Vi dejtar vidare - del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hon får åka i bur, under stor protest :D Hon är dock inte med i skogen men jag har sådan tur att boendena när jag jobbat hemifrån har varit kattvänliga. Hon tycker också det är roligt att vara hos särbon för då får hon trakassera särbons kusin. Han är absolut längst ner i rangordningen, hon visar det med en fascinerande tydlighet (även om hon inte kissat på honom eller hans skor/kläder, hon är ju ingen hund!).

Kisse får inte vara med på sociala funktioner om de inte sker hemma hos oss, jag förväntar mig inte att hon är välkommen överallt :p
Jag drömmer om ett husdjur som är med mig hela tiden och överallt när jag blir pensionär, det är därför jag frågar. En katt eller mindre hund, troligen.
 
Skulle ni bjuda hem någon hem till er på första dejt? Eller tänker ni på säkerheten och gör inte det?

Öppna lunchställen här på en söndag verkar vara lika med ett (1) stycken och då är det mer av ett kondis... och så ska vi ha vegomat o nej, jag tror inte det blir varken särskilt kulinariskt eller prisvärt alls (men man får kanske "offra sig" en sånhär gång?) Alternativt köper vi med oss nåt (vad?) o äter utomhus om det blir lika fint väder som igår)
Men, funderar då på om vi istället skulle ha lagat mat tsm här hos mig? Men, vågar jag det med en person jag aldrig träffat? (Jag skulle isf bara ha mött hnm på stationen ca en kvarts promenad bort först) Tänker ni så?
När jag diskuterat detta tidigare med kompisar säger de nej.

//r
Nej det skulle jag inte numera. Gjorde sånt när jag var yngre. Men det har hänt att jag haft kontakt med folk som jag sen fått dåliga vibbar av. Då känns det skönt att personen inte vet var jag bor och att inte ha personen hemma.
 
Då ska du veta att alternativet är att katten står på ens bröst, mjölktrampar och petar en med en klo på kinden. Att gå upp och mata någon gång mellan 2 och 4 framstår trots allt som den bästa lösningen. :meh:

Missia går direkt med klorna på brösten eller bröstvårtorna :crazy:
Kom igen när ni ligger och halvsover och har en katt som i fullt myshumör ställer sig på bröstet och dreglar.
I munnen.
:wtf:
 
Jag var ute igår med några kompisar och träffade en supertrevlig kille :love: Han såg så otroligt proper ut först att jag funderade hur han hamnade i mitt kompisgäng men sen när vi väl började prata visade det sig att han är otroligt lättsam, glad och pratsam :) Sen såg han uppriktigt glad ut i slutet av kvällen när jag frågade om han ville ta en kaffe nån dag :D

Sen blev jag sur på min kompis, vi chattade lite när vi kommit hem och hon sa åt mig att satsa på vänskap med honom och se hur det gick med nån annan tjej(som tydligen är med i samma förening de två är med i) :meh: Han har ev nån på gång och han kommenterade i början av kvällen när min kompis frågade hur det gick att "det kan vara något där". Men han är aktiv på tinder och singel så jag anser det är fritt fram + att han såg ju verkligen glad ut när jag frågade om att ta en kaffe :)
Känns skönt att jag inte lyssnar på andras åsikter lika mycket längre, hade det här vart för några år sedan så hade jag lyssnat och backat... men för tusan, kan ju inte gå miste om chansen att "haffa" en härlig kille bara för att han kanske har nån annan på gång :mad: Om han inte är intresserad så är det ju bara att han säger det själv.
 
Nu har vi sagt hejdå, det blev en heldagsdejt :). Det var trevligt, vi åt på det där matstället jag hittade och jag blev positivt överraskad och han gillade också maten. Satt där och pratade och sen blev det en långpromenad. Efter det drack vi te hemma hos mig innan jag följde honom till tåget. :) Trevlig dag och jag träffar honom gärna igen och verkar som om han tyckte samma, fick en låång kram när vi sa hejdå, mysigt. :)

//r
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Hej! Jag är nyfiken på att höra om eran märkligaste dejt ni har varit på :) Jag har varit på några som milt sagt inte riktigt blev som...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 343
Senast: Sasse
·
Kropp & Själ Dejtar en kille som inte vill använda kondom. den blir helt slak.. Har dejtat en del och detta verkar väldigt vanligt, killar vill inte...
2
Svar
36
· Visningar
4 130
Juridik & Ekonomi Tja, de fortsätter i samma ton. Jag försöker få ersättning för utläggen de orsakade när de inte dök upp enligt avtal. Trots skriftligt...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 860
Senast: Migo
·
Hemmet Jag hann inte låta diskmaskinen gå klart här om dagen iom att gäster kom, mat var klar etc och jag handdiskade lite saker vi behövde...
2
Svar
25
· Visningar
1 204
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp