men det hjälpte inte så mkt. :(
 
Sv: Vårmammor 2010 del 15 :heart

Jo det kan vi iofs. Trodde inte botten va ihopvikbar. Då kanske vi slipper åka med släp! Woho. Hur länge hade dom rea? Vad kostade madrassen?
 

Liknande trådar

Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 733
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 641
Trav Imorgon är det dags! :love: Det pratas om att startfältet är det starkaste på länge, så vad tror ni? Vad säger hjärtat? Skall ni se på...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
5 159
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
15 492
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp