Bukefalos 28 år!

Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

Sv: Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

Usch stackare!! Hoppas att den är snabbt övergående!! Krya på dig!!

*kl*
Jag tror att majsvällingen har hjälpt lite här hemma, inte alls lika många bajsblöjor idag som igår och jag slapp upp och byta en mitt i natten! :bow:
Sen är jag så glad över att våra rutiner har kommit tillbaka efter att ha varit spårlöst borta i några veckor eftersom M inte alls ville som oss. Men nu är det gröt kl 18 och sen är det pyjamas och underhållning som gäller fram till 19 då M är riktigt trött. Så då är det bara att lägga ner honom i sängen så somnar han själv! :love: Idag somnade han nog nästan innan huvudet hann landa på kudden! Underbart! Jag blir glad i hela själen när det går så bra! Jäkla utvecklingssprång att komma ibland och ställa till det! Men under dom veckorna kan jag vara evigt tacksam till sjalen!

Ett helt meningslöst inlägg men ville bara förmedla att jag är så glad över tillvaron just nu! :love:
 
Sv: Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

*kl*
Hejsan allihopa, nu är vi hemma igen och jag har en massa sidor att läsa ikapp!
Har haft det bra med ca 5 plus, sol och videkissar som börjat slå ut. Vill ha vår här med NU!
 
Sv: Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

En liten sammanfattning av min tysklandsresa.
Skulle ju gå på hingstvisning den 20, men får skylla på min gravidhjärna så vi var i Vechta på måndagen och letade efter den....
Innan dess hade min mamma ringt och sagt att pumpen och laddomaten i källaren frysit sönder så vi hade inget vatten och ingen värme hemma :mad:
Medan vi körde runt och kikade i Vechta ( där fanns en babyshop istället för missade hingstvisningen) så ringer svärmor och säger att vi måste vara tillbaka innan halv sex för då kommer besök.
Kan jag säga att jag hade lust att packa in allt i bilen och köra tillbaka till sverige?

Men nu har jag fått erbjudande om biljetter till två andra hästarrangemang, svärmors arbetsgivare är sponsor, får se om det blir aktuellt istället.

Har fått världens mage! Sambon skyller på att jag ätit för många schnitzlar, men vågen visar - 0.5 kg sen innan vi åkte. Har köpt mammakläder :banana:
hittade en kanonaffär på vägen hem :laugh:

A har tagit resorna väldigt bra, han gnällde bara ca en halvtimme på hela vägen hem och då var han hungrig. ( självklart började han precis innan öresundsbron) Värmde välling när vi kom till sverige och sen somnade han.

Idag har vi slappedag, har packat upp det mesta och ska gå en runda senare.

På tal om jobbiga släktingar, sambons morbrors fru är en riktigt besserwisser när det gäller barn, hon kan allt! trots att de inte har några egna...hon jobbar ju i en barnklädesaffär :grin:
Dessutom så jämför hon alltid barns beteende med katters :confused:
Och mitt tålamod är inte på topp just nu :devil:
 
Sv: Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

Men det var väl inget meningslöst inlägg, det är ju skitroligt att höra om. Kan ju inte bara skriva om problem utan vi vill ju höra om positiva saker med :D Skönt att höra om rutinerna och nedskärning av bajsblöjor, det är sådant i vardagen som gör oss föräldrar mycket lyckligare!
Måste fråga dig om huset, blev det något hus?
 
Sv: Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

Jäklar vad dött det var här inne...

Jag shoppar vidare. Har precis beställt solskyddskläder (keps, skor, surfdräkt och byxor+långärmad tröja) och en flytväst.

Måste erkänna att det är med skräckblandad förtjusning jag ser fram emot resan. Är så orolig för Vilgots packning, humör, mat, blöjor osv osv.

Sen är ju frågan om vi ska handla sommarkläder åt honom här hemma eller när vi kommer dit. Finns säker bra och billiga saker där, men frågan är ju hur mycket gift som är instoppat i såna kläder...
 
Sv: Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

TA med en liten flaska tvättmedel... Tvätta upp i handfatet :) Inte hade jag försökt jaga fatt i dyra sommarkläder här när hela Thailand är översvämmat av dom ;) UVdräkten lär väl vara ett kärt plagg liksom lite tunna bomullskläder...
 
Sv: Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

*kl*

Jag har haft besök igår och nu sitter jag och väntar på päronen och har en övertrött dotter i soffan med sin pappa.

Handlade byxor till Isabella igår och det är jätte svårt att hitta snygga. Köpte faktiskt i strl 80 de jag köpte, vi valde att hoppa över strl 74 i byxor precis som vi hoppade över strl 62. Var det inte uva som hoppade över en storlek hela tiden i alla kläder?

Imorgon ska jag till stan igen och träffa en vän, ska passa på att handla strumpbyxor till fnulan då för det kom jag förstås på sen när vi var hemma att de hade också behövt en uppdatering.
 
Sv: Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

Du har alldelles rätt, det är nog enklast att handla kläder på plats. När det gäller blöjor och barnmat verkar åsikterna gå isär när man läser på diverse forum. Tänker nog ändå ta med 1 burk/dag och ett paket blöjor. Det lär ju inte vara något problem eftersom vi inte tar med så mycket kläder till honom.

Det är 2 månader kvar och jag är redan helt hispig... :o
 
Sv: Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

Ja, verkligen dött här inne idag! Maken är iväg på sin söndagslunch. O jag och toddlern (måste sluta skriva bebis) får umgås lite ensamma.

Ni tårtexperter!
Nu ska ju jag för släktfridens skull själv fixa tårtorna till lördag. Jag behöver förslag och inspiration! Jag är inne på att göra tre olika.
 
Sv: Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

Glöm inte myggnät till vagnen om du ska ha någon sådan med. Myggorna är ju som helikoptrar där. Jag hade stora märken länge efter myggetten där.
 
Sv: Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

Ja! Då har du ju gott om plats att plocka med saker hem sen ;) Jag hade också tagit med mat och blöjor... Inte så kul att leta upp där kanske..
 
Sv: Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

Finns det korg på vagnen ni ska ha med er? Glöm inte mitt tips om att lägga blöjpaketet där som kommer ligga fastkilad där när vagnen är ihopfälld! Så slipper det ta plats i bagaget. :) ett tips iaf!
 
Sv: Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

Ang. huset är det inte klart än :/ givetvis kom det en till som va intresserad precis när vi la bud men dom va tvugna att prata med banken så jag håller alla tummar och tår att det inte går nå bra för dom. Men med våran tur så kommer dom väll och tar fram stora plånboken! :(
 
Sv: Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

Jag testade faktiskt det, men blöjpaketet var för stort för varukorgen och eftersom det är en paraplyvagn är jag tveksam till att det funkar ens att lägga ner ett halvt paket. Ska undersöka lite mer sen. :)

Har precis kommit hem från ett typ tupperwareparty fast med hudvårdsprodukter hos en jobbarkompis, vars sambo också är jobbarkompis till mig. Hade sett fram emot lite miljöombyte och trevligt umgänge, men blev plötsligt påmind om varför jag delvis var så trött på jobbet.
Har inte sagt något till dom om att jag ev ska få ny befattning, utan det var han som frågade rakt ut om det var klart vad jag skulle göra när jag kom tillbaka. "Det går lite rykten" sa han. Jag undrade vad det var för rykten och tydligen är det ute (men inte officiellt, utan ryktesvägen) att jag ska jobba med miljö. Alla andra verkar veta, men inte jag mao. :grin: Iallafall så märkte jag att båda två var så bittra som de brukar kunna vara och jag vet inte i vilket sammanhang jag sa det, men jag sa att det är 9 år sen jag plockade ut min examen. Det var som att han bara väntat på att få säga det, för innan jag ens sagt klart meningen så sa han "då kan man ju inte undra om utbildningen är förbrukad". Jo, visst har det gått många år, men de skulle ju knappast sätta mig på de arbetsuppgifterna om de inte trodde att jag skulle klara av det. Jag blev bara så trött och kände att jag minsan ska visa alla bittra och missunnsamma människor att jag kommer att fixa det där hur bra som helst. :devil: Att dom bara orkar hålla på hela tiden... :crazy: (inte första gången de visar såna tendenser) Det är så himla tråkigt.
 
Sv: Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

Hoppas verkligen att ni får huset! Har inte tittat på det än, vilket hus var det? Budgivningar är alltid så himla nervösa tills allt är klart.
 
Sv: Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

*kl*

Finns det någon anledning till att inte ge en niomånaders matburkar för ettåringar?
 
Sv: Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

En gul tegelvilla med stor veranda i trä, farstun är också i trä! Allt är 60 tal tyvärr men jag tror att det skulle kunna bli riktigt mysigt! :) (kullbacksv...)
Tror det ligger på sid 2!
Ja jag vill verkligen flytta nu men har ställt in mig på att vi inte får detta hus heller så slipper vi bli (så) besvikna.

Va trisst med sånna arbetskamrater som inte kan glädjas med andra utan måste trycka ner en ist :/
Jag tror att du kommer klara det galant! Du kommer ju tillbaks full med energi att lägga på jobbet!
 
Sv: Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

Kan det vara mer salt i dom kanske? Jag har ingen aning men det va det enda jag kom på nu.
 
Sv: Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

Har inte kollat dom burkarna, men från 1 år får de börja äta lite salt va? Kan det vara så att att salthalten är högre? Annars spelar det nog inte så stor roll.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 932
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 883
Senast: Rie
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 225
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
16 716
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Försäkring
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp