Bukefalos 28 år!

Vem vill ni dejta?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vem vill ni dejta?

Lite busig!?:crazy: :confused: Hon var helt schizo! Men nu börjar hon återta den gamla formen o stå i hagen o käka hö. I början stod hon i hörnet längst bort i hagen o glodde tomt ut i intet. Så drog hon 25 turborepor runt hagen, Kyra o Inge hakade på och passade på att springa av sig skorna :mad: , hon gick igenom eltråden o for runt på hela gården och var hemsk. Men som sagt, hon börjar återgå till sin vanliga Mamma-Mu-form igen nu och mest bry sig om mat.:D

Hon får stanna:love: .

Neej!! ingen mamma-mu!!! hon ska springa fort!!!
 
Sv: Vem vill ni dejta?

Pax för Dieogo Sarabia (stavning:confused: ) han är advokat o rik, inte sett honom men spanjor som spanjor lixom:D :angel:
 
Sv: Vem vill ni dejta?

Jobbar du i malmö hos någon tränare eller? =) för jag har sökt sommarjobb hos några tränare där, tänkte om du kanske hade något bra tips ;)


Rider bara ut hos en tränare nuförtiden.

Svårt att tipsa om någon när jag inte riktigt vet vad du kan och hur duktig du är. Vissa av tränarna sätter inte gärna upp nya unga ryttare, synd för hur ska de annars lära sig, men de har ju oxå ett ansvar gentemot hästägarna.

Du kan ju alltid höra dig för hos Castro, då får du ju träffa Martinez ofta iaf.... ;) Man brukar dessutom få rida väldigt mycket hos honom men inte jobb, det sköter oftast hans jockeys. Sämre på att lära ut dock :(

Hos J:r får man lära sig mycket men vet inte om han behöver nå folk. Han rider sina hästar väldigt noggrant och hans fru är ju gammal jockey.

Några jag tycker man ska undvika om man vill lära sig mycket är Stenefeldt, Pettersson och Hellencreutz. Min åsikt, hoppas ingen tar illa upp.
 
Sv: Vem vill ni dejta?

Rider bara ut hos en tränare nuförtiden.

Svårt att tipsa om någon när jag inte riktigt vet vad du kan och hur duktig du är. Vissa av tränarna sätter inte gärna upp nya unga ryttare, synd för hur ska de annars lära sig, men de har ju oxå ett ansvar gentemot hästägarna.

Du kan ju alltid höra dig för hos Castro, då får du ju träffa Martinez ofta iaf.... ;) Man brukar dessutom få rida väldigt mycket hos honom men inte jobb, det sköter oftast hans jockeys. Sämre på att lära ut dock :(

Hos J:r får man lära sig mycket men vet inte om han behöver nå folk. Han rider sina hästar väldigt noggrant och hans fru är ju gammal jockey.



Några jag tycker man ska undvika om man vill lära sig mycket är Stenefeldt, Pettersson och Hellencreutz. Min åsikt, hoppas ingen tar illa upp.

okej, nej det kan jag förstå att det är lite svårt.
Nej, tyvärr är det ju så. hur hade dom då tänkt att skulle komma nya stjärnor ;) jo det är ju sant!
okej jo jag tänkte på han förstmen sen fick jag höra att han har en väldigt dålig syn på hästar :crazy:
jag har iaf skrivit till fredrik r och j:r men inte fått något svar och sen har jag skrivit till pettersson =/
men jag får se om jag inte får svar från någon av dom tänkte jag ringa vanja. :)
 
Sv: Vem vill ni dejta?

okej, nej det kan jag förstå att det är lite svårt.
Nej, tyvärr är det ju så. hur hade dom då tänkt att skulle komma nya stjärnor ;) jo det är ju sant!
okej jo jag tänkte på han förstmen sen fick jag höra att han har en väldigt dålig syn på hästar :crazy:
jag har iaf skrivit till fredrik r och j:r men inte fått något svar och sen har jag skrivit till pettersson =/
men jag får se om jag inte får svar från någon av dom tänkte jag ringa vanja. :)

Det bästa du kan göra är att komma till jägers och prata med dem, ev. rida en tur. Näst bäst är att ringa till dem, men då vill de nog ändå att du kommer till stallet så de får träffa dig så lika bra att göra det direkt.

Hos Vanja kan du nog oxå lära dig en hel del (tror jag, har ingen erfarenhet av henne som tränare, bara privat)
 
Sv: Vem vill ni dejta?

jag har iaf skrivit till fredrik r och j:r men inte fått något svar och sen har jag skrivit till pettersson =/
men jag får se om jag inte får svar från någon av dom tänkte jag ringa vanja. :)

Jag betvivlar att dom kommer att svara på ditt brev - brevskrivning ingår liksom inte i tränarkursen :angel:.

Däremot vet jag att Fredrik sökte folk tidigare i våras. Det bästa du kan göra är att åka ut till Jägers och visa att du är intresserad och pallar trycket. Rid några turer så ser du om du trivs och om du passar in. Jobba i galoppstall kräver att man är tuff och kan ta lite skit, en hel del faller i från ganska omgående och med arbetsrättslagstiftningen som den är är tränarna ganska försiktiga med vem dom anställer.

Lycka till!
 
Sv: Vem vill ni dejta?

Det bästa du kan göra är att komma till jägers och prata med dem, ev. rida en tur. Näst bäst är att ringa till dem, men då vill de nog ändå att du kommer till stallet så de får träffa dig så lika bra att göra det direkt.

Hos Vanja kan du nog oxå lära dig en hel del (tror jag, har ingen erfarenhet av henne som tränare, bara privat)


Jo, det skulle jag gärna göra om jag bådde nere i skåne, men jag bor ju i sthlm.
Okej, men jag ska ringa Vanja i veckan tänkte jag och fråga ifall hon skulle kunna ta emot mig till sommaren ;) :P
 
Sv: Vem vill ni dejta?

Jag betvivlar att dom kommer att svara på ditt brev - brevskrivning ingår liksom inte i tränarkursen :angel:.

Däremot vet jag att Fredrik sökte folk tidigare i våras. Det bästa du kan göra är att åka ut till Jägers och visa att du är intresserad och pallar trycket. Rid några turer så ser du om du trivs och om du passar in. Jobba i galoppstall kräver att man är tuff och kan ta lite skit, en hel del faller i från ganska omgående och med arbetsrättslagstiftningen som den är är tränarna ganska försiktiga med vem dom anställer.

Lycka till!


Ja, det stod någonting om det på ung galopps hemsida.
ja, det vet jag, jag har jobbat hos några tränare och jag vet att det är tufft.
tack så mycket =)
 
Sv: Vem vill ni dejta?

Jag är så gammal så jag tycker Janos T. var snygg:bump:

Några dejtingplaner har jag inte precis funderat på:D

Men jag minns ryktet om att JT "flytt" från Hongkong och galoppen där för att han vägrat ställa upp i "fejkade" lopp. Han fick maffian efter sej och fick dra...

Vet inte om det är sant, men det bara styrker min uppfattning om denne man:)

Mvh QP
 
Sv: Vem vill ni dejta?

Jag är så gammal så jag tycker Janos T. var snygg:bump:

Några dejtingplaner har jag inte precis funderat på:D

Men jag minns ryktet om att JT "flytt" från Hongkong och galoppen där för att han vägrat ställa upp i "fejkade" lopp. Han fick maffian efter sej och fick dra...

Vet inte om det är sant, men det bara styrker min uppfattning om denne man:)

Mvh QP

Det stämmer!! :eek: Han vann med "fel häst" och fick packa ihop grejorna och familjen mitt i natten och lämna landet.
 
Sv: Vem vill ni dejta?

Jo, det skulle jag gärna göra om jag bådde nere i skåne, men jag bor ju i sthlm.
Okej, men jag ska ringa Vanja i veckan tänkte jag och fråga ifall hon skulle kunna ta emot mig till sommaren ;) :P

Du kan ju försöka hänga på någon som ska ner hit och starta häst. En rekomendation är dock att inte störa tränarna mitt under tävlingsdagen (om de har starthäst) utan ta det innan eller ännu bättre efteråt, ännu bättre är att ringa innan du åker ner.

Vanja är i Dubai men borde komma hem nu i veckan.
 
Sv: Vem vill ni dejta?

Det stämmer!! :eek: Han vann med "fel häst" och fick packa ihop grejorna och familjen mitt i natten och lämna landet.

Känner du möjligtvis till om han visste om detta från början? Att han alltså vann trots att han inte "fick" göra det?

I så fall :love:
Det kallar jag mod och kurage:banana:

Mvh QP
 
Sv: Vem vill ni dejta?

haha han kunde säkert inte hålla hästen:rofl: ;) (skoj)
 
Sv: Vem vill ni dejta?

Känner du möjligtvis till om han visste om detta från början? Att han alltså vann trots att han inte "fick" göra det?

I så fall :love:
Det kallar jag mod och kurage:banana:

Mvh QP

Han visste om det.

Jag blev lite osäker nu på om han vann eller bara kom 2-3 :confused: "För bra" red han i alla fall, så mycket kommer jag ihåg att han sa.... Man ska lyssna när folk pratar med en.... :angel::crazy:
 
Sv: Vem vill ni dejta?

Du kan ju försöka hänga på någon som ska ner hit och starta häst. En rekomendation är dock att inte störa tränarna mitt under tävlingsdagen (om de har starthäst) utan ta det innan eller ännu bättre efteråt, ännu bättre är att ringa innan du åker ner.

Vanja är i Dubai men borde komma hem nu i veckan.

Ja, det lät ju faktiskt som en bra ide så långt tänkte jag inte:angel: skulle kunna ringa henne och sen fråga hur det ser ut och så i sommar och om hon ens behöver någon hjälp och sen säga att jag kan komma ner och rida en tur så hon får se ;)
 
Sv: Vem vill ni dejta?

Pax för Dieogo Sarabia (stavning:confused: ) han är advokat o rik, inte sett honom men spanjor som spanjor lixom:D :angel:

O han e buuus trevlig! Vinner lopp gör han vist oxå... Heheh

Vasse Gooo Jennie!

PICT5953.jpg
 
Sv: Vem vill ni dejta?

haha, kanske håller mig till mina fransmän....:angel:
 
Sv: Vem vill ni dejta?

Ja, det lät ju faktiskt som en bra ide så långt tänkte jag inte:angel: skulle kunna ringa henne och sen fråga hur det ser ut och så i sommar och om hon ens behöver någon hjälp och sen säga att jag kan komma ner och rida en tur så hon får se ;)


Vanja här hemma igen. Men passa på att prata med flera tränare när du ändå är nere, ifall det inte skulle fungera hos Vanja.

Lycka till!!! :banana:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 567
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 296
  • Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
1 954
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 633
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp