Bukefalos 28 år!

Vart hittar man avelsston till salu?

ulle.j

Trådstartare
Som rubriken lyder,vart hittar man fina avelsston till salu? Letar man på de "vanliga" annonssidorna hittar man bara fullblod som säljs som ridhästar. Vi är ute efter ett sto som tävlat med bra resultat att använda i avel. Vart ska vi leta??
Tack på förhand!
 
Sv: Vart hittar man avelsston till salu?

Mmm...
Är många som letar eller håller på sina meriterade fullblodsston av någon "anledning" just nu...:angel:
 
Sv: Vart hittar man avelsston till salu?

Ja, speciellt som anledningen är sydamerikansk och fjärde vinstrikast genom tiderna...:angel:
 
Sv: Vart hittar man avelsston till salu?

:idea: Vilken tur att man redan har ett par bra ston :angel:
Hej från Hambo
 
Sv: Vart hittar man avelsston till salu?

Tänkte inte ställa mig i kön...men ev stona;)

Hej från Hambo
 
Sv: Vart hittar man avelsston till salu?

Fick det här på mailen:

GRATIS AVLSHOPPE
GALLA PLACIDIA 3 år Funambule – Anna Rustung


Har tagit bort information för att det inte ska ses som en annons men jag kan tänka mig att du kan hitta mer info på Övrevolls hemsida.
 
Sv: Vart hittar man avelsston till salu?

Som rubriken lyder,vart hittar man fina avelsston till salu? Letar man på de "vanliga" annonssidorna hittar man bara fullblod som säljs som ridhästar.
Man varför kan man inte köpa ett sto som säljs som ridhäst till avel?

Avelsston tycker jag att man köper bäst via kontakter. Ring upp tränarna och se vad som finns i stallet. Annars lägger man ut en tråd på tex Facebook och så haglar erbjudandena in.
 
Sv: Vart hittar man avelsston till salu?

Det brukar vara svårt att hitta hästar med riktig kvalitet, dåliga och mediokra kryllar det av men de är de riktiga essen är svåra att finna. Och det gäller inte bara bara fullbloden, det gäller ju alla raser oavsett vilken sport man ägnar sig åt. Lycka till i sökandet!
 
Sv: Vart hittar man avelsston till salu?

ska bli mycket intressant och se hur urvalet görs...
själv sitter man och håller tummarna för formtal :angel:
*har anmält*
 
Sv: Vart hittar man avelsston till salu?

Kl
Tack för alla svar! Vi har några krokar ute så vi får se vad som händer :D
Redan jätte många som visat intresse för hingsten så han lär få jobba i sommar ;)
 
Sv: Vart hittar man avelsston till salu?

Kl
Tack för alla svar! Vi har några krokar ute så vi får se vad som händer :D
Redan jätte många som visat intresse för hingsten så han lär få jobba i sommar ;)

Han är ju bara kvar tom juni, så det blir en intensiv vår :)

Den 6:e dec var ju redan 100 ston anmälda, undrar precis som Messy hur de kommer att välja, för det lär ju inte sluta där...

Iof så verkar det som om en del anmäler oavsett om de har tillgång till ett sto eller bara hoppas få tag på ett ;)
 
Sv: Vart hittar man avelsston till salu?

Antagligen väljer de bara de ston som gjort bra i från sig på banan.
Det läste jag nånstans i allafall !

Hej från Hambo
 
Sv: Vart hittar man avelsston till salu?

när jag anmälde så fråga de vilket sto + om jag ägde...

antar att man inte kan anmäla en "plats"..

Hambo: Nja vissa kan ju ha blivit skadade osv. Tror de går på om de har lämnat bra avkommor då...
Oavsett så ska det bli intressant :)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
3 438
Senast: WBanna
·
Hundavel & Ras Jag blir så trött. Jag blir så trött på SKK för att de inte är bättre, jag blir så trött på min rasförening som inte är bättre, jag blir...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 833
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
8 039
Senast: Juli0a
·
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 645
Senast: kma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp