Bukefalos 28 år!

Vi som pluggar - del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min tenta rättades extremt snabbt, fick resultatet i fredags och jag grejade den!! :) Så himla skönt att kunna släppa den! Sen presenterade vi vårt projekt i den andra kursen också och det gick bra. Några grejer att ändra men alla stannade kvar och fixade det på en gång så att vi kunde skicka in igen direkt.

Idag sitter jag och förbereder nästa presentation som ska hållas på tisdag. När den är klar så blir det tentaplugg inför fredagens tenta, det sista på terminen... Snart är fjärde året klart..!!
 
Min hjärna har lagt av, det enda ordet som finns där inne är prokrastinering. Undrar om man kan skriva det som svar på alla tentafrågor? Jag lyckas verkligen inte motivera mig till att plugga, och just nu har jag inte ens ångest över att jag inte pluggar.

Kollade på en gammal tenta i ena kursen, och kände att den kunde jag hyfsat bra. Men hyfsat är ju ingen nivå jag brukar vara nöjd med annars. Och så finns det en tenta till i en annan kurs, som ska göras samtidigt - vilket är nu på torsdag.

Det borde ju egentligen vara sista rycket nu, men icke. Vad brukar ni göra då? Försöka traggla igenom information trots att inget stannar kvar, ge upp försöken att plugga eller annan lösning?
 
Jag har pluggat 8-22 idag varav typ 4 timmars dissektion. Behöver jag nämna att min hjärna är mos :banghead:. Sååå, därför ska jag plugga lite till! Hästens muskler, here we go again :meh:

Önskar att jag kunde tänka att det är över på onsdag men tyvärr har jag ju två omtentor efter det. Jaja... efter nästa fredag, då är det sommarlov helt klart! :p
 
@cili Vad jag brukar göra är att stoppa huvudet i sanden och sen plugga som ett litet as den sista dagen :banghead: Inget att ta efter ;) Men de gånger jag lyckas bättre så försöker jag plocka ut vad som verkar absolut viktigast och så fokuserar jag bara på det, skriver upp stödord eller gör flashcards eller något.
 
Idag ska näst sista saken för terminen klaras av, en presentation i foderkursen. Har inte övat så mycket men jag tror det går bra ändå. Borde inte göra bort mig alldeles :p
 
@cili Känner verkligen igen mig! Nu i två veckor så har nästan ingenting fungerat. Jag har verkligen suttit och stirrat framför mig och sen gått iväg för att hitta på andra projekt, typ städa under spisen. Det enda som verkligen fungerar för mig är att inte vara hemma. Går jag iväg någonstans, helst ett café, så blir det som om min hjärna blir till en ny en (oftast).

Igår prövade jag min egen teori, och på tre timmar så fick jag mer gjort än vad jag har gjort på en vecka. Och det är inte en överdrift.
 
Gnäller över min hemtenta och ställer mig i prokrastineringskören, men inser också att precis som jag skrev om ovan: hemmaplugg är verkligen döden för mig. Det funkar bara inte.

Nu sitter jag här hemma och väntar på att cafét här i närheten ska öppna. Då jäklar.
 
Aaaaahh nu har jag presenterat och det gick jättedåligt :rofl: Nervös, stakade mig och engelska uttalet var inte on point direkt.

Meeen jag vet att jag har höga krav på mig själv och det lät förmodligen inte alls lika illa som det kändes...

Och nu är det gjort, det är det enda som räknas :p Bara en tenta kvar nu i andra kursen.
 
Jag har utfört praktiska provet och jag har KLARAT det praktiska provet. :D :D :banana: :bump: Vissa delar bättre än andra men klart godkända procent på alla stationer. Fick kommentarer såsom "bra bemötande" och "god patientkontakt" och "trevligt samarbete med övriga yrkeskategorier" på flertalet stationer så jag är FETT nöjd.

Tenta i övermorgon. Känner att jag tappar styrfarten i tentaplugget men jaja, känner mig hyfsat förberedd. Och det känns inte så hemskt att behöva göra omtenta heller så ja, jag känner mig lugn (just nu ;) ).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Är någon av dessa plugg till betong?
Svar
1
· Visningar
281
Senast: Wingates
·
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
12 13 14
Svar
273
· Visningar
10 622
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
2 3
Svar
42
· Visningar
738
Senast: pepp
·
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
Svar
13
· Visningar
577
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Senast tagna bilden XV
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp