Vi dejtar vidare - del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sov över hos konstnärskillen i natt. Inte helt oväntat att det skulle bli på det viset så sugen som jag varit senaste veckan... Och det var bra sex. Jag tror att jag vill göra om det. Men jag är ändå lite osäker på hur jag ska ta det här vidare, eftersom det också står rätt klart för mig att jag inte är så intresserad av honom i övrigt. Hänget och snacket kommer aldrig riktigt loss, det blir lite tråkigt, och en del olikheter gör att tanken på nåt långsiktigt känns väldigt främmande. Men väldigt mysigt med närheten och sexet som sagt, fast det kanske jag hade tyckt med vem som helst?
Jag har sagt att jag inte just nu jagar någon fast, seriös och långsiktig relation, och har även berättat att jag hade en liten kraschlandning med min förra dejt som gör att jag har garden uppe och nog vill ta det lugnt. Han säger att han har haft rätt mycket kortsiktiga eller flytande relationer, men har drömmen om nåt seriöst. Han verkar mer intresserad än mig just nu, och jag är nog lite rädd för att såra.
Får väl se hur det känns om några dar antar jag, jag ska alltid tänka så mycket! Trots allt har vi bara setts två gånger.
 
Sov över hos konstnärskillen i natt. Inte helt oväntat att det skulle bli på det viset så sugen som jag varit senaste veckan... Och det var bra sex. Jag tror att jag vill göra om det. Men jag är ändå lite osäker på hur jag ska ta det här vidare, eftersom det också står rätt klart för mig att jag inte är så intresserad av honom i övrigt. Hänget och snacket kommer aldrig riktigt loss, det blir lite tråkigt, och en del olikheter gör att tanken på nåt långsiktigt känns väldigt främmande. Men väldigt mysigt med närheten och sexet som sagt, fast det kanske jag hade tyckt med vem som helst?
Jag har sagt att jag inte just nu jagar någon fast, seriös och långsiktig relation, och har även berättat att jag hade en liten kraschlandning med min förra dejt som gör att jag har garden uppe och nog vill ta det lugnt. Han säger att han har haft rätt mycket kortsiktiga eller flytande relationer, men har drömmen om nåt seriöst. Han verkar mer intresserad än mig just nu, och jag är nog lite rädd för att såra.
Får väl se hur det känns om några dar antar jag, jag ska alltid tänka så mycket! Trots allt har vi bara setts två gånger.
Kk?
 
Uh, fick världens dipp nu på kvällen. Jag som vaknade så upprymd i morse. Känner mig ledsen över att ha insett att frukostkillen inte är rätt för mig. Jag har känslor för honom, men det räcker helt enkelt inte hela vägen. Så jag måste prata med honom om det. Jag hatar att ha ett sånt snack framför mig och det känns som att jag alltid har det på något sätt. Den här gången känns det dessutom inte bara jobbigt för att jag riskerar att göra någon annan ledsen, utan för att det dessutom gör mig ledsen. Installerade Tinder igen, har svept en del men tycker att alla ser ut att vara dumma i huvudet. Vilket dom såklart inte är, det är bara jag som bara ser fel just nu.

Det går i cykler och det har gått så många varv nu att jag är uppgiven. Att installera Tinder, leva loppan och älska dejting, att hoppas, att inte hoppas, att älska singellivet, att tvivla på det, att träffa någon, att inse att han inte är rätt, att ta snacket, att ta bort Tinder, att vilja vara ifred. Till att börja hoppas igen.. och nu när jag sitter här och sveper så känner jag mig så övertygad om att jag om några månader kommer att sitta här igen. Att efter några toppar ha ännu ett snack framför mig, och ännu en dipp.

Urk. Sunday blues...
 
Ge inte upp! Rätt som det är smäller det till! Gillar Tinder men var betalande för det en månad. Bättre!

Uh, fick världens dipp nu på kvällen. Jag som vaknade så upprymd i morse. Känner mig ledsen över att ha insett att frukostkillen inte är rätt för mig. Jag har känslor för honom, men det räcker helt enkelt inte hela vägen. Så jag måste prata med honom om det. Jag hatar att ha ett sånt snack framför mig och det känns som att jag alltid har det på något sätt. Den här gången känns det dessutom inte bara jobbigt för att jag riskerar att göra någon annan ledsen, utan för att det dessutom gör mig ledsen. Installerade Tinder igen, har svept en del men tycker att alla ser ut att vara dumma i huvudet. Vilket dom såklart inte är, det är bara jag som bara ser fel just nu.

Det går i cykler och det har gått så många varv nu att jag är uppgiven. Att installera Tinder, leva loppan och älska dejting, att hoppas, att inte hoppas, att älska singellivet, att tvivla på det, att träffa någon, att inse att han inte är rätt, att ta snacket, att ta bort Tinder, att vilja vara ifred. Till att börja hoppas igen.. och nu när jag sitter här och sveper så känner jag mig så övertygad om att jag om några månader kommer att sitta här igen. Att efter några toppar ha ännu ett snack framför mig, och ännu en dipp.

Urk. Sunday blues...
 
Uh, fick världens dipp nu på kvällen. Jag som vaknade så upprymd i morse. Känner mig ledsen över att ha insett att frukostkillen inte är rätt för mig. Jag har känslor för honom, men det räcker helt enkelt inte hela vägen. Så jag måste prata med honom om det. Jag hatar att ha ett sånt snack framför mig och det känns som att jag alltid har det på något sätt. Den här gången känns det dessutom inte bara jobbigt för att jag riskerar att göra någon annan ledsen, utan för att det dessutom gör mig ledsen. Installerade Tinder igen, har svept en del men tycker att alla ser ut att vara dumma i huvudet. Vilket dom såklart inte är, det är bara jag som bara ser fel just nu.

Det går i cykler och det har gått så många varv nu att jag är uppgiven. Att installera Tinder, leva loppan och älska dejting, att hoppas, att inte hoppas, att älska singellivet, att tvivla på det, att träffa någon, att inse att han inte är rätt, att ta snacket, att ta bort Tinder, att vilja vara ifred. Till att börja hoppas igen.. och nu när jag sitter här och sveper så känner jag mig så övertygad om att jag om några månader kommer att sitta här igen. Att efter några toppar ha ännu ett snack framför mig, och ännu en dipp.

Urk. Sunday blues...
Jag känner så också. Lite hopplöshet och jag tänker att jag aldrig kommer bli ett team på riktigt med någon.
 
Skulle ni bjuda hem någon hem till er på första dejt? Eller tänker ni på säkerheten och gör inte det?

Öppna lunchställen här på en söndag verkar vara lika med ett (1) stycken och då är det mer av ett kondis... och så ska vi ha vegomat o nej, jag tror inte det blir varken särskilt kulinariskt eller prisvärt alls (men man får kanske "offra sig" en sånhär gång?) Alternativt köper vi med oss nåt (vad?) o äter utomhus om det blir lika fint väder som igår)
Men, funderar då på om vi istället skulle ha lagat mat tsm här hos mig? Men, vågar jag det med en person jag aldrig träffat? (Jag skulle isf bara ha mött hnm på stationen ca en kvarts promenad bort först) Tänker ni så?
När jag diskuterat detta tidigare med kompisar säger de nej.

//r

Och jag tänker tvärtom, jag träffar gärna någon hemma hos mig på första dejten. Jag skulle inte åka ut till någon jag aldrig träffat innan om han bodde i ett ensligt hus i skogen men att ta hem någon till min lägenhet känns helt ok.
Skulle det tända till mellan oss är det nära till sängen (:angel:) och är personen ifråga dötrist drar jag bara ett SOS-Sms till någon kompis och ber de komma förbi på ett "spontanbesök":D
 
Jag känner så också. Lite hopplöshet och jag tänker att jag aldrig kommer bli ett team på riktigt med någon.

Det kommer inte jag heller att bli och jag försöker inte ens. Det är tråkigt.

Jag tycker nog att singellivet är det näst bästa i livet. Frihet, valfrihet, självständighet, egentid. Fritt från bråk och fritt från gråt. Det är faktiskt ganska fantastiskt när jag tänker på det. Det enda jag kan tänka mig är bättre är äkta, ömsesidig kärlek. Med en person som får mig att känna mig barnsligt bubblande och trygg på samma gång. Nu vet jag inte om den relationen existerar för mig, och då är jag hellre ensam. Men hellre singel än alla kompromisser till halvdana relationer som finns där ute. Hellre singel om det inte är Titanic-kärlek. Sitter just nu på ett café och försöker ge mig själv en bra start på veckan med lyxfrukost och lyssnar på lite jazz med en kaffe i handen. Försöker fokusera på att vara lycklig över att jag inte har någon slitsam relation, att läget just nu är bra. Snarare än att fokusera på att jag saknar det som jag såg hos mina vänner i helgen.
 
@Singoalla Har du en blogg som finns att läsa? Tycker du skriver så himla bra! Får mig ofta att reflektera över mina egna tankar och känslor om singellivet och tvåsamheten. Skulle gärna läsa mer från dig :)

Åh, tack snälla :o Ingen blogg i dagsläget, men skriver mycket privat. Har funderat på vad jag ska göra av all text!

Förstår att du gillar mina tankar, vi har samma personlighetstyp ser jag ;) (ENFP)
 
@Zinfernia skönt att du säger så, blev lite orolig då jag läste @stjarnhimmel s svar, tråkigt att det blev att kännas så."Spontanbesök" lät ju bra. Nära till sängen kan ju också vara bra. Om killen inte är för på.

@Singoalla Jag håller med dig om att inte vilja kompromissa (stort asså, små sen är ju en annan sak). Pulkakillen skrev t ex till mig att om man har rökning/snusning som dealbreaker idag blir de nog jättesvårt o hitta nån (vilket jag inte håller med om o enligt vad vi fick lära oss i skolan är vi nere i ca 10 % rökare). Men, om det nu skulle ha vart så så känner jag att då blir det ju ändå inget problem för då är jag ju helt enkelt hellre själv. (Pulkakillen röker inte. Inte vegokillen heller ;) )

//r
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Hej! Jag är nyfiken på att höra om eran märkligaste dejt ni har varit på :) Jag har varit på några som milt sagt inte riktigt blev som...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 345
Senast: Sasse
·
Kropp & Själ Dejtar en kille som inte vill använda kondom. den blir helt slak.. Har dejtat en del och detta verkar väldigt vanligt, killar vill inte...
2
Svar
36
· Visningar
4 131
Juridik & Ekonomi Tja, de fortsätter i samma ton. Jag försöker få ersättning för utläggen de orsakade när de inte dök upp enligt avtal. Trots skriftligt...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 861
Senast: Migo
·
Hemmet Jag hann inte låta diskmaskinen gå klart här om dagen iom att gäster kom, mat var klar etc och jag handdiskade lite saker vi behövde...
2
Svar
25
· Visningar
1 204
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Katter och spädbarn
  • Hundhantering

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp