Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

Michellan95

Trådstartare
Januari
15/1 uva - första barnet - pojke (18/4)

Mars
1/3 Svartfot - första barnet - flicka (8/3)
8/3 Arabis - pojke, (9/3)
9/3 Doris - pojke (11/3)


April
5/4 Oregano - första barnet - pojke (10/4)
12/4 Mikan - pojke (31/3)

13/4 - Juzzzen- första barnet - flicka (15/4)
13/4 _saga_ - första barnet - flicka (23/4)

17/4 Cattan - första barnet - pojke (31/3)
23/4 zask - första barnet - pojke (28/4)

21/4 Lottch - första barnet - flicka (20/4)
26/4 Zody - första barnet - flicka (14/4)

27/4 Macken22 - första barnet - flicka (7/6)
28/4 Viv - första barnet - pojke (2/5)

Maj
3/5 AKB - första barnet -pojke (17/4)
5/5 Michellan95 - första barnet - flicka (6/5)
10/5 Western_Ivy - första barnet - flicka (21/6)
11/5 Ia* - andra barnet – flicka (12/5)

22/5 Cyllene - första barnet - pojke (12/5)
23/5 Emmah.S - första barnet - pojke, (15/5)

28/5 Magzzan - första barnet - pojke (24/5)
28/5 Armani__ - första barnet - pojke (27/5)
 
Sv: Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

När jag började skriva i vårmamma-trådarna hade jag 400-ngt i mängd inlägg och nu har jag snart 2700 skrivna inlägg. Det säger väl en hel del om hur mycket vi skriver förutom att vi är inne på del 11!! :D

Sedan för ngt barnrelaterat: Isabella äter hemgjord mat nu och har gjort det i 1½ vecka :banana:
 
Senast ändrad:
Sv: Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

Och jag skapade den här användaren samma dag jag plussade. :banana: Prick 8 månader senare kom han! Jag hade kunnat byta namn på min gamla användare kom jag på sen, för då hade jag haft med mig några tusen inlägg, men jag är snart ikapp! :angel:

Jag tappade framhjulet på vagnen idag!!! :eek: Det var ju bara ren tur att inte hela vagnen tippade och Vilgot trillade ur... Hade gått på promenad i snöslasket och hade precis kommit hem. Som vanligt drog jag vagnen bakifrån upp på trappen, svängde runt den och skulle försiktigt ställa ner framhjulet igen eftersom jag inte ville väcka honom. Då fanns det inget hjul där!! Så jag stod där ensam, med en vagn med bara två hjul och en sovandes 10,5 kg bebis i. Eehh... Hur gör jag nu....? Försökte först sätta tillbaka hjulet, men hade inte tillräckligt långa armar för att se vad jag gjorde. Men sen kom jag på att jag kunde köra ner vagnen från trappen igen och låta den luta mot trappen istället. Så där ligger stackars Vilgot och sover nu... :crazy: det är typ första gången nånsin som han inte vaknar när vi kommer hem. Fast det var inte så konstigt. Han hade varit vaken i 6 timmar, så han var verkligen dödstrött.

SkitTeutonia Spirit :grin:
 
Sv: Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

Tusan, tänkte föreslå att vi slog oss samman med sommarmammorna vid detta trådbytet. Nu börjar ju skillnaden mellan våra bebisar bli mindre.
 
Sv: Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

Varför valde du namnet Oregano? Jag har tänkt på det och nu passar jag på att fråga :D

Läskigt med vagnen, tur att det inte släppte när ni gick :crazy:

Svartfot: tycker inte det spelar någon roll? De är väl lika välkomna ändå? Det är ju bara en rubrik...
 
Sv: Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

Så länge det är belastning på hjulet så kan det inte lossna. Ska bli intressant att undersöka vagnen när han vaknat och se varför det lossnat. Är spärren trasig eller har den råkat gå upp när jag lyft vagnen i eller ur bilen?

Jag har lite dålig fantasi, men jag berättar om namnet i ett pm! :D
 
Sv: Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

Tur att det inte kan lossna då! Nån sort säkerhet har de iaf tänk ut :)
 
Sv: Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

Men det är tillräckligt dåligt ändå. När jag precis hade köpt vagnen gick Teutonia ut med att man var tvungen att byta framhjul för att det kunde lossna. Man skickade in serienumret så skickade de ett nytt framhjul. Det jag fick var exakt precis likadant som det första och uppenbarligen inte mycket bättre.
 
Sv: Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

Sedan för ngt barnrelaterat: Isabella äter hemgjord mat nu och har gjort det i 1½ vecka :banana:

Vi har också börjat kämpa med hemlagad mat/samma mat som oss, det har gått helt okej hittills - bara det är tillräckligt mycket sås :p
 
Sv: Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

Grattis på födelsedagen!! Hoppas du får en bra dag :)

Gick det bra med katten? Jag håller tummarna för det iaf.


Oregano- vilket håll har du ditt barn på eftersom han kunde trillar ur som du skrev? Har du honom framåt då?
Köpte du vagnen ny? Isf hade jag gått till affären och frågat om bytesrätt- inte vill man ha en vagn som tappar hjulen. Då ska det inte kosta många hundralappar....

Läste precis på FB att AKB verkar vara inlagd med sin Snoddas... Dropp nr 2 skulle vara klart om ngn timme till :(
Krya på er där borta!!!!

Själv så försöker jag få något gjort... Går sådär- fastnar mest här för att jag inte vet var jag ska göra av allt mög som är i vägen....
hahaha
 
Sv: Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

Tusan, tänkte föreslå att vi slog oss samman med sommarmammorna vid detta trådbytet. Nu börjar ju skillnaden mellan våra bebisar bli mindre.


Bra idé med sammanslagning tycker jag, med lustigt nog har jag tyckt att skillnaderna mellan bebisarna snarare ökat de senaste veckorna! Förmodligen beror det på att E har haft en riktig färdighetsexplosion sedan jul, och jag upplevt att flera bebisar i den här tråden också haft det? Innan jul kändes vinterbebisarnas färdigheter omöjliga att E någonsin skulle lära sig, nu känns det som att han är på "rätt spår" i alla fall!
 
Sv: Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

Men det är tillräckligt dåligt ändå. När jag precis hade köpt vagnen gick Teutonia ut med att man var tvungen att byta framhjul för att det kunde lossna. Man skickade in serienumret så skickade de ett nytt framhjul. Det jag fick var exakt precis likadant som det första och uppenbarligen inte mycket bättre.

Ja visst är det dåligt, det får ju inte hända! Jag som brukar åka rulltrappa med min vagn. Men varför skickar man ett likadant hjul?

Vi har också börjat kämpa med hemlagad mat/samma mat som oss, det har gått helt okej hittills - bara det är tillräckligt mycket sås :p

Ja sås verkar vara hemligheten i det hela, för lite sås och det ratas direkt!

KL
Stackars Oscar :( hoppas han blir bättre snabbt!
 
Sv: Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

Nä, han åker bakåt, men den hade ju inte bara tippat framåt om jag tappat handtaget, utan förmodligen även åt sidan. Han har ingen lift/liggdel längre, utan låg i nedfälld sittdel.

Vi köpte vagnen ny. Ska naturligtvis gå tillbaka till affären, men först måste jag undersöka orsaken. 1 års garanti var det. Jag köpte den på nyårsafton -09 men de hävdade bestämt att det inte var något problem att ha 1 års garanti från det vi började använda vagnen. Ska bli intressant att se vad de säger nu. :devil: Reklamationsrätt har jag ju iallafall.

Nu känner jag bara att jag vill ha en ny, annan vagn. Inte kommer jag att lita på den här igen... :crazy:

Kl
Stackars Vilgot, jag sa just till honom att han fick berätta för pappa ikväll att han hade rest sig upp i sängen. Lillkillen avstannar all aktivitet och tittar på ytterdörren och ser jätteförväntansfull ut. :crazy:
 
Sv: Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

Jag upplever det också som att det är liten av en explosion nu, det händer massor och våra små bebisar blir allt mer till små barn! :love:

Här går äntligen hemlagad mat ner utan minsta problem, men vi blandar hej vilt med burkar och hemlagat och det funkar kanon. Ny favorit är Hipps grönsaksratattouille med minipasta, gillar överlag Hipp väldigt mycket.

Tar upp mina inredningsbekymmer här med, kolla vad jag hittade till Stella idag! :love:
167706_495356977062_516467062_6775127_3567320_n.jpg
 
Sv: Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

Tur att de tinte hände något iaf... Min syrra köpte en billig skir´tvgn på Harald Nyborg som tappade hjulet mitt i stan... Den ville dessutom fälla ihop sig så det var lite knöl innan vi kom hem. Jag föreslog att vi tog ungen på armen o lämnade kvar vagnen. Den ligger ju ändå på tippen nu.....
Men en vagn för över 6000:- ska ju inte gå sönder tycker man....
 
Sv: Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

Åhh va söt :) VAr httade du den? Gör den något?
Jag kan ju inte sätta ner leksakerna för då äter mina hundar på dem... Men den såg ju lite tålig ut :)
 
Sv: Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

Det är en sparbössa! sitter med stella sovandes i famnen nu, men jag kan titta på kartongen sen om det står tillverkare, köpte den i en liten möbel- och tygaffär.
 
Sv: Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

Viktigt att veta, även om garantin är på ett år så har man reklamationsrätt i tre år enligt konsumentöpslagen vid fabrikationsfel!

Många missar detta och struntar att lämna in varan om garantin gått ut, är det fabrikationsfel så är det 3 år som gäller!
 
Sv: Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

Sedan för ngt barnrelaterat: Isabella äter hemgjord mat nu och har gjort det i 1½ vecka :banana:

Här har vi ju testat lite hemlagat ett tag och det har gått ner om vi lagt en stor klick frukt i. :) Alla sätt är bra utom de dåliga :angel:
Men idag gick det ner en stor portion helt utan frukt. :banana:

Fruktmoset är nästan alltid hemgjort bara för det går åt en del...

Annars så blandar vi både hemlagat och burkar.

M älskar att plocka med spagetti, mosad potatis och körsbärstomater, även avokado är en favorit.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 718
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 371
Senast: Rie
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 732
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 652
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp