Bukefalos 28 år!

Vi med hamster

Sv: Vi med hamster

*kl*

Hemskt vad söta alla är!

Min pojkvän jobbar i hans pappas djuraffär idag och jag var där och lämna mat till honom, så jag "råkade" tinga en liten dvärghamsterhona. Jättesöt är hon! Ska leta upp mina gamla hamsterburara bara, så jag hämtar väl hem henne imorgon. Pojkvännen frågade vad jag skulle med en hamster till? Vad är det för fråga :p, ögongodis bl a :love:

Är dvärghamstrar också välkomna här? Isf kommer det bilder imorgon när jag hämtat hem henne.
 
Sv: Vi med hamster

Alla hamstrar är välkomna!

Nu när min lilla sötnöt har kilat vidare ( :( )så får jag nöja mig med att titta på era sötnosar :)
 
Sv: Vi med hamster

här kommer en nytagen bild på Daniel! ;)

28934515.jpg
 
Sv: Vi med hamster

Majs, salladsblad och solrosfrön var greysans favoriter :d

Ska testa det!
Hon luktade väldigt mycket på jordgubben jag la in, tror inte de ska äta så mycket sånt sött kanske, men hon tog inte ens en tugga!
Men idag meddelade dottern (som förövrigt är ägaren) att hon sett Pia äta sin hamstermat iallafall!

När era hamstrar är utomhus, vad har ni för max/min temp då?

Och oj vad alla har fina bilder på sina hamstrar!:laugh:
Ska försöka jag med, men just nu finns kameraladdaren+batteriladdaren 45 mil härifrån!
 
Sv: Vi med hamster

Här kommer bilder på nya hamstertjejen. Bilderna är väldigt kassa. Får försöka få lite bättre när hon blivit lite tamare. Nu vill jag inte störa henne på ett tag.

Har ni namnförslag så är det välkommet, just nu går hon under namnet hamstern :D.

28975834.jpg

28975835.jpg

28975836.jpg

28975837.jpg


Visst är hon fint tecknad? :laugh:. (om ni nu ser något på dom här kassa bilderna ;))
 
Sv: Vi med hamster

Här kommer bilder på nya hamstertjejen. Bilderna är väldigt kassa. Får försöka få lite bättre när hon blivit lite tamare. Nu vill jag inte störa henne på ett tag.

Har ni namnförslag så är det välkommet, just nu går hon under namnet hamstern :D.

Jag tyckte att dotterns hamster skulle heta Britney, men det tyckte inte hon :cool:
Så det fick nya fisken heta istället :D

Jättesöt var din iallafall!
 
Sv: Vi med hamster

Tyvärr blir det inga bebisbilder.
Samtliga ungar var döda efter 1 dygn. :cry:
Men i november blir det att försöka igen, om hon är i form tills dess. :)

Har fixat iordning det stora akvariumet som stått och skräpat hittills.
Så nu fungerar det som lekhage.
Peabo fick inviga det och var väldigt nöjd.
Det ska in en tunnel imorgon också, men än så länge ser det ut såhär;
wwadr8.jpg


Undersöker
flk7ra.jpg


Lycklig Peabo som hittat på en av dem jordnötter jag gömt bland torven.
imtd12.jpg


Sen grävde han lite överallt, för att hitta fler godsaker.
flxzqh.jpg


Och då kan man se ut såhär...
10nyo2v.jpg
 
Sv: Vi med hamster

Så söt!

Min tjej (som nu går under namnet Myra) bor i ett akvarium. Är mycket snyggare än en gallerbur ju :).
 
Sv: Vi med hamster

Passar alla akvarium hamstrar? är det såna man har till fiskar ni använder?:confused:
Här kommer en bild på min lilla hamster Nicki.

tycker ni att hon är ful? ska förssöka få en bättre bild.
 
Sv: Vi med hamster

Passar alla akvarium hamstrar? är det såna man har till fiskar ni använder?:confused:
 
Sv: Vi med hamster

Nej, alla akvarium passar inte.
Alla anordningar (akvarium, lådor, burar osv) måste ha ett visst mått för att vara godkänt för guldhamster.
Är det bara över dem måtten är det inga problem.

Japp, det är akvarium för fiskar.
Har några gamla akvarium som jag använder.
 
Sv: Vi med hamster

Nej så synd att ingen av hamsterungarna överlevde :(



Men det var en väldigt söt liten vit du hade i akvariumet!

Jag saknar min lilla hamstertok :love: :(
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har ringt psykakuten två gånger idag, men båda gångerna har jag lagt på luren innan jag kommit fram. Jag tycker inte att mitt...
Svar
6
· Visningar
667
Senast: ginnies
·
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
651
Senast: Ketrawzc
·
Småbarn Att små barn sover dåligt vet vi ju alla. Det går i perioder. Men nu har lillebror, 13 månader, sovit dåligt i sju månader. Minst ett...
Svar
7
· Visningar
598
Hemmet Någon som kan tipsa om en bra app för väckning, eller väckarklocka eller klockradio. Snooze ska vara reglerbart ned till 3 eller 5...
Svar
5
· Visningar
247
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp