Bukefalos 28 år!

Vårmammor 2010 del 15 <3

Sv: Vårmammor 2010 del 15 :heart

Isabella hade iaf den goda tonen att inte bryta ihop förrän kl. 6 imorse ;) Hon är oförskämt pigg när hon går runt här och grymtar som en liten gris genom sin snuviga näsa så visst borde det har varit huvudvärk?
 
Sv: Vårmammor 2010 del 15 :heart

Verkar onekligen så :) Usch, jobbigt att vara så tjock i näsan :(

H bar muckar och petar eluttag, trycker på knappar och klättrar. För det är så kul att se trötta mammas ilskna reaktioner. Och varvar det med vresig fejkgråt när han inte får som han vill.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 15 :heart

Observera att jag skriver så att folk ska hålla med mig att det är huvudvärk och inte öroninfl. :angel: vill inte höra att det kan vara öron utan det är huvudvärk ;)

Isabellas nya grej är att gå längst bordet och vända på muggar så att sista slatten rinner ut på bordet och gärna ner i mattan också. Fast i skrivande stund är det böcker bredvid pappa i soffan.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 15 :heart

jag tror också att det var huvudvärk/tjocka tryckande bihålor eller så.

Öronvärk är ju "mycket värre" alltså, då kan de inte ha huvudet i något annat läge än högsta läget, dvs inte sova plant, inte ligga ner så att säga. Utan bara sitta upp. Om det är öronen, kan man rätt så lätt kolla det genom att trycka utanpå öronen (som om man skall hålla för öronen på sig själv, då trycker man ju utanpå öronen så att man stänger hörselgången med ett finger). Om barnet skriker/reagerar mer då så är det öroninflammation (el början till)..

Fan vilken skum beskrivning.. fattar du nått alls?
 
Sv: Vårmammor 2010 del 15 :heart

Jag förstår :) M har varit och petat henne på öronen utan att hon har sagt något. Vi är ju helt novisa på förkylningar, vi tar ju alltid lite större sjukdomar när vi håller på ;)
 
Sv: Vårmammor 2010 del 15 :heart

Dooooooris!!!!

Du är inte ensam! Jösses vad denna sommar har varit krävande på tålamodet. Alice senaste; Döda, döda Vera :crazy:
Mycket avledande lekar och full uppmärksamhet på barnen blir det!

Massor av styrkekramar till dig, snart öppnar dagis igen :D

Ja tack och lov för det :bow:
Det är ju så frustrerande när det äldre barnet medvetet vill skada/knuffa undan småsyskonet. :cry: Som här, storebror kan ofta gå förbi lillebror och bara knuffa till honom så att han ramlar. Inte konstigt att lillebror typ skriker varje gång som storebror kommer i närheten :(
 
Sv: Vårmammor 2010 del 15 :heart

bra att du förstod min klumpiga beskrivning.
Och så skönt att det inte var öronen :)
Min äldsta brukar visa det ganska tydligt med att hålla på och slå sig på ena örat väldigt mycket, alltså bara på örat då inte hela huvudet. (båda så klart ifall att han haft dubbelsidig inflammation men det har bara hänt 1 gång tidigare)

Det är väl skönt att ha en vanlig liten förkylning bara nu, så ni får vara med om nått som inte är stort och allvarligt jämt. :)
 
Sv: Vårmammor 2010 del 15 :heart

Ett snabbt inlägg innan det är dags för mig att sova :) När Milton hade öroninflammation (dubbelsidig) så vägrade han att suga, både på napp och vällingflaska. Gjorde mer ont i öronen av det, likaså att ligga ner gjorde ont..

Hoppas Fnulan kryar på sig :)
Nattinatti!
 
Sv: Vårmammor 2010 del 15 :heart

Omväxling förnöjer påstår de :D en förkylning är ju helt okej och då är hon ändå så lite förkyld att hon kan sova på nätterna och vara som hon brukar, lite gnälligare bara. Vi har ju varit väldigt förskonade egentligen i det stora hela :)

Armani: Ja det var nog det jag for efter det där med att suga! Nu verkar det ju tack och lov bara ha varit huvudvärk för nu är hon världens lyckligaste igen om än snorig :)
 
Sv: Vårmammor 2010 del 15 :heart

*kl*
Oscar har precis haft tredagarsfeber Tre dagar med skyhög feber och prickig efter det .Inget roligt alls, men en grej att att bocka av iaf. Nu kommer han aldrig mer få det!

Påtal om utveckling. Oscar säger fortfarande inte mycket mer än "kaka" universalordet för allt, allt han pekar på är kaka.

Och han vägrar sova själv nu för tiden. Han har, sen jag slutade amma sovit i sin egna säng. Inte en chans att han sover i den nu. Även om han sover när jag lägger ner honom, han vaknar på en gång och skriker :grin:
 
Sv: Vårmammor 2010 del 15 :heart

Jag har gått på promenad! :banana: 3 km på 45 minuter :o men va fan! ;) Nu sitter vi i skuggan på golfbanan och väntar på att make/pappa ska komma in så vi får följa med i bilen hem. :laugh:
 
Sv: Vårmammor 2010 del 15 :heart

Haha, härligt! Jag och H var på promenad igår morse, tog säkert 45 min för 2 km men det inkluderade flera pauser när vi skulle titta på vovvar, kissar och prata med byns pensionärer. (Behöver jag säga att H, yngst i byn, har en stor skara fans i pensionärsåldern?) Hade tänkt börja promenera varje morgon men det sket sig redan dag 2 efter skitnatten som var.

*kl*
Dax för lite input från Vårmammemaffian :bump: Oooom det nu blir så att jag startar eget, vilket inte alls är omöjligt om jag bara får ordning på alla tankar - vad ska företaget heta?!

Tanken är alltså att jag och en, kanske 2 vänner till, ska nätverka/samarbeta och på så sätt kunna täcka större delen av informations/kommunikations/marknadsområdet (låter stort, va!). Dvs grafisk formgivning, copy, marknadsmaterial, bildredigering, webbdesign etc etc. Och nörd inom ämnet som jag är, så vill jag redan nu kunna börja skissa på en hemsida för framtida behov :angel: och då behövs såklart ett namn. Men när det gäller att hitta namn till mina egna alster står det alltid totalt stilla av någon anledning!

Såå, kom igen, ge mig lite förslag :laugh: Det enda förslag jag hittills kommit på som inte redan finns reggat med .se eller .com-adress är mitt för+efternamn :angel:
 
Sv: Vårmammor 2010 del 15 :heart

Förresten *går med håven*

Sitter och pysslar med en kampanjfilm till en förening som jag hjälper lite ideellt med deras kommunikationsarbete.. Om någon har tid att kika på utkastet till den (ca 2,30 lång) och ge lite feedback - pm:a mig er mailadress!
 
Sv: Vårmammor 2010 del 15 :heart

Jag och min bror var likadana när vi var mindre. Han slog mig blodig så fort mamma och pappa inte hade stenkoll på oss.

Det är en av de saker jag oroar mig mest för med att skaffa ett barn till, att Selma ska bli så. Jag vet ju att de kommer att ryka ihop, de är ju trots allt syskon och ska lära sig av varandra att dela med sig, men jag vill verkligen inte att det ska bli hårdhänt mellan dem.

På tal om barn, jag vet inte om det är för att jag verkligen vill vara gravid eller inte och känner efter som tusan, men jag har börjat känna av dofter som aldrig förr. Men jag mår inte illa och har inte ömmade bröst. Om jag räknat rätt, så borde jag vara på dag 3 nu, men då kanske det är för tidigt att känna något?
 
Sv: Vårmammor 2010 del 15 :heart

Det gick bra! :) Tyvärr så gick ju min telefon och kamera i tusen bitar 1 h innan ridlektionen, så det blev inga bilder. :) Med tanke på att han inte haft någon på ryggen sen i april så gick det hur bra som helst. Det var tydligen superkul att ha sadeln på sig igen och skutta runt som järnet när man blev longerad. Sen lugnade han ned sig och var superlugn och snäll, lyssnade på både skänkel och tygel. :love:

Har insett att tömkörning är underskattat efter att ha sett hur förvandlad min bebis har blivit.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 15 :heart

Jag skulle nog aldrig kunna namnge något företag för i såna sammanhang har jag världens dåligaste fantasi. Hoppas någon kan hjälpa dig eller att du kommer på något bra :)
 

Liknande trådar

Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 884
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 935
Trav Imorgon är det dags! :love: Det pratas om att startfältet är det starkaste på länge, så vad tror ni? Vad säger hjärtat? Skall ni se på...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
6 935
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
16 717
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Försäkring
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp