Vårmammor 2010 del 15 <3

Sv: Vårmammor 2010 del 15 :heart

Madrassen var skitbillig, typ 159 kr! :eek: Också nedsatt rejält. Vi blev ombedda att kolla lagersaldo på hemsidan innan vi åker, de kommer in imorgon eller fredag och erbjudandet gällde bara till fredag.

Vi köpte ribbotten, madrass, kudde, täcke, påslakanset, underlakan och nattlampa för 826 kr. Och så 495 kr till senare för själva sängen. Helt okej pris! :laugh:
 
Sv: Vårmammor 2010 del 15 :heart

Oj det va billigt för madrassen. Jag hittade bara för 599kr på hemsidan. Men dom visar ju inte rean där. Får se om vi åker eller om det får vänta. Är ingen direkt brådska här igt.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 15 :heart

Ska bara säga att du är GRYM som orkar allt du gör, är en av dem som är imponerad av allt du klarar av, och med TVÅ barn dessutom! Jag förstår så hur du känner..jag har varit där själv, trött och tålamodet kan man inte styra..det känns för jävligt :(

Men du kanske kan skära ner på något, så du kanske får vila lite, så slipper du känna dej så stressad..Du mår ju dåligt över att du inte är så lugn som du kanske egentligen är? At gå och ha dåligt samvete tär också på en, så det blir ju en ond cirkel..

Men alla hr vi våra perioder, det blir säkert lugnare snart, oavsett är du INTE en dålig mamma, du är en trött människa just nu,och det får man vara!!
 
Sv: Vårmammor 2010 del 15 :heart

Vyssa slummer hette den. Ord pris 295 och nu 149. (Jag gick och hämtade kvittot! :D) Den fanns uppe på barnavdelningen, men finns säkert nere på lagret bland de andra madrasserna också.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 15 :heart

Aha okey! Då va det nog en av dom som man inte kom in på för produkten fanns inte kvar eller vad det stor på ikea appen. :)
 
Sv: Vårmammor 2010 del 15 :heart

Ikea-appen är värdelös, jag använder den inte längre. Jag sitter också med iPhonen och kollade direkt på hemsidan. Madrassen finns med där.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 15 :heart

Vill bara påminna den som startar nästa tråd(eftersom vi är uppe på sidan 99 nu) att vi kan väll lägga in kommande bf datumena också? För det va väll fler som ville det?

Så när har vi bf nudå vi som är gravida?

aneka - 13dec, en pojke
 
Sv: Vårmammor 2010 del 15 :heart

Just ja, vi ska fortsätta med listan! :idea: :love:


Oregano - 15 nov, en pojke
aneka - 13dec, en pojke
 
Sv: Vårmammor 2010 del 15 :heart

Det är ju just det där med att skära ner på något som jag inte vill.. Alltså.. Jag vill rida, jag vill måla, jag vill renovera, jag vill vara med barnen, jag vill bygga, jag vill vila, jag vill jag vill jag vill.. ;) (tack för dina värmande ord gumman)

Men så är hela min personlighet.. jag har alltid 2000 projekt på gång i skallen samtidigt.
Kom precis in från stallet där vi fixat och donat en del nu i sommar, och jag blir snart knäpp av att det inte är helt klart än.

Men idag, kära vänner... Idag har varit en underbar dag. Vi har haft semester hemma - isch..
Vi åkte till grannstaden och gjorde små utflykter, bla båttur, minigolf, bada, leka, äta glass, handla osv. Det var underbart. :love: barnen var inte det minsta gnälliga. Och egentligen vet jag ju att det är vad som krävs.. Att vi gör något, vad som helst nästan. Men eftersom vi har så mycket att bygga och renovera så blir det lätt att man vill vara hemma och göra just det, och då är barnen " i vägen" (usch usch usch hemska mamman framme igen).

Vi passade på att åka iväg när rörmokaren ÄNTLIGEN masade sig hit och drog värmerören i huset vi håller på att renovera. Så nu finally kan vi börja montera själva stommarna i köket, och garderoberna i hallen, sätta klart lister, ställa in möbler etc.. Har ju bara tagit en halv evighet.

*kl*
Ni som har plommonträd.. Vad har ni för sorter och vad tycker ni om dem?
 
Sv: Vårmammor 2010 del 15 :heart

Borde vi inte heta något annat oxå? Jag menar vi är ju mer än bara vårmammor här i tråden... :)
 
Sv: Vårmammor 2010 del 15 :heart

kl

Tänkte bara tala om att nu är jag lite lagom mör i kroppen, nyss hemkommen från en 3-timmars tur på Islandshäst! Skitkul var det!
Godnatt!
 
Sv: Vårmammor 2010 del 15 :heart

Oregano - 15 nov, en pojke
aneka - 13dec, en pojke

JAG ÄR SÅ AVUNDSJUK!!!! :D


Men vad ska tråden heta nu då? Kanske ska byta namn från vårmammor? Fast å andra sidan är vi ju det också ;) Men vi kanske ska heta det gamla plus något nytt "vårmammor 2010 med flera :D" Hahaha, nej jag har ingen aning!
 
Sv: Vårmammor 2010 del 15 :heart

Jag väntar till del 17, vi har inte berättat nåt för familjen än + att vi ska på rul den 18/8.

Ang madrass
Ska genast kika på IKEA i morgon för nu ska jag SOVA!!! Vart oc grattat en kusin ikväll + ett besök hos moster.

Nattinatti!
*gäspsmiley*
 
Sv: Vårmammor 2010 del 15 :heart

Fasen vad roligt!! Det är jag också så sugen på att göra, med sambo och ett gäng vänner =) Hade varit superroligt!
 
Sv: Vårmammor 2010 del 15 :heart

Jag är kass på namn då min fantasi är lika med obefintlig. Så kommer ni på något bra så kör på det annars så vet vi ju vilka vi är trotts vårmammenamnet! :)
 
Sv: Vårmammor 2010 del 15 :heart

Äh, vårmammor funkar väl bra fortfarande, tycker jag iaf! :laugh:

Aneka, jag kom på att jag nog ska förtydliga att det bara var den vita Kritter som det var rea på. Så du inte ser att en annan färg finns i lager och åker till storstan i onödan. :idea:

Gäääsp!!! Här har vi tv-stund med Barnkanalen... :cool:
 
Sv: Vårmammor 2010 del 15 :heart

Ah fast det är den vita jag vill ha. Jag gillar nästan enbart vita möbler! :)

Här kom gubben inramlandes kl 10 i 7. Fast tror att han hade däckat någonstans :p jaja är inte så förvånad. Iaf så vaknade Milton då men då har han legat till sängs 7-7 så jag är nöjd! :)
Nu gosar vi i soffan till Jims värld. I em är det dax för ettårskollen.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 15 :heart

Jag gillar också vita möbler. Vill ha en vit tv-bänk, men vet inte om det passar till våra ekbord och ekbokhylla. Är trött på ek nu, men borden har pappa byggt och jag gillar dom och skulle ha svårt för att göra mig av med dom. Jobbigt... Skulle vilja göra om hela vårt vardagsrum, men det får bli sen när vi har mer resurser.

Apropå möbler. Är det pensionärsvarning på att ha en continentalsäng? Maken har lovat mig en ny säng ända sen vi flyttade ihop för snart 6 år sedan. ;) Men han vill ha en sån hög, men jag vet inte om jag vill ha det.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 15 :heart

Borde vi inte heta något annat oxå? Jag menar vi är ju mer än bara vårmammor här i tråden... :)

Så kommer jag och är så där ap-tråkig; nej jag tycker inte vi ska byta namn på tråden för då blir det inte del 16 osv av vårmamma-tråden utan då blir det ju nytt.

/Michellan som är tråkigast i tråden....
 
Sv: Vårmammor 2010 del 15 :heart

Vi har också tv-stund med Barnkanalen, inte för att M är jätteintresserad, men stundtals kikar hon lite.

Annars hoppas jag att vi kan jobba på med Ms rum idag så att det kan bli klart någon gång. Igår var jag och red drömhästen ju och hon ser inte så mycket ut för världen, men ger en fantastisk ridkänsla! Har jag en enorm massa med tur så köper en tjej henne som vill stalla upp inom rimligt avstånd och ha medryttare, men så långt vågar jag inte tänka...
 

Liknande trådar

Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 371
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 718
Trav Imorgon är det dags! :love: Det pratas om att startfältet är det starkaste på länge, så vad tror ni? Vad säger hjärtat? Skall ni se på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 922
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 652
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp