Bukefalos 28 år!

Vårmammor 2010

Sv: Vårmammor 2010

Mars
31/3 - Cattan, första barnet, pojke (men ul i v 9 sa 4/4)

April
1/4 - Mikan, andra barnet
10/4 - Oregano, första barnet
14/4 - Zody, första barnet
15/4- Juzzzen, första barnet, flicka
17/4 - AKB, första barnet, en pojke
20/4 - Lottch, första barnet, en flicka
24/4 - _saga_ första barnet
28/4 - zask, första barnet

Maj
2/5 - Viv första barnet
5/5 - Cyllene, första barnet, en pojke
6/5 - Michellan, första barnet
8/5 - ia* andra barnet
15/5 - Emmah.S, första barnet, en pojke
22/5 - Armani__, första barnet


Fixade listan lite bara :)
 
Sv: Vårmammor 2010

*kl*

Lite på tal om datum...
Jag är så himlans säker på att jag inte kommer bli en aprilmamma.
Blir säkert en maj mamma. Om man tittar lite på släktstatistiken så bär alla över 1-2 veckor.. Fast jag hoppas på att han kommer två veckor innan utsatt datum..

Om det stämmer blir jag en aprilmamma, både jag och min bror är födda tre veckor förtidigt och syster en vecka :D

*kl*
På tal om våra mammor... Har ni pratat något med era egna mammor om deras förlossningar? Dvs när vi kom till världen och eventuella syskon :)
Jag tycker själv att det är jättesvårt att prata med min mamma om såna saker.
 
Sv: Vårmammor 2010

Om det stämmer blir jag en aprilmamma, både jag och min bror är födda tre veckor förtidigt och syster en vecka :D

*kl*
På tal om våra mammor... Har ni pratat något med era egna mammor om deras förlossningar? Dvs när vi kom till världen och eventuella syskon :)
Jag tycker själv att det är jättesvårt att prata med min mamma om såna saker.

Sådant har vi pratat om för länge sedan, vet egentligen inte varför!
Jag är född med akut kejsarsnitt, mamma fick sövas eftersom bedövningen inte tog ordentligt.
Hon mådde relativt dåligt, psykiskt och fysiskt, efter denna förlossning och det var inte alls vad hon hade räknat med. Så min syster är född med planerat kejsarsnitt tre år efter mig.

Så egentligen har hon inte så mycket erfarenheter kring just förlossningen i sig då hon har varit sövd bägge gånger.
 
Sv: Vårmammor 2010

På tal om att prata med folk, pratade med min kusins sambo förra helgen och hon frågade när det var dags etc.
Då visade det sig att hon ska sommarjobba (är undersköterska, men ska läsa till sjuksköterska och sen till barnmorska är planen inom de närmsta åren) på förlossningen och BB och ska gå bredvid några dagar och nätter i maj.
Tyckte det var lite roligt faktiskt, tänk om hon är där och går bredvid när det är dags för vår bebis att titta ut!
 
Sv: Vårmammor 2010

Mamma har bara pratat om när min lillebror föddes. Han låg inne i över två veckor för länge. Hon blev igångsatt och de glömde att plocka bort igångsättnings medicinen när krystvärkarna kom. Så han föddes för fort och mycket sprack tydligen.. Jippi! Kan ju trösta mig med att storasyrran och jag föddes nog rätt normalt eller vad man ska säga.
Och syrran när hon fick sina barn har jag inte hör något om. Men eftersom de åkte hem inom samma dygn som pojkarna kom så antar jag att det gick bekymmersfritt, ja, utöver att den första låg inne i över två veckor den med för länge..
 
Sv: Vårmammor 2010

Hmm, räknade nyss efter lite grann. Sonen är född i v.38. Skulle det bli något liknande nu så är det bara 10 v kvar...:bump:
Det skulle ju inte göra något. Fast lite läskigt känns det ju oxå... Och om drygt en vecka vet vad det är för krabat därinne :)
Och inatt fick jag sova förresten. Tog två alvedon igår kväll och sov till kl 6 i morse :) Så skönt. Hostat som attans på morgonen men det känns inte lika trångt i luftrören. Så glad!
 
Sv: Vårmammor 2010

Jag frågar min mamma om allt.
Min storebror kom 2 veckor tidigare än tänkt men mamma hade iofs delvis moderkaksavlossning med honom i andra trimestern. Jag kom på BF. Förlossningarna var likadana. Började med vattenavgång, 3 timmar senare värkar och sedan 2-3 timmar med värkar men mamma fick s.k. pinvärkar utan mellanrum. Sedan så födde hon utan bedövning för hon trodde hela tiden att det skulle bli värre eftersom alla hade sagt det ;) så det hanns inte med.
 
Sv: Vårmammor 2010

Det var jag, inte Zody, som kissade i badkaret när det blev stopp i toan, och jag hade UVI:D Kul att du minns det, haha!:)
Och jag håller med, vilka underbara människor ni är här inne! man kan skriva vad som, och vi verkar ha samma sätt att se saker på, och vi ger varandra olika tips och tankar! Jag är tacksam över denna tråden:bow:

*KL*

Angående mammas förlossningar, så har dom gått fooooort! Hon gick över tiden lite dock, men seen, på bara några timmar.. Jag flög ut, så barnmorskan fick fånga mig för jag inte skulle halka iväg, dessutom fick hon fostervatten i håret pga min attack,haha, äckelpäckel:p
Min systers huvud var på väg ut i bilen:eek:
Lillebrossan vet jag inte riktigt dock..

Men med detta i åtanke, så väljer vi att föda i malmö, som är närmast;) Kanske får jag inte lika snabba förlopp, men jag känner inte för att chansa;)
Egentligen ville jag ju föda i ystad, men det är för långt!
 
Sv: Vårmammor 2010

*kl*

Lite på tal om datum...
Jag är så himlans säker på att jag inte kommer bli en aprilmamma.
Blir säkert en maj mamma. Om man tittar lite på släktstatistiken så bär alla över 1-2 veckor.. Fast jag hoppas på att han kommer två veckor innan utsatt datum..

Jag blir nog en maj mamma :p Jag själv var planerad till den 29:e och kom den 3:e :D
 
Sv: Vårmammor 2010

*kl*
På tal om våra mammor... Har ni pratat något med era egna mammor om deras förlossningar? Dvs när vi kom till världen och eventuella syskon :)
Jag tycker själv att det är jättesvårt att prata med min mamma om såna saker.

Jag har inte pratat med min mamma om det nu när jag är gravid själv. Vi har dock prata om det tidigare. Jag kom med akut kjesarsnitt. Så det var tufft. Inga syskon så vi får väl se.

Igår läste jag för första gången en förlossningsberättelse. Har lixom inte varit mogen innan. Jag blev helt tagen och fällde en tår.:o
 
Sv: Vårmammor 2010

Min mamma hade snabba förlossningar, ca 2 timmar för både mig och bror. Hoppas det är ärftligt.

Jag har det skit just nu. Troligvis har foglossningen blivit mycket värre, eller så är det nåt annat. Jag kan knappt gå och att vända sig i sängen i natt tog hundra år. Bortsett från den vanliga smärtan vid svanskotan så har jag även fått ont på framsidan "under magen", så först trodde jag det var ligament. Sen känns det som om jag har sträckt mig eller har sjuk träniungsvärk i ljumskarna/övre låren, så jag får knappt med mig benen när jag försöker lyfta dem.

Jag som varit säker på att jag ska jobba till 1 april börjar tvivla nu. :(

Däremot så har jag inte köpt något bälte än, måste försöka göra det idag Övervägde att gå ut till stallet och ta en fleecelinda och dra åt utav bara helvete eller nåt?

Sen skulle jag gått på vattengympa idag men bestämde mig för att hoppa över. Jag fodrar ju hästar varje dag klockan sju oavsett veckodag, och fredagar är enda dagen sambon kan fodra så jag kan ligga kvar en stund och slippa stressa. Jag vaknade inte förrens 8.20 och hasade mig ut till stallet -då har vi ARTON jävla minusgrader.Enligt väderprognosen kunde det sjunka till minus 5-6, men inte det här. Jag är trött på det. Jag får lasta alla ensilagepåsar på skottkärran för att få ut dem til hagen, jagvågar inte bära dem så långt nu när jag har så ont.

Gnällig - japp! :(
 
Sv: Vårmammor 2010

Eftersom min mamma gick bort för snart 11 år sedan har jag av förklarliga skäl lite svårt att fråga.. Dock så har jag och pappa pratat lite, men det är ju inte riktigt samma sak. Enligt honom hade mamma relativt enkla förlossningar med både mig och syrran, vi kom på naturlig väg så att säga. Han tror att hon gick över tiden med mig och att syrran kom runt BF, men han var inte alls säker.. Så vi får helt enkelt se vad som väntar mig.

Det är nu, trots att det snart gått 11 år som det är riktigt jobbigt. Jag saknar min mamma så fruktansvärt mycket och önskar verkligen att hon var här och kunde dela det här med mig. Dock vet jag ju att hon är med på sitt sätt och att hon vakar över mig och bebis, men det är ändå tomt...
 
Sv: Vårmammor 2010

Usch, du verkar ha det tungt! Köp ett bälte nu! Det kanske gör det lite lättare.

Man får gnälla!
 
Sv: Vårmammor 2010

Eftersom min mamma gick bort för snart 11 år sedan har jag av förklarliga skäl lite svårt att fråga.. Dock så har jag och pappa pratat lite, men det är ju inte riktigt samma sak. Enligt honom hade mamma relativt enkla förlossningar med både mig och syrran, vi kom på naturlig väg så att säga. Han tror att hon gick över tiden med mig och att syrran kom runt BF, men han var inte alls säker.. Så vi får helt enkelt se vad som väntar mig.

Det är nu, trots att det snart gått 11 år som det är riktigt jobbigt. Jag saknar min mamma så fruktansvärt mycket och önskar verkligen att hon var här och kunde dela det här med mig. Dock vet jag ju att hon är med på sitt sätt och att hon vakar över mig och bebis, men det är ändå tomt...

:cry: Jag är nog känslig just nu.
Det är klart att man vill ha sin mamma och dela sånt här med. Men hon sitter nog på ett moln och tittar ner på dig.
Min sambo saknar nog sin mamma en massa i detta med. Vi brukar prata med henne och berätta lite ibland. Lite töntigt kanske men det känns bra.
 
Sv: Vårmammor 2010

Jag tror jag helt enkelt måste tänka och tro att hon är med på sitt sätt, annars skulle jag nog inte orka. Sen är det ju massor av hormoner också som ställer till det än mer, men det kan jag väl leva med antar jag. ;)
 
Sv: Vårmammor 2010

Mars
31/3 - Cattan, första barnet, pojke (men ul i v 9 sa 4/4)

April
1/4 - Mikan, andra barnet
10/4 - Oregano, första barnet
14/4 - Zody, första barnet
15/4- Juzzzen, första barnet, flicka
17/4 - AKB, första barnet, en pojke
20/4 - Lottch, första barnet, en flicka
24/4 - _saga_ första barnet
28/4 - zask, första barnet

Maj
2/5 - Viv första barnet
5/5 - Cyllene, första barnet, en pojke
6/5 - Michellan, första barnet
8/5 - ia* andra barnet
15/5 - Emmah.S, första barnet, en pojke
22/5 - Armani__, första barnet
24/5- Magzzan, första barnet, en pojke
 
Sv: Vårmammor 2010

Min mamma hade snabba förlossningar, ca 2 timmar för både mig och bror. Hoppas det är ärftligt.

Jag har det skit just nu. Troligvis har foglossningen blivit mycket värre, eller så är det nåt annat. Jag kan knappt gå och att vända sig i sängen i natt tog hundra år. Bortsett från den vanliga smärtan vid svanskotan så har jag även fått ont på framsidan "under magen", så först trodde jag det var ligament. Sen känns det som om jag har sträckt mig eller har sjuk träniungsvärk i ljumskarna/övre låren, så jag får knappt med mig benen när jag försöker lyfta dem.

Jag som varit säker på att jag ska jobba till 1 april börjar tvivla nu. :(

Däremot så har jag inte köpt något bälte än, måste försöka göra det idag Övervägde att gå ut till stallet och ta en fleecelinda och dra åt utav bara helvete eller nåt?

Sen skulle jag gått på vattengympa idag men bestämde mig för att hoppa över. Jag fodrar ju hästar varje dag klockan sju oavsett veckodag, och fredagar är enda dagen sambon kan fodra så jag kan ligga kvar en stund och slippa stressa. Jag vaknade inte förrens 8.20 och hasade mig ut till stallet -då har vi ARTON jävla minusgrader.Enligt väderprognosen kunde det sjunka till minus 5-6, men inte det här. Jag är trött på det. Jag får lasta alla ensilagepåsar på skottkärran för att få ut dem til hagen, jagvågar inte bära dem så långt nu när jag har så ont.

Gnällig - japp! :(

Är du tokig människa, ha så ont och inte ha köpt ett bälte?? :eek:;)

Mitt är från gula rehab, rekommenderas av sjukgymnast och BM, och det är supersmidigt. Har det på mig så fort jag ska röra mig, och det hjälper mycket. Visste kan du dra åt en fleecelinda om du vill, men jag skulle tro att ett bälte är otroligt mycket smidigare. Varför plåga sig i onödan när det finns enkel hjälp att få? Bältet tar inte bort problemen helt, men jag kan gå dubbelt så mycket per dag med bälte som utan, och det är ganska mycket värt.

Smärtorna du beskriver fram låter precis som hur det känns när man har ont i framfogen, känns det ungefär som att nån sticker en kniv i ljumsken/insidan av låret?

Har du svårt att sova, så ligg i avlastningsläge, på sidan med en kudde mellan benen och en kudde som stöd för magen, det hjälper faktiskt mot foglossningssmärtorna.
 
Senast ändrad:
Sv: Vårmammor 2010

Elastisk täckesgjord hemma? Det var ngn tidigare på Bukefalos som sa att det var bättre än foglossningsbälte till och med. Undrans hur i helsike många varv man får vira den :rofl:
 
Sv: Vårmammor 2010

Mars
31/3 - Cattan, första barnet, pojke (men ul i v 9 sa 4/4)

April
1/4 - Mikan, andra barnet
10/4 - Oregano, första barnet
14/4 - Zody, första barnet
15/4- Juzzzen, första barnet, flicka
17/4 - AKB, första barnet, en pojke
20/4 - Lottch, första barnet, en flicka
24/4 - _saga_ första barnet
28/4 - zask, första barnet

Maj
2/5 - Viv första barnet
5/5 - Cyllene, första barnet, en pojke
6/5 - Michellan, första barnet
8/5 - ia* andra barnet
15/5 - Emmah.S, första barnet, en pojke
22/5 - Armani__, första barnet
24/5- Magzzan, första barnet, en pojke
24/5- indiv, första barnet, en flicka

Uppdaterade listan med oss, nu när det börjar närma sig måste man ju bli mer aktiv i detta forum :D
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hur mår ni ute i stugorna? Här har alla blivit sjuka nu. Det känns tufft att ta hand om små när man är så sjuk själv. Ingen sömn. Uppe...
10 11 12
Svar
234
· Visningar
14 636
Senast: BernT
·
Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
714
Senast: Queen
·
Småbarn Tänker att jag gör en egen tråd om detta. Vilken av dessa förskolor skulle ni valt och varför? Skriv gärna om det är nått mer viktigt...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 480
Senast: Praefatio
·
Kropp & Själ Just precis nu mår jag iallafall lite bra mentalt. Det finns många saker som är stentuffa och kommer vara. men just nu tänker jag njuta...
Svar
2
· Visningar
481

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp