Bukefalos 28 år!

Vi som pluggar - del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi som pluggar - del 2

Heja heja! :)

KL

Satt 2.5 timmar igår med en uppgift och var så stolt över mig själv när den nästan var klar. Så inser jag att det inte är den uppgiften vi ska redovisa IMORGON utan den jag gjorde igår kommer efter jul. Yihaaa! Nåväl jag är ju ute i god tid i alla fall :p

Har klättrat upp lite ur mitt djupa svarta hål i alla fall och insett att jag kan klara denna kurs om jag satsar som bara den nu under hela jul och januari. Julafton och juldagen blir pluggfria och möjligtvis nyårsdagen beroende på hur ont i huvudet jag kommer ha (:p) men resten ska nötas! Ska göra något schema så det blir av också.
 
Sv: Vi som pluggar - del 2

Haha, men då har du ett försprång iallafall.

Själv har jag lämnat in min examinationsuppgift. Den blev godkänd så det lär jag även bli på kursen. Fick besked samma dag som examinationsuppgiften skulle göras (den görs på tid, 8 timmar) att min mormor dött :( Så jag ville bara ha den överstökad och få mitt ynkliga G. Ska ha betygssamtal i veckan då får jag besked på om jag verkligen fått godkänt på kursen. Då ringer läraren upp och så snackar man lite antar jag (läser på distans).
 
Sv: Vi som pluggar - del 2

KL

Anatomin började idag och jag är som ett litet barn på julafton! Jag är nog den enda i klassen som är helt lyrisk över detta. Men jag älskar alla system och kretslopp och funktioner kroppen har. Idag hade vi föreläsning om cellen från 10-16. Hur spännande som helst :bump:
 
Sv: Vi som pluggar - del 2

Nä vad typiskt! :p Men gött att det känns bättre och du känner dig mer strukturerad nu!

Idag har det varit redovisning via webcam och tekniken fungerade faktiskt, för mig i alla fall. :) Dock tror jag att jag pratade alldeles för snabbt och konstigt, hade såna in-ear hörlurar på mig för att motverka rundgång så jag hörde inte ens mig själv. :p Innan dess satt jag med projektarbetet och det går verkligen framåt nu! Hoppas bara det är tillräcklig GIS-fokus men basen för allting är ju att jag använt ett GIS i fält, och projektplanen är ju godkänd.
 
Sv: Vi som pluggar - del 2

*kl*

Idag kom tentaresultatet. Jag blev godkänd och är så jävla förbannad. Jag hade fan mer i mig än de där ynka jävla poängen jag skrapade ihop.

Jag önskar att jag hade kuggat så att jag hade fått skriva om eländet.

[infoga alla fula ord du kan, jag har sagt dem alla]
 
Sv: Vi som pluggar - del 2

Kl
Någon som har koll på vad som gäller vid sjukdom? Jag trodde ju allt var lugt iom att uppgiften splittades för individuell bedömning (är klar med min halva), men så kom den andra på att hen helt plötsligt är för "sjuk" för att fortsätta öht - med två veckor kvar till inlämning och inget gjort på sin halva av arbetet :mad:
Uni lär ju inte kunna neka sjukskrivning, alltså blir jag helt själv med det här.

Försöker bara andas och vara lugn fram till i morgon då det är handledning, men det är inte så lätt så länge det finns en mikroskopisk risk att jag kan tvingas täcka upp för den andra delen också.
 
Sv: Vi som pluggar - del 2

Tråkigt :( Du får försöka samla lite jävlar-anamma och köra järnet nästa gång!
 
Sv: Vi som pluggar - del 2

Fast om du har lämnat in del i tid så är den ju inlämnad. Ni skulle ju bedömas för er halva och din halva kommer lämnas in i tid.

En sjukskrivning innebär inte att man slipper göra en uppgift, utan bara att man får dispens att lämna in den senare/göra den en annan gång. Sedan förstår jag att du är orolig, men om du tänker rationellt så vore det ju helt uppåt väggarna om skolan lät någon annan utföra en uppgift ifall en person blivit sjuk (och på så sätt får personen som blivit sjuk godkänt till och med?). Även om detta var en gemensam uppgift från början så har ju skolan gått med att splitta på den så att den blir en varsin indivduell uppgift/del istället. Om skolan har glömt detta, så får du ju påminna dem.
 
Sv: Vi som pluggar - del 2

Såklart :p Är inte helt lätt att tänka helt och hållet rationellt när det bara snurrar runt i hjärnan med allt som måste bli klart den här terminen..
Men tack för (logiska) lugnande ord
 
Sv: Vi som pluggar - del 2

Alltså, jag skulle säkert tänka exakt likadant. Och oroa mig trots att jag visste att det inte var särskilt logiskt... Universitet kan ju hävda och göra de mesta konstiga sakerna ibland, men det brukar gå att resonera med dem i alla fall :-)
 
Sv: Vi som pluggar - del 2

*kl*

Jag har en tenta på fredag, en sådan där äckligt stor och jobbig där små detaljer avgör. Känns inte roligt, och jag tar liksom aldrig tag i det där med att skriva rent anteckningarna. Ugh. :banghead:

En bok på 830 sidor hjälper inte direkt :(

// Reyk som bara vill ha sitt jullov :arghh:
 
Sv: Vi som pluggar - del 2

Ja det känns mycket bättre och nu i jul ska jag ju vara med familjen större delen av tentaplugget så det känns bra! Har till och med fått gäststugan för mig själv i jul så jag kan sitta där ute och plugga när de andra latar sig inne i stora stugan ;)

Coolt att ha webcamredovisning! Och du pratade säkert bra, annars hade väl någon påpekat nåt om de inte begrep :)

Skönt att det går bra med projektarbetet också! Varför skulle det inte vara nog GIS-fokus och vad är det?
 
Sv: Vi som pluggar - del 2

Åh vad skönt det låter! Hoppas du får nog med pluggro och mys med familjen. :)

Ja en förklaring kanske behövs. :p GIS står ju för Geografiska informationssystem, vilket kan vara t.ex. Eniro eller Google Earth. Jag har använt ett sånt system i höstas när jag jobbade och nu använder jag den data vi samlade in och skriver projektarbetet om det. :) Så det känns som om arbetet egentligen inte handlar så mycket om GIS som det gör om fiskekologi men å andra sidan är ju GIS grunden för allting och jag har använt samma program till analysen som vi använt under kursen. Så det borde bli bra, praktiska uppgifter var bättre än teoretiska tyckte läraren. :)
 
Sv: Vi som pluggar - del 2

Ah då förstår jag! :)

KL

Kursinformation för T2 har lagts ut nu och den verkar himla rolig faktiskt! Så nu ska jag plugga på ordentligt hela jullovet så jag kan lägga T1 bakom mig och satsa på T2! :)
 
Sv: Vi som pluggar - del 2

Härligt med motivation! :) Heja dig!

Jag har svårt att motivera mig till studier sista två dagarna innan jullovet här. Vi har ju (som sagt) ett officiellt jullov på två veckor, eftersom vi är lediga två veckor kortare på sommaren. Så av principskäl vill jag verkligen ta ledigt de här två veckorna också, men måste se till att plugga ordentligt nu sista dagarna. När jag kommer tillbaka är det (hem)tenta direkt så det känns sådär att lämna allt under två veckor, men jag kanske kan uppdatera kunskaperna lite dagen/dagarna innan skolan bara. Tror nog det ska gå :) Tycker denna kurs är jättekul och intressant också.
 
Sv: Vi som pluggar - del 2

Jag fick ett kufiskt mail från en av kurserna jag ska läsa i vår.
Jag måste skicka intyg på att jag har en kandidat i biologi, trots att de redan har fått allt sånt via antagning.se. Jag försökte ringa och fråga vad det var frågan om, men de verkade ha gått för året.... Ska bli spännande att se vad som händer i januari, om min examen räknas eller inte. Den är ju trots allt två år gammal :p

Och motivationen för nuvarande kursen har åkt in i väggen. Blurk! Jag borde sätta igång, men det vill sig inte.. Det är ju så lite kvar och jag vet ju precis vad jag ska göra men jag bara kan inte!
 
Sv: Vi som pluggar - del 2

Kl

Såklart blev det ju så att jag måste skriva mer på uppgiften! Dock skulle handledaren inte vara lika stenhård på att jag når upp i rätt längd. Ändå blir det ca dubbelt så mycket att skriva... Julen är räddad! :meh:
(Vilket gör att jag knappast kommer hinna med mig att plugga tillräckligt till mina två psykologideltentor och mår ännu sämre i hjärnan)

:banghead:
 
Sv: Vi som pluggar - del 2

Men alltså det där är ju helt galet! Vad hade handledaren för argument? Varför ska du göra din klasskamrats uppgift? Arbetet hade ju delats upp i två delar - en del var din uppgift och den andra delen var din klasskamrat uppgift? Låter helt knäppt i mina öron. Vad sa handledaren när du försökte förklara detta? Klart du inte har planerat för detta, och det är ju självklart att dina övriga studier blir lidande. Du får ju merjobb som egentligen inte tillhör ditt bord.

Jag hade blivit arg som ett bi och kontaktat kursansvarig för att höra om det verkligen är så det ska gå till.
 
Senast ändrad:
Sv: Vi som pluggar - del 2

Kursansvarige är den sista jag vill vända mig till om det här, det är ju h*n som har satt mig i den här soppan från första början eftersom jag eg ville skriva själv redan innan vi började, men det gick icke för sig tyckte kursansvarige som är en sån person som aldrig har fel (alternativen var att skriva själv eller två och två, men kursansvarige hade bestämt att man skulle ha synnerligt speciella skäl för att få skriva själv)

Argumentet för handledaren var att det skulle bli för tunt i argumentationen om jag bara hade med min del och det argumentet köper jag eftersom tanken ju var att min skrivkompis skulle fylla ut med sin del. Så ja, bara att bita i det sura äpplet och skriva utav bara attan. Har gjort upp en pepplista där jag skriver upp varje dag hur många ord jag skrivit den dagen för att få svart på vitt att det faktiskt går framåt - och det fungerar riktigt bra! :) Vet ändå att jag har handledaren bakom mig om det här inte skulle fungera, men jag vill ändå försöka göra så gott det går. Och samtidigt lyssna på kroppen.
 
Sv: Vi som pluggar - del 2

Härligt med motivation! :) Heja dig!

Jag har svårt att motivera mig till studier sista två dagarna innan jullovet här. Vi har ju (som sagt) ett officiellt jullov på två veckor, eftersom vi är lediga två veckor kortare på sommaren. Så av principskäl vill jag verkligen ta ledigt de här två veckorna också, men måste se till att plugga ordentligt nu sista dagarna. När jag kommer tillbaka är det (hem)tenta direkt så det känns sådär att lämna allt under två veckor, men jag kanske kan uppdatera kunskaperna lite dagen/dagarna innan skolan bara. Tror nog det ska gå :) Tycker denna kurs är jättekul och intressant också.

Tack! :)

Åh vad härligt med jullov! Varför har ni kortare sommarlov?

Tycker det låter som en bra plan! Viktigt att vara ledig emellanåt också. Vi har påsklov precis efter rörelseapparaten/neurotentan så det kommer bli underbart! Längtar redan dit ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
36 673
Senast: Hedinn
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
15 398
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
69 844
Senast: Jeps
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
23 308
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp