Bukefalos 28 år!

Vårmammor 2010 del 15 <3

Sv: Vårmammor 2010 del 15 :heart

På dag 3 har väl ägget knappt fastnat ;) eller när räknar du ifrån? Jag hoppas iaf att det är som du tror och kommer att få ett positivt svar på stickan snart! :laugh: På fredag är det prick två två år (se mitt reg.datum) sen jag plussade med Vilgot. Usch vad rädd jag var då. :crazy: Vi hade hållit på sen november men ändå var det jätteläskigt.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 15 :heart

Alltså jag måste fråga dig hur ni kommer göra med Vilgot när det gäller barnomsorg nu när er bebis kommer?! Kommer han börja på dagis/dagmamma nåt innan eller kommer pappa vara hemma tills bebis kommer?!

Jag känner typ dåligt samvete mot Theos dagmamma, för om jag förstått det rätt så får man inte ha 15 timmars barn hos dagmamma i min kommun :confused: Det betyder att han typ kommer vara hos henne fram tom januari (5 månader) och sen byta till dagis. Tycker dock att det låter vansinnigt, ska man skola in barnet på nytt på dagis bara för 15 timmar i veckan?! Som han nog för övrgt knappt kommer att nyttja?! men grejen är den att i vill j gärna ha båda barnen hos dagmamman. Alltså jag fattar fan ingenting, måste ringa placeringsassistenten tror jag. Det låter ju konstigt att man förlorar platsen hos dagmamma bara för att barnet får ett syskon?

Varför vi tackat ja till platsen är för att vi har inte råd att ha mig hemma typ arbetslös och sambon hemma som pappaledig samtidigt. Förstå rätt nu men jag tjänar med på att vara arbetssökande än föräldraledig. Kanske dumt ändå å tänka så....?!

Lite virrigt inlägg kanske men nån kanske fattar vad jag menar? :o
 
Sv: Vårmammor 2010 del 15 :heart

*kl*

Så vaknade Isabella vilt gråtandes igen :( ganska precis 6h efter alvedonen men nu är hon "glad" igen men trött och lite snyftig. Tempen stannade på 37,5 så där är det ju inget speciellt, kanske att hon reagerar lite på höger öra och det låter även lite kletigt när vi gör örontestet á la Doris men kan ju även vara tårar för öronen är rena.
Ja jag säger då det.... vilken huvudbry vi har här hemma. Tvingade på barnet en till supp också eftersom den hysteriska fröken inte tänkte ta mixtur.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 15 :heart

Pratade med min ena kusins fd sambo i helgen ang just detta med öroninflammation. Deras gemensamma dotter har haft jätte mkt problem och nu har hon fått rör inopererade. Någon vecka efter operationen så hade hon fått lite ont i ena örat och haft lite feber en natt. Men så på morgonen så hade det runnit ut lite ur örat. Då fick dom komma upp på öron för kontroll oc då förklarade dom att det blir ju som tätt i örat (rören skall göra att detta undviks) vid inflamation och det är trycket dom gör ont, när detta sen släpper (om det gör de av sig självt) så kunde man se det rinna ut ur örat och även göra rätt ont när det väl släpper.

Kan det då mao inte vara så att hon kanske haft/har en liten inflammation som nu släppt eftersom du hört kletljudet?! Du kanske skulle ringa på BVC?

Jag har igen koll alls på det här med öron men iaf så här som jag förstod när A berättade i helgen!
 
Sv: Vårmammor 2010 del 15 :heart

Tuva har haft öroninflammation 2 gånger och ingen av gångerna har hon direkt tagit sig för öronen. Hon har bara varit väldigt ledsen och väldigt snorig...
 
Sv: Vårmammor 2010 del 15 :heart

Lottch; Kommer du till Falsterbo så kommer i alla fall jag stå där och hejja på dig!! Spännande :D
Trist med din telefon, har ju pajat glaset två gånger på min, men tack och lov har ju displayen klarat sig bägge gånger. Fy fasen vad tråkigt, tänk att man blir så beroende av en telefon..

Michellan; Hoppas Isabella klarar sig från öroninflammation..
Milton är också inne i någon konstig fas eller om han börjar bli sjuk, få tänder? Ingen aning, det återstår väl att se. Bägge nätter när jag nu jobbat så har han vaknat sa sambon och varit helt hysteriskt superledsen.. Likaså när han sovit middag nu tre dagar på raken. Nu när han vaknade efter att ha sovit en halvtimme så tog jag upp honom, gav alvedon och tvångssmorde på tandsalva och *peppar, peppar*så har han sovit sedan dess och det är en timme sedan. Kanske är det tänderna ändå...?

På tal om något helt annat. Jag måste byta p-medel.. Är inte alls nöjd med mina vanliga p-piller.. Ett fruktansvärt humör har jag och.. äh jag vet inte, aldrig sugen :o :D Men jag vet inte vad jag ska ha istället. Just nu har jag ingenting alls och det är ju inte helt bra med tanke på att vi inte vill (kan) ha ett barn till nu. Vill var verkligen helt fel ord, fr jag vill inget hellre än att få ett barn till nu och är så avundsjuk på er som är gravida :D
Men i och med att mina studier drar igång nu så känner vi att det får vänta på sig lite och så hoppas vi att jag blir gravid snabbt sen när jag är färdig.
Tycker det är skittråkigt, vill egentligen ha barn nästa sommar, då jag tycker att två år mellan barnen är precis lagom. Men förmodligen kommer Milton vara 4 innan han får syskon och det känns lite trist :(
 
Sv: Vårmammor 2010 del 15 :heart

Sådär är jag oxå. Det är mycket därför det är elva år mellan mina barn. Hatar att "bara" vara hemm och mammaledig. Blir såååååå uttråkad! Hatar gnälliga barn och får panik när de skriker. Hatar att inte kunna göra vad jag vill när jag vill. Men jag ÄLSKAR mina barn. Bara jag får jobba oxå. ;)
 
Sv: Vårmammor 2010 del 15 :heart

Sådär är jag oxå. Det är mycket därför det är elva år mellan mina barn. Hatar att "bara" vara hemm och mammaledig. Blir såååååå uttråkad! Hatar gnälliga barn och får panik när de skriker. Hatar att inte kunna göra vad jag vill när jag vill. Men jag ÄLSKAR mina barn. Bara jag får jobba oxå. ;)

Du är min räddare :o :D
 
Sv: Vårmammor 2010 del 15 :heart

Kl

Vi impulsshoppade en juniorsäng till Vilgot idag. Eller nästan iaf, för när vi kom till tag-själv-lagret var den såklart slut. :grin: Vi fick iaf madrass och sängkläder och sånt med oss hem. Vi är nog lite sugna på att prova om den funkar för honom, men också lite oroliga för att han ska trilla ur och göra sig illa.

Är det nån här som redan bytt till juniorsäng? Provade inte aneka, men bytte tillbaka till spjälsängen? Vad var det som inte funkade?

Vilgot har idag också fått egna små golfklubbor i plast! :D Han ville ju gå runt med pappas tunga, långa klubbor hela tiden, så de här passar mycket bättre. Och faktiskt gillar han dom, trots att det är leksaksklubbor. :bow:
 
Sv: Vårmammor 2010 del 15 :heart

Vad fan detta skrev jag tidigare idag, mycket tidigare:

Åh jag vet inte, tyckte huvudvärk imorse lät som en så bra förklaring men nu börjar jag verkligen fundera :confused: Hon är ju precis som vanligt (ja förutom snoret då), har inga svårigheter med att ligga ner, suga på nappen eller vällingflaskan.
Funderar just nu lite i samma banor som Armani om det är tänder som spökar här också. Hon har ju ändå bara så där fått en kindtand i överkäken och den andra är på gång den också nu. Inga symptom stämmer ju egentligen med öroninfl. eftersom hon teoretiskt sett är feberfri.

zazzarazz: Har ni varit hos läkaren och fått det konstaterat att det är öroninfl. eller har ni antagit det? Känns ju faktiskt fånigt att ringa om Isabella för att hon har varit jätte ledsen två gånger. Andra gången nu efter lunch så blev hon ju lugn igen innan ens alvedonen hade börjat verka, alltså knappt en minut efter suppen.
Snoret är ju dessutom mindre idag än igår, igår var det nässug och näsdroppar som gällde, inget idag utan det har gått bra ändå. Tror du att det kan vara öroninflammation?

Ja dessa barn och deras sjukdomar, jag blir alldeles förvirrad!

Nu kl. 18.30
Så har Isabellas alvedon gått ur kroppen och hon är fortfarande inte ledsen.... jaja vi avvaktar väl.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 15 :heart

Jag tror vi skulle kunna byta säng till Isabella bara det är ordentligt med stöd på sidan så hon inte rullar ur :) Hon är så pass duktig på att ta sig ner från olika möbler att det skulle fungera men det får bli en annan gång det fungerar ju bra här hemma med spjälsängen just för att vi inte har någon som väntar på den :idea:
 
Sv: Vårmammor 2010 del 15 :heart

Kl



Är det nån här som redan bytt till juniorsäng? Provade inte aneka, men bytte tillbaka till spjälsängen? Vad var det som inte funkade?

Haha du tog frågan ur mun på mig. Vi funderar på byta till Theo nu. Har har sovit lite dålig dom sista nätterna. Gissar att han kanske tycker det är lite för trångt eftersom fötterna oftast hänger ut på sidorna, spjälskyddet trycker han typ ner under madrassen. Hoppas att det funkar för han går verkligen inte ha i vår säng om natten, både han och vi får väldigt dålig sömn.
Men så till min fråga:

Vad har man för madrass till en "växasäng"? Man vill ju inte göra den fullstor redan men vad har man för val?! Annars får man ju springa på sängaffären å
köpa ny madrass för jämnan?! Eller köper man en stor och sen typ skär bort en bit som man sen lägger tillbaka när dom behöver en längre säng?!

*kl*
vi har förövrigt vart och hälsat på Theos dagmamma i dag. Måste bara skriva att det känns så jäkla bra och Theo verkade då trivas. Nu blir det kanske lite annars när det är fler barn där men han gillar ju andra barn, dom blir 6 st med Theo och han är yngst. Dom andra är mellan 3-4 ungefär. Och ja, han får vara 15h barn där (om vi anser att det behövs) risken är väl att han trivs så bra där att han lika gärna är där också istället för hemma :D
 
Sv: Vårmammor 2010 del 15 :heart

Vad fan detta skrev jag tidigare idag, mycket tidigare:

Åh jag vet inte, tyckte huvudvärk imorse lät som en så bra förklaring men nu börjar jag verkligen fundera :confused: Hon är ju precis som vanligt (ja förutom snoret då), har inga svårigheter med att ligga ner, suga på nappen eller vällingflaskan.
Funderar just nu lite i samma banor som Armani om det är tänder som spökar här också. Hon har ju ändå bara så där fått en kindtand i överkäken och den andra är på gång den också nu. Inga symptom stämmer ju egentligen med öroninfl.

Nu kl. 18.30
Så har Isabellas alvedon gått ur kroppen och hon är fortfarande inte ledsen.... jaja vi avvaktar väl.

Vet inte riktigt hur jag ska tolka ditt svar? Ffa rubriken :crazy: var inte meningen att irritera dig, hade som nästan förstått att du misstänkte öroninflammation.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 15 :heart

Vi provade men bytte tillbaka relativt fort då den sängen bla va för smal så han slog i huvudet i kanten och vaknade hela tiden när han bökade runt. Sen så va han i en period när han va tvungen att vara själv och böka runt i sängen tills han somnade men då klättrade han bara upp i våran säng som den stod ihop med och höll på att ramla ur på andra sidan.

Nu är han ju mkt bättre på att klättra ner från soffan/sängen så tror att vi skulle kunna byta och dessutom kan man vara i samma rum och lägga honom nu. Men då ska vi köpa en ny som är bredare och lägre. Vilken köpte ni?
 
Sv: Vårmammor 2010 del 15 :heart

Vet inte riktigt hur jag ska tolka ditt svar? Ffa rubriken :crazy: var inte meningen att irritera dig, hade som nästan förstått att du misstänkte öroninflammation.

Åh nej förlåt!! :o det var bara att inlägget tydligen inte hade kommit fram tidigare idag som svar till dig utan fick posta om nu på kvällen! Jag tyckte det var jätte bra det du skrev :laugh:
 
Sv: Vårmammor 2010 del 15 :heart

Det fanns madrasser till växasängarna på Ikea, men jag tänkte inte på vilken dimension den hade. Den vi köpte var en vanlig juniorsäng, dvs 160 cm lång. Jag misstänker att han ändå vill ha en ny säng när han blir lite äldre och då passar det bra med en fullstor.

Ang din fråga om dagis så kommer jag att jobba 75% från 1/9 då V är inskolad och klar på dagis. Då kommer han att gå ca 6 h. Sen när lillbebis kommer så blir det 15 h/vecka.

Jag har frågat förut, men aldrig fått något svar. Är det någon som vet om V får vara ordinarie tid på dagis om jag tar ut fp för lillbebis veckorna före förlossningen? Jag är lite oroad över hur det ska gå annars, för jag vet inte om jag orkar ha honom hemma på slutet... Speciellt eftersom jag inte vill åka hemifrån alls den sista tiden.

Det låter ju jättekonstigt om Theo måste byta till dagis bara för att han ska få ett syskon. :confused: Du kanske redan har tagit reda på hur det ligger till, men annars tänker jag att dagmamman inte får ta emot "nya" 15 h-barn. Alltså såna som går gratis.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 15 :heart

Jag gissar att V bara får gå 15h direkt du går på föräldraledigheten med nästa barn eftersom det borde funka lika före som efter bebis kommit om du använder dennes fp dagar.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 15 :heart

kl

Nu har jag klippt mig.. har nog aldrig haft såhär kort sedan jag var typ 1 år :D Men bad henne ta lite extra kort när hon ändå klippte, så gissar att jag har den längd jag "tänkte" mig från början om nån månad. Känns inte så lite ovant.

*end of onödig info*
 
Sv: Vårmammor 2010 del 15 :heart

Du behöver nog bli sjukskriven om du ska kunna lämna på dagis full tid.
Men det är säkert ingen omöjlighet att få igenom det om du inte orkar ta hand om honom..
Hur lång tid tar det för sambon att komma hem från jobbet? Han kanske borde vara hemma han också om du tror att det går för fort?
Fast de e klart- ju mer man planerar desto mer på annat håll går det väl ;) det brukar vara så här iaf ;)
 

Liknande trådar

Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 660
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 416
Trav Imorgon är det dags! :love: Det pratas om att startfältet är det starkaste på länge, så vad tror ni? Vad säger hjärtat? Skall ni se på...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
4 791
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
15 162
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp