Bukefalos 28 år!

Vårmammor 2010 del 15 <3

Sv: Vårmammor 2010 del 15 :heart

Vad "stor" T blivit, en liten tjej nu :) längesen jag såg bild på henne.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 15 :heart

Doris: Spy ut allt du behöver så kanske du får lite ny ork sedan. PM-bomba om du inte vill lägga ut allt du tänker i tråden.

Tack alla goa människor, det är egentligen sjukt hur mycket stöd ni kan ge lilla mig, trots att vi aldrig har träffats.. Men ändå, jag känner mig så jävla fuckad som mamma just nu. usch. Måste vara världens sämsta morsa typ.

Men jag älskar verkligen mina barn. Och vill inte att ni skall tro annat, så jag lägger in lite bilder på "monstren" :p Lilla S har inte mycket hår alls, är mycket avis på era småskruttar som har så mycket hår.
2011-08-02%252520097.JPG

Hjälper mamma att döda flugor..

2011-08-02%252520059.JPG

Åker rutchkana i lekparken

2011-08-02%252520050.JPG

Brorsorna busar tillsammans i deras gemensamt största intresse - vattenpölar

Sen helt off topic..
Min lilla galna unghäst är ju dräktig nu, och gisses vad seg hon är :crazy:
2011-08-02%252520213.JPG

ignonera lilla mig på den stora hästen.. Ställer mig i skaran till AKB och Western_Ivy.. alltså jag har inte tyckt att det varit såå illa med vikten som man nu får se det på bilderna. :o
 
Sv: Vårmammor 2010 del 15 :heart

Nej jag bryr mig heller inte innerst inne men omgivningen bryr sig tydligen väldigt, extremt, mycket. Hela tiden frågor om hon kan ditten och datten så det är klart att man funderar varför inte mitt barn är framåt och "alla andra" kan och gör så mycket.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 15 :heart

Jag bryr mig inte heller innerst inne. Jag älskar Iggy precis som han är. Han har så mycket roliga grejer för sig just nu. Han ska pussas och kramas hela tiden och så gör han ett sånt där "naawww" ljud man gör när nåt är gulligt.

Men det är som sagt lätt att jämföra och tycka att sitt eget barn är ljusår efter... Och framförallt när folk utifrån måste påpeka och ifrågasätta hela tiden. Och varje gång vi träffar folk vi inte träffat på länge så är det första de frågar: "Går han än?"
 
Senast ändrad:
Sv: Vårmammor 2010 del 15 :heart

*kram*

Jag har sagt det förr och jag säger det igen. Jag är grymt imponerad av dig som har två små barn, tränar/rider in unghäst, renoverar hemma, driver företag du jobbar heltid och har en gård. Du är grym! :bow:

:love:
när du skriver det så här så känns det lite bättre.
(Men det är ändå inte ok för mig att jag har så kort tålamod, och skäller på mina barn...)
 
Sv: Vårmammor 2010 del 15 :heart

usch vad jobbigt.
Alltså har du pratat med BVC om detta? Eller vill du inte fråga/vill de inte svara?
Hon är säkert helt normalt med i utvecklingen, eftersom det finns sådant stort spann på vad som är normalt. Men om man är orolig så måste man ju försöka reda ut frågetecknen.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 15 :heart

Jag bryr mig inte heller innerst inne. Jag älskar Iggy precis som han är. Han har så mycket roliga grejer för sig just nu. Han ska pussas och kramas hela tiden och så gör han ett sånt där "naawww" ljud man gör när nåt är gulligt.

Men det är som sagt lätt att jämföra och tycka att sitt eget barn är ljusår efter... Och framförallt när folk utifrån måste påpeka och ifrågasätta hela tiden. Och varje gång vi träffar folk vi inte träffat på länge så är det första de frågar: "Går han än?"

sånt där har min Samuel aldrig gjort. Och det är något jag saknar. Han är väldigt mammig, och visar tydligt om han inte vill vara hos någon annan. Men rena kramar/pussar får jag inte.

Äh, tänk så här i stället.. Det har ju inte varit så lätt för AKB som haft Oscar gåendes så pass tidigt som 8 månaders ålder. Hon har ju fått passa honom på ett helt annat sätt. Om ett par år när syskonet (kanske?) kommer så kommer du känna att det var så skönt med Iggy som var så lugn och tillfreds som liten.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 15 :heart

Lite av båda, tror jag ;)

Viv: han är "bara" 170 cm men en reslig modell med lång hals, så han lurar ofta omgivningen att han är större :D
 
Sv: Vårmammor 2010 del 15 :heart

Nej jag har faktiskt inte pratat med BVC för i min värld är Isabella normal tills jag läser vad jämngamla barn gör (även om 2 månader kan vara stor skillnad utvecklingsmässigt på barn). På BVC's tester med klossar och grejer så har hon fått godkänt så de har inget att anmärka på.
Isabella är väl normal men det är klart man funderar och blir lite ledsen när det känns som att ingenting har hänt utvecklingsmässigt under sommaren.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 15 :heart

Jag tror att en dag så kommer allt att bubbla fram bara sådär. Tror hon är en tjej som suger åt sig allt och sen en dag när det satt sig ordentligt då kommer det fram. Både ord och kroppsliga rörelser. Ist för som våra livliga barn som gör det hellre än bra till en början.

Klart Bellan är normal! Tror hon kommer att rusa fram i utveckllingen nu när hon ska börja på dagis! :)
 
Sv: Vårmammor 2010 del 15 :heart

hon studerar säkert världen och tar in en massa intryck, snart så kommer hon att praktisera det med och då händer der en massa på en gång. Jag har många gånger tyckt att a inte gör framsteg, han satt tex länge och bara tittade på allt. Var ointresserad ac att krypa eller rulla runt.
Språkmlssigt så har han länge bara sagt samma ord och det är först den senaste veckan han börjat sägga pappa, annars är det mes muuu och titta som upprepas i det oändliga..

Ligger i sängen med en sovande a till vänster och en sparkande bebbe i magen. Har dessutom tagit en citidodon för min rygg så diverse stavfel och svammel får ni bortse ifrån ;)
 
Sv: Vårmammor 2010 del 15 :heart

Jag tror att en dag så kommer allt att bubbla fram bara sådär. Tror hon är en tjej som suger åt sig allt och sen en dag när det satt sig ordentligt då kommer det fram. Både ord och kroppsliga rörelser. Ist för som våra livliga barn som gör det hellre än bra till en början.

Klart Bellan är normal! Tror hon kommer att rusa fram i utveckllingen nu när hon ska börja på dagis! :)

Tack :bow: du påminde mig precis varför vi kallar henne fnulan. Nästa gång jag tycker mitt barn är onormalt ska jag försöka tänka på det du just har skrivit.
Fast det är bra frustrerande att hon inte längre säger några ord mer än mamma. Var ganska gulligt när hela hon sken upp och pep "tatte" när hon såg katten men det händer inte längre. Inga ord mer än mamma fungerar just nu.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 15 :heart

Åh jag vill också ha en sparkande bebbe i magen :love: när ska de komma på ett sätt att bara få vara mysigt gravid utan att varken föda barn eller få fler barn :angel:

Jag hoppas faktiskt att hon har funderat färdigt snart, någon måtta får det faktiskt vara på hennes fnulande. Dags att göra slag i saken fast hon kan få dispens tills hon är frisk igen.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 15 :heart

Dooooooris!!!!

Du är inte ensam! Jösses vad denna sommar har varit krävande på tålamodet. Alice senaste; Döda, döda Vera :crazy:
Mycket avledande lekar och full uppmärksamhet på barnen blir det!

Massor av styrkekramar till dig, snart öppnar dagis igen :D
 
Sv: Vårmammor 2010 del 15 :heart

Nej men hon klurar säkert på hur man säger hela ordet katten och så vet hon ju att hon kan det nu och att ni förstår henne så då klurar hon antagligen även på alla andra ord som kommer snart. :) sötBellan såg då helt normal ut och fullt kapabel att umgås med andra barn när vi sågs senast!

Milton har bara sagt mamma pappa beppe dä i 2mån och sen muu och hästgnägg ljudet har kommit senaste månaden. Men så idag när vi va iväg hos goda vänner har han alltid en finnalle han 'snor' och gosar med. Då sa jag typ skulle du ha nallen och inte hästen(favoritgosedjuret) då kom det ett -Nalle klart och tydligt. Bara sådär. Det är inte ens ett ord vi tjatat om. Men dröjer nog länge innan det kommer igen.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 15 :heart

kl och byter samtalsämne

Om ett barn har ont i öronen, hur märker man det? Vill de suga då t.ex. på napp/flaska? Tar de sig för öronen eller tar de sig över hela huvudet?

En väldigt trött Isabella sitter i soffan med sin pappa och har varit ganska så otröstlig här på morgonen, vi har inte fått tagit i henne. När hon låg i spjälsängen så tog hon sig för bakhuvudet och huvudet i allmänhet (men inte öronen) och jag funderar på huvudvärk. En alvedon och en vällingfläska senare så är hon glad igen och ganska pigg.
Huvudvärk?
 
Sv: Vårmammor 2010 del 15 :heart

När M var sjuk och vi trodde att hon hade ont i öronen så tog hon sig åt dem/bakhuvudet och var helt otröstlig, alvedonen hjälpte inte och hon bara grät och grät. jag ringde vårdguiden och hon vi pratade tyckte absolut att vi skulle åka in och kolla det, hon hörde också hur otröstlig M var och det vägde in i bedömningen. Nu var det dock inte öronen, men kan ju ha vart huvudvärk eftersom hon hade så hög feber då. Jag skulle nog kolla hur hon är när alvedonen går ur, blir hon likadan igen skulle jag kolla upp det.

Kl
Nu ska jag strax åka iväg och rida mina drömmars häst! Kanske för sista gången :(
 
Sv: Vårmammor 2010 del 15 :heart

Det är ju just det att Isabella har ingen feber så det är väl därför jag ställer mig väldigt tveksam till öronen utan snarare huvudvärk alt tjock i bihålorna.

Njut idag på din ridtur!
 
Sv: Vårmammor 2010 del 15 :heart

Låter som huvudvärk tycker jag - eller någon lindrig form av öronont kanske med tanke på att det släppte relativt "lätt" ändå. Båda gissningarna är nog kvalificerade med tanke på att hon är lite förkyld :)

Kl
Jag SA ju att jag skulle få äta upp mitt inlägg om att H sovit bra på sistone! 04.30 var det visst morgon idag. Lyckades efter många om och men få honom att i alla fall snooza ett tag, men 06.15 var det helkört. Det är ju förvisso normal uppstigningstid för honom men nog känns det att det bara blivit lite drygt 4 timmars sömn för mig.

Och nog märks det på honom också, han är inte på sitt raraste humör..
 

Liknande trådar

Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 884
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 935
Trav Imorgon är det dags! :love: Det pratas om att startfältet är det starkaste på länge, så vad tror ni? Vad säger hjärtat? Skall ni se på...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
6 935
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
16 717
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Försäkring
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp