Bukefalos 28 år!

Vi dejtar vidare - del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tyckte under min uppväxt att fåglar var bland det fåniga att ha som husdjur. Lyckades då träffa en tjej med fågel, han var ju riktigt sällskaplig och kom flygande och satte sig på glasögonen när man kom hem.
Det handlar nog om individer det med - när du minst anar det så kommer väl nån katt och lyckas charma in sig. Har du tur så följer det med en trevlig ägare (ägd) på köpet med.
Absolut! Jag har träffat en katt som jag ”klickade med”. Hon var ganska egensinnig och kunde ibland försvinna ett par dagar när hon inte kände för att vara bland folk, ägarna kunde ropa på henne länge medan hon kom springande när jag ropat typ två gånger. Hon var också bara utomhus om jag var det ^^
Tycker dock att fåglar är ganska så läskiga de å :D
 
  • Gilla
Reactions: ptr
Sånt gillar jag.


Jag har en kollega som går upp 04 varje natt och matar katten. Jag hade blivit knäpp.
Whaaaat? :eek: Herregud, mina katter får vara glada om de får frukost vid lunch :angel:

Lovely! Min katt har en väldigt högdragen fnysning som han gärna använder ljudligt när han känner sig förorättad :D
Så nice! Kränkta katter är bra katter! :D
 
Sånt gillar jag.


Jag har en kollega som går upp 04 varje natt och matar katten. Jag hade blivit knäpp.
Jag har nyss varit uppe och tänt i kaminen åt katterna. :D Fast skulle jag inte sätta i motorvärmaren för att åka till jobbet, matat och släppt ut hundarna vid den här tiden hade jag legat kvar i sängen, så i morgon ska jag ta sovmorgon och tycker de att det är för kallt får de komma och skeda istället. ;)
 
Skulle ni bjuda hem någon hem till er på första dejt? Eller tänker ni på säkerheten och gör inte det?

Öppna lunchställen här på en söndag verkar vara lika med ett (1) stycken och då är det mer av ett kondis... och så ska vi ha vegomat o nej, jag tror inte det blir varken särskilt kulinariskt eller prisvärt alls (men man får kanske "offra sig" en sånhär gång?) Alternativt köper vi med oss nåt (vad?) o äter utomhus om det blir lika fint väder som igår)
Men, funderar då på om vi istället skulle ha lagat mat tsm här hos mig? Men, vågar jag det med en person jag aldrig träffat? (Jag skulle isf bara ha mött hnm på stationen ca en kvarts promenad bort först) Tänker ni så?
När jag diskuterat detta tidigare med kompisar säger de nej.

//r
 
Skulle ni bjuda hem någon hem till er på första dejt? Eller tänker ni på säkerheten och gör inte det?

Öppna lunchställen här på en söndag verkar vara lika med ett (1) stycken och då är det mer av ett kondis... och så ska vi ha vegomat o nej, jag tror inte det blir varken särskilt kulinariskt eller prisvärt alls (men man får kanske "offra sig" en sånhär gång?) Alternativt köper vi med oss nåt (vad?) o äter utomhus om det blir lika fint väder som igår)
Men, funderar då på om vi istället skulle ha lagat mat tsm här hos mig? Men, vågar jag det med en person jag aldrig träffat? (Jag skulle isf bara ha mött hnm på stationen ca en kvarts promenad bort först) Tänker ni så?
När jag diskuterat detta tidigare med kompisar säger de nej.

//r
Varför inte ses över en fika först, en prommenad och sen gå på magkänslan om det känns ok? Inte bestämma något innan att ni ska gå hem till dig utan om det känns bra handlar ni tillsammans och sen fixar något tillsammans?
 
Skulle ni bjuda hem någon hem till er på första dejt? Eller tänker ni på säkerheten och gör inte det?

Öppna lunchställen här på en söndag verkar vara lika med ett (1) stycken och då är det mer av ett kondis... och så ska vi ha vegomat o nej, jag tror inte det blir varken särskilt kulinariskt eller prisvärt alls (men man får kanske "offra sig" en sånhär gång?) Alternativt köper vi med oss nåt (vad?) o äter utomhus om det blir lika fint väder som igår)
Men, funderar då på om vi istället skulle ha lagat mat tsm här hos mig? Men, vågar jag det med en person jag aldrig träffat? (Jag skulle isf bara ha mött hnm på stationen ca en kvarts promenad bort först) Tänker ni så?
När jag diskuterat detta tidigare med kompisar säger de nej.

//r

Det har hänt, men jag undviker det. Inte direkt av säkerhetstänk utan för att jag inte vill ha en eventuellt urtråkig person hemma hos mig som är svår att bli av med på ett smidigt sätt. Eller själv avvika från. Jag vill hålla alla första-träffar på en kort tidsram och styr hellre upp en ny träff än att behöva genomlida timmar av något med någon som jag redan inom det första minutrarna avfärdat som ointressant.

Tycker @Mia_R s förslag var bra!
 
Var ute och hälsade på några vänner igår som köpt hus en bit utanför stan. En sockersöt dotter och nästa barn på gång. Ett annat par var med också som gifte sig i somras och har bulle i ugnen nu. Det blev mycket prat om barn, såklart. Men även mycket annat. Jag tror att jag har dåligt med par-förebilder i mitt liv, men när jag hänger med dom så känner jag hur mysigt det vore med förhållande och familj. Så kul att se genuint kära och lyckliga människor ihop. Det får mig att känna att rätt person kanske finns där ute för mig någonstans, ändå. Dessvärre tror jag inte att det är frukostkillen.
 
Åh! Berätta mer! Hur följer hon med, sas? Följer hon med på fler saker?

Hon får åka i bur, under stor protest :D Hon är dock inte med i skogen men jag har sådan tur att boendena när jag jobbat hemifrån har varit kattvänliga. Hon tycker också det är roligt att vara hos särbon för då får hon trakassera särbons kusin. Han är absolut längst ner i rangordningen, hon visar det med en fascinerande tydlighet (även om hon inte kissat på honom eller hans skor/kläder, hon är ju ingen hund!).

Kisse får inte vara med på sociala funktioner om de inte sker hemma hos oss, jag förväntar mig inte att hon är välkommen överallt :p
 
Jag var hos hårdrockaren igår :D Det är roligt, han är som min underliga manliga tvilling. Vi har väldigt lika personlighet och mycket gemensamma intressen. Klickar bra i sexet :sneaky: Men han saknar helt filter när han pratar, så jag blir lite ställd ibland :rofl:

Jag tror inte att det kommer bli något förhållande av detta, kanske nämt det tidigare också, men jag tror att han är bra för mig. Behöver bli bättre på att släppa på en del mentala spärrar, vilket jag tror att han omedvetet kan hjälpa mig med iom att han är så lugn och självsäker. Det ska bli intressant att se vad som händer :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Hej! Jag är nyfiken på att höra om eran märkligaste dejt ni har varit på :) Jag har varit på några som milt sagt inte riktigt blev som...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 476
Senast: Sasse
·
Hästmänniskan Hej, ridlärare (27 år) här. Hoppas att detta är okej att fråga här, annars får ni säga till, vet inte vilket annat forum man kan vända...
Svar
2
· Visningar
752
Senast: Roheryn
·
Kropp & Själ Dejtar en kille som inte vill använda kondom. den blir helt slak.. Har dejtat en del och detta verkar väldigt vanligt, killar vill inte...
2
Svar
36
· Visningar
4 186
Juridik & Ekonomi Tja, de fortsätter i samma ton. Jag försöker få ersättning för utläggen de orsakade när de inte dök upp enligt avtal. Trots skriftligt...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 013
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp