Bukefalos 28 år!

Vårmammor 2010

Sv: Vårmammor 2010

*kl*

Nu när vi börja komma varann så nära inpå i livet och vet det mesta om varann så är jag lite nyfiken på vad ni heter irl. Förstår om ni vill vara anonyma. Men de som vill kan väl skriva..

Anna heter jag. A et i AKB;)
 
Sv: Vårmammor 2010

Elin - men jag är ju inte särskilt anonym. (Iaf inte på avels-sidan!)

Tack alla för tipsen om foglossningsbälten. Ska in akut nu till sjukgymnast (har inte fått tid utan ska trakassera) och om jag inte får nåt där så bli det beställning över nätet och täckesgjordar/fleecelindor under helgen.

Jag vågar dock inte tänka på hur jag ska göra i stallet i fortsättningen...
 
Sv: Vårmammor 2010

Hej alla, jag heter Jenny! Ett förnamn är ju ändå ganska så anonymt, så jag har inga problem med det alls. :)

Det är pensionärsvarning på mig idag! :eek: Jag tvättade upp alla sängkläder till spjälsängen igår, och vet ni vad jag gjort nyss? Strukit dem!!! :eek: Tack och lov så är väl det ungefär det jag tänker stryka, bortsett från gardiner då. ;)
Nu går en maskin med handdukar, kräklappar och plastad frotté och efter det blir det lakan och örngott till vagnen. Ute i bra tid var det ja.. Men å andra sidan så skadar det ju knappast - ett moment mindre att oroa sig över när tiden börjar närma sig. Då vet jag ju att allt är tvättat och klart, bara att packa ner i väskan och sen dra. :idea:
 
Sv: Vårmammor 2010

Tror ni att åkpåsen måste tvättas? Köpte en i fleece.

Vad använder ni för tvättmedel? Något milt antar jag. Sköljmedel då? Är det nödvändigt? Iofs så använder jag alltid det själv, men tänkte ifall det är för skarpt för en liten kotte.
 
Sv: Vårmammor 2010

Jag tvättar upp det mesta, mest för att jag tycker det luktar så illa med den där "ny-lukten" som kan finnas.
Här hos oss kör vi på Grummes oparfymerade kulörtvättmedel och Neutrals sköljmedel till sånt som behöver sköljmedel. Nu har jag använt sköljmedel till sängkläderna, men det var bara för att de var så sjukt stela och vi inte har någon tumlare uppe i lägenheten.
Vi böt tvättmedel osv när det vi hade innan (Grummes kulörtvätt, parfymerat och Softlan sköljmedel) var slut, kände verkligen inte för att köpa något eget till Räkans grejer. ;) Så nu kör vi hela familjen på samma, enklast så.

Det vi har som krav här är att tvätt- och sköljmedel ska vara parfymfritt och godkänt av Astma- och allergiförbundet. Är du nyfiken på vad som är godkänt så kan du kika på deras hemsida, finns massor. :)
 
Sv: Vårmammor 2010

Jag heter Angelina/Lina, inte så jätte anonym med mitt namn om man har varit in på bloggen min :)

Sedan så tror jag att man inte ska använda sköljmedel, inte ens det parfymfria pga kemikalier men jag har använt vårt vanliga tvättmedel och sköljmedel ändå för precis som Zody så har jag också tvättat sängkläder och bebiskläder för då är det gjort lika gärna som att det ligger i otvättat :)
 
Sv: Vårmammor 2010

Då ska det nog fungera med den jag har hemma då. Grumme tvättsåpa. Köpte den särskilt till bebissaker. Vår kläder har vi ett tvättmedel som vi köper i stora hinkar
, förvisso allergitvättmedel, men tycker det luktar rätt skarpt ändå..

Min BM ringde precis. De har hittat bakterier i mitt urin, så nu är det en pencillinkur som väntar. Jag som inte ens kännt av något. Har förvisso täta sammandragningar. Kan ha med det att göra.
 
Sv: Vårmammor 2010

Ja det kan ju vara därför du har dina sammandragningar, de säger ju att när man är gravid så får man inte alltid några symptom. Det var därför jag krävde att få göra ett test när jag var hos BM sist. SKa dit på måndag igen och se om magen har växt ngt, det känns inte som det.

Undrar om du och jag har samma tvättmedel? Vi har också en stor hink och den räcker i all evighet.
 
Sv: Vårmammor 2010

Det var jag, inte Zody, som kissade i badkaret när det blev stopp i toan, och jag hade UVI:D Kul att du minns det, haha!:)
Och jag håller med, vilka underbara människor ni är här inne! man kan skriva vad som, och vi verkar ha samma sätt att se saker på, och vi ger varandra olika tips och tankar! Jag är tacksam över denna tråden:bow:

Herregyd, det är ju så att jag får skämmas, kom inte ens ihåg vem som hade uvi och fick kissa i badkaret :o
I vilket fall led jag oerhört med dig....!

/Fanny, som i snitt har två uvi/år, men tack och lov har sluppit kissa i badkaret!
 
Sv: Vårmammor 2010

Eftersom min mamma gick bort för snart 11 år sedan har jag av förklarliga skäl lite svårt att fråga.. Dock så har jag och pappa pratat lite, men det är ju inte riktigt samma sak. Enligt honom hade mamma relativt enkla förlossningar med både mig och syrran, vi kom på naturlig väg så att säga. Han tror att hon gick över tiden med mig och att syrran kom runt BF, men han var inte alls säker.. Så vi får helt enkelt se vad som väntar mig.

Det är nu, trots att det snart gått 11 år som det är riktigt jobbigt. Jag saknar min mamma så fruktansvärt mycket och önskar verkligen att hon var här och kunde dela det här med mig. Dock vet jag ju att hon är med på sitt sätt och att hon vakar över mig och bebis, men det är ändå tomt...

Usch, förstår att det är jobbigt och säkert extra jobbigt nu. Så mycket man vill dela med sin mamma när man är gravid och själv ska bli mamma. Likaså behöver man mamma som stöd och kunna fråga olika saker kring just detta :(

På tal om mammor, idag blir jag väldigt ledsen på mitt jobb och fick stora tårar i ögonen.
En kollega till mig förlorade sin dementa mamma strax innan jul och det var begravning nu i januari. Hon tog därför semester två dagar för begravning och för att finnas där för sin pappa och hjälpa honom med allt runt omkring. I vilket fall kläcker sig vår Idiot till enhetschef ur sig lite snäsigt till henne: "jaha, varar begravningen två dagar eller?".
Kvinnan vars mamma har gått bort blev nog både chockad och ställd och svarade bara att "nej... men jag vill vara ledig en dag extra för detta och för att kunna hjälpa min pappa".

Jag blev så ledsen när jag hörde detta och nu är man väl extra känslig tror jag. Hur kan man säga något sådant?!
 
Sv: Vårmammor 2010

*kl*

Nu när vi börja komma varann så nära inpå i livet och vet det mesta om varann så är jag lite nyfiken på vad ni heter irl. Förstår om ni vill vara anonyma. Men de som vill kan väl skriva..

Anna heter jag. A et i AKB;)

Åh, jag tänkte samma sak! Fanny heter jag, har nog skrivit det ett par gånger i tråden redan, men ändå =) Helst hade jag velat se en bild på hur alla ser ut också, så svårt att föreställa sig, men det är ju självklart upp till var och en :laugh:
 
Sv: Vårmammor 2010

historia_bild_001.jpg


Ett par år gammal bild men en som fanns tillgänglig på nätet!

Jag tog en Equiline täckesgjord och drog åt två varv runt rumpan! Lite lättare att gå blev det allt! :) Nu har jag tagit ett varmt bad och fått hjälp med allt i stallet så lite gladare är jag nu.
 
Sv: Vårmammor 2010

OMG! Vilken extremt taktlös chef!!! Vad jobbar ni med? Borde hon inte ha fått permission för att vara på sin mammas begravning? Jag fick två dagars permission (alltså betald ledighet) för min farmors begravning, som iofs bodde sextio mil från min bostadsord...
 
Sv: Vårmammor 2010

OMG! Vilken extremt taktlös chef!!! Vad jobbar ni med? Borde hon inte ha fått permission för att vara på sin mammas begravning? Jag fick två dagars permission (alltså betald ledighet) för min farmors begravning, som iofs bodde sextio mil från min bostadsord...

Vi jobbar inom barnomsorgen, och hon är alltså enhetschef för tre förskolor inom barnomsorgen här i byn. Helt sjukt att någon som arbetar inom ett så pass socialt yrke och dessutom chef, kan uttrycka sig så :cool: Man blir fan mörkrädd
 
Sv: Vårmammor 2010

Herregyd, det är ju så att jag får skämmas, kom inte ens ihåg vem som hade uvi och fick kissa i badkaret :o
I vilket fall led jag oerhört med dig....!

/Fanny, som i snitt har två uvi/år, men tack och lov har sluppit kissa i badkaret!

Hahaha:rofl:Var glad för att du sluppit kissa i badkaret, det är ingen hit:D
*kl*

Josefine heter jag föressten, kanske inte så svårt att gissa:grin:
 
Sv: Vårmammor 2010

Pratade med min mamma idag om förlossningarna..och JA, det blir Malmö för min del, om det nu skulle vara så att man ärver mammas snabbhet:

Jag(förstfödda) 4 h
Min syster: Håll i er: 28 MIN!!(barnmorskan, med handen mellan mammas ben för att känna hur mkt hon var öppen, hade sagt till mamma att inte krysta i hissen "Jag har nämligen ditt barns huvud i handen:p )
Min lillebror: 2 h

Så, jag vill nog vara på säkra sidan o välja malmö:p

Zody: Usch,(blev tårögd när jag läste ditt inlägg) förstår att du känner att du skulle vilja ha din mamma extra mycket här just nu..Men som det skrevs här innan, hon är garanterat med dig varje steg, och även om du inte kan rådfråga henne, så vakar hon lätt över dig!:)
 
Sv: Vårmammor 2010

Vi ska ha några marsmammor också vet jag, doris är väl en av dem? :) Dock tror jag inte att marsmammorna är särskilt aktiva här i tråden tyvärr.

Hörde någon kalla ;)

kommer, kommer..

(hinner ju inte med er så mycket, fan ni skriver ju flera sidor om dagen) haha
Har ju som sagt en vildbuse på 2,5 att ta hand om också.. ett stall med 3 hästar, och heltidsjobb :angel:
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hur mår ni ute i stugorna? Här har alla blivit sjuka nu. Det känns tufft att ta hand om små när man är så sjuk själv. Ingen sömn. Uppe...
10 11 12
Svar
234
· Visningar
14 524
Senast: BernT
·
Småbarn Tänker att jag gör en egen tråd om detta. Vilken av dessa förskolor skulle ni valt och varför? Skriv gärna om det är nått mer viktigt...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 458
Senast: Praefatio
·
Kropp & Själ Just precis nu mår jag iallafall lite bra mentalt. Det finns många saker som är stentuffa och kommer vara. men just nu tänker jag njuta...
Svar
2
· Visningar
480
Relationer Vet inte ens vart jag ska börja. Fick starta ett anonymt konto för jag känner att jag måste få skriva av mig lite just nu. Igår blev...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
14 500
Senast: Bulldoozer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp